Slechts 24 procent nederlanders doet nog aan gratis downloaden

Ik denk dat dit vooral komt doordat veel mensen lui zijn geworden.
Voorbeeldje: men heeft Netflix. Maar men ziet ergens een film en denkt 'die wil ik wel zien'. (ga er hierbij vanuit dat ze niet naar de bioscoop gaan) Voorheen was het zo: 'eens kijken of ik hem al kan downloaden' , en nu is het zo 'ooh staat nog niet op netflix, dan wachten we daar wel op en kijken we nu iets anders'. Want er staat zoveel op Netflix wat wel het aankijken waard is....
 
  • Like
Reacties: Spinix en Micko
Dit percentage kan nog verder dalen als er een soort biosflix komt waarbij je voor een vast maandbedrag recente films kan kijken.
En daarnaast nog een legale iptv optie en Brein kan een groot deel van zijn mensen naar huis sturen. Bij het ontbreken van legale middelen zitten vele in de iligaliteit.
Auteursrechten organisatie denken vaak dat men niet wil betalen het tegendeel is waar.
Als men zorgt voor legale optie dan zullen de inkomste hoger liggen dan de sanctie inkomens
 
Laatst bewerkt:
als het allemaal niet zo belachelijk veel geld kostte maar vooral fatsoenlijk aanbod was dan vind ik het niet erg om te betalen. Ik ga niet betalen om content te kijken van 2 jaar oud.
 
  • Like
Reacties: jimmy3333
als het allemaal niet zo belachelijk veel geld kostte maar vooral fatsoenlijk aanbod was dan vind ik het niet erg om te betalen. Ik ga niet betalen om content te kijken van 2 jaar oud.
Praat je over Netflix? Dat is echt niet duur hoor, ze hebben veel exclusief content (DARK, Stranger Things en House of Cards) en heel veel familie films. Alles wat niet op Netflix staat kijk ik via Kodi.
Ik zelf heb een 4K abonnement en betaal hem voor de hele familie. Mijn ouders, zus en tante maken er vol plezier gebruik van.
(Uiteraard hebben ze een gepaste gebruikersnaam):
You must be registered for see images
 
Praat je over Netflix? Dat is echt niet duur hoor, ze hebben veel exclusief content (DARK, Stranger Things en House of Cards) en heel veel familie films. Alles wat niet op Netflix staat kijk ik via Kodi.
Ik zelf heb een 4K abonnement en betaal hem voor de hele familie. Mijn ouders, zus en tante maken er vol plezier gebruik van.
(Uiteraard hebben ze een gepaste gebruikersnaam):
Ik overdreef misschien wat de kosten betreft. Maar ik vind dat het veel beter moet... Stel dat een film na zoveel maanden overal uit de bios is verdwenen dan wil ik het kunnen zien. Als men een acteur 20 miljoen kan betalen voor zijn/haar rol dan moeten ze echt niet zeiken hoor dan verdienen ze genoeg eraan.
Ik kan klagen wat ik wil: Grote fan van Star Wars, vroeger op VHS gekocht, daarna op DVD, daarna op Bluray. Slaat toch ook nergens op dat ik voor hetzelfde 3x de volle mep heb betaald? Ik vind dit belachelijk dat de maatschappijen zo lopen te emmeren. Rot op met die beperkingen en laat de mensen alles kunnen kijken, ze betalen er ook voor. Dan gaan steeds meer mensen het aanschaffen en dan hebben ze ook weer hun winst en de illegaliteit zal stukken minder zijn.
 
  • Like
Reacties: Spinix en ateam278
Ik overdreef misschien wat de kosten betreft. Maar ik vind dat het veel beter moet... Stel dat een film na zoveel maanden overal uit de bios is verdwenen dan wil ik het kunnen zien. Als men een acteur 20 miljoen kan betalen voor zijn/haar rol dan moeten ze echt niet zeiken hoor dan verdienen ze genoeg eraan.
Ik kan klagen wat ik wil: Grote fan van Star Wars, vroeger op VHS gekocht, daarna op DVD, daarna op Bluray. Slaat toch ook nergens op dat ik voor hetzelfde 3x de volle mep heb betaald? Ik vind dit belachelijk dat de maatschappijen zo lopen te emmeren. Rot op met die beperkingen en laat de mensen alles kunnen kijken, ze betalen er ook voor. Dan gaan steeds meer mensen het aanschaffen en dan hebben ze ook weer hun winst en de illegaliteit zal stukken minder zijn.
Haha, dat is waar. Doet me altijd denken aan deze South Park aflevering. (Hele filmpje kijken! :lol:)
You must be registered for see medias
 
  • Like
Reacties: Shaman en Thrym