Standaard ondertitel

Wiecher

Gevorderd
14 aug 2022
87
31
6
35
Ik heb het probleem als ik een film of serie kijk ik elke keer ondertitel moet aanvinken om dit te zien.
Dat is niet altijd zo geweest want eerder kon dat gewoon als standaard worden aangevinkt en bleef Kodi dit weergeven.
Ik kan dus wel gewoon als ik geen ondertitel heb dit downloaden en ook wel aanvinken om dit standaard voor elk media aanvinken, maar dit onthoud Kodi blijkbaar niet. Zie ik ergens een instelling niet (of over het hoofd) ?

Ik heb het probleem als ik een film of serie kijk ik elke keer ondertitel moet aanvinken om dit te zien.
Dat is niet altijd zo geweest want eerder kon dat gewoon als standaard worden aangevinkt en bleef Kodi dit weergeven.
Ik kan dus wel gewoon als ik geen ondertitel heb dit downloaden en ook wel aanvinken om dit standaard voor elk media aanvinken, maar dit onthoud Kodi blijkbaar niet. Zie ik ergens een instelling niet (of over het hoofd) ?
Niemand ???

Ik had hetzelfde probleem maar na installeren van de Language Preference Manager addon werkt het weer zoals verwacht. Ik krijg Nederlandse ondertiteling (indien beschikbaar) en anders wordt er teruggevallen op Engels.

Ik gebruik Umbrella en Homelander en daar in beide ondertitels aangevinkt en ingesteld op Nederlands. Deze kiezen nu zelf de NL subs bij de film of serie.
Wil ik een ander dan gebruik ik a4ksubtitles om handmatig een ondertitel te zoeken.

Ik heb alleen kodi op mijn EM7680 staan en daar kijk ik mijn serie`s en films op die ik afspeel via externe harde schijven.
Dus ik gebruik dit alleen als mediaplayer zonder verdere addons. Ondertitels heb ik natuurlijk wel aanstaan met een account op opensubs . Ik ga vanavond even testen of de optie van @Henk31 werkt. Het vreemde is wel dat het altijd gewoon wel werkte. Resetten en opnieuw beginnen heb ik ook al gedaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had hetzelfde probleem maar na installeren van de Language Preference Manager addon werkt het weer zoals verwacht. Ik krijg Nederlandse ondertiteling (indien beschikbaar) en anders wordt er teruggevallen op Engels.
Dit heeft helaas niet gewerkt bij mij. Ik moet nog steeds als ik een film of serie wil kijken eerst de ondertitel aanvinken om te kunnen lezen.

Mss is het makkelijker als word verteld met welke video addon er word gewerkt

Mss is het makkelijker als word verteld met welke video addon er word gewerkt
Ik gebruik daar geen specifieke addon voor volgens mij. Kodi speelt dit automatisch af. Het kan best zijn dat ik wel een video addon moet installeren maar daar heb ik nog nooit gebruik van gemaakt. Misschien heb jij een tip of truuc ?

Dan zou ik eerst als ik jouw was deze forum raadplegen, er staan zeer vele tips om beter om te kunnen gaan met Kodi.

Goed werken met Kodi is niet in een paar zinnen uit te leggen, en daar is juist deze forum voor, ga eerst eens zelf op onderzoek uit om te beginnen

Dan zou ik eerst als ik jouw was deze forum raadplegen, er staan zeer vele tips om beter om te kunnen gaan met Kodi.

Goed werken met Kodi is niet in een paar zinnen uit te leggen, en daar is juist deze forum voor, ga eerst eens zelf op onderzoek uit om te beginnen
Ja dat heb ik natuurlijk wel gedaan, maar het probleem is dat er op mijn EM7680 geen android zit en ik niet makkelijk aan bijv VLC Player kan komen.

Als je goed leest @Espero zie je dat hij geen video addon nodig heeft omdat zijn bron een harde schijf is...

Heb je Librelec geüpdatet tot de nieuwste versie?

Als je goed leest @Espero zie je dat hij geen video addon nodig heeft omdat zijn bron een harde schijf is...

Heb je Librelec geüpdatet tot de nieuwste versie?
Precies. Mijn EM7680 draaid op dus geen Librelec.

Heb je trouwens wel een standaard tv en film dienst aan staan?
Daar opensubtitles aan zetten👇👇
You must be registered for see images attach

Hier staan ook bruikbare tips tussen.

• Like
Reacties: Wiecher

Hier staan ook bruikbare tips tussen.
Het is blijkbaar gelukt met de Subloader (versie 0.16 ) addon. Heel erg bedankt voor het meedenken mensen ;)

• Like
Reacties: Maxpuk en ateam278
Ik wou nog opperen subloader of de addon autosubs. Maar dacht bij mijn eigen er is hier vast al eens eerder over gediscussieerd.
Scheelt mij weer uitleggen en typen.. 🤣🤣🤣

Maar mooi dat het gelukt is... 👍👍

• Like
Reacties: Wiecher