Status gezien toevoegen

Beast

Actief
13 feb 2019
34
10
6
Hallo,

Ben reeds een paar jaar kodi aan het gebruiken.
Door verschillende problemen bij kodi heb ik de map in roaming gekopieerd naar een andere locatie en dan opnieuw geinstalleerd.
Zo heb ik al verschillende mapjes..
Alleen heb ik nu geen progress/watched status meer van verschillende bekeken afleveringen.
Nu heb ik vandaag kodi 18.0 nieuw gezet..
Hoe kan ik die userdata(watched episodes) importeren?
Hopelijk is er iemand die me een goede manier weet te vertellen.

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Beast, hartelijk welkom op dit forum.

Om je watched status up to date te houden zou je trakt kunnen gebruiken, je kan een gratis account aanmaken op .

Het grote voordeel hiervan is dat je je database van trakt kunt koppelen aan verschillende addons, en dat er automatisch wordt bijgehouden wat je kijkt.

Mocht er onverhoopt iets gebeuren met je device (hij gaat kapot, en moet vervangen worden), of je moet met een fresh install beginnen, dan kun je binnen die fresh install je trakt account weer koppelen aan je addons, en je watched progress is gelijk weer up to date.

Ik weet niet hoe groot je database is, en het zal misschien een hele kluif worden om alles even binnen trakt te zetten, maar mijn inziens de moeite meer dan waard.

Tevens houdt trakt nog veel meer voor je bij, o.a. Hoe veel series/films je kijkt, hoeveel series/films binnen en bepaald genre je kijkt, en nog veel meer.

Ik snap dat importeren van je oude instellingen misschien in dit geval handiger zou zijn, waar ik je overigens helaas niet mee kan helpen, maar om dit soort tegenslagen in de toekomst te voorkomen, zou je het eens kunnen proberen?

In ieder geval succes??
 
Allereerst wil ik je bedanken voor de reactie.

Trakt.tv heb ik ook geruime tijd gebruikt maar helaas is deze niet betrouwbaar.

Zowel uit eigen ervaring als zaken die ik gevonden heb op internet bleek dat deze sommige addons als illegaal bestempelen alsook verdwijnen sommige geziene afleveringen.

Helaas anders zou deze wel een zeer goede optie zijn.

Die databases die ik heb staan heb ik manueel geexporteerd dus buiten kodi..

Geen idee hoe ik deze perfect zou kunnen importeren..?

Moest iemand nog een goede oplossing hebben zou top zijn..

Mvg,

Beast
 
Ok, sorry dat jij dit op deze manier hebt ervaren, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit persoonlijk (nog) niet heb meegemaakt, en zoals ik het lees ook niet mee hoop te maken?

Die map roaming die je gekopieerd hebt, heb je ook terug gekopieerd in Kodi 18?

En kan je dit niet ingeven bij de instellingen van Kodi zelf? Volgens mij was er een optie voor.

Normaliter zal Kodi als je hem upgrade je instellingen onthouden, heb je eerst nadat je de map roaming hebt gekopieerd 17.6 volledig verwijderd, en daarna een fresh install gedaan van Kodi 18? Dan zou hetgeen ik hierboven heb gezegd nog enigszins kunnen en ligt het misschien aan je instellingen, anders zou ik het ook zo gauw niet weten.

Ik hoop van harte dat het je gaat lukken, en dat je de hulp gaat krijgen die je nodig hebt??
 
  • Like
Reacties: Lex
Hey,

Dank u voor de snelle reactie.

I.v.m. die trakt.tv bij mij had die exodus als illegaal bestempeld en die api code meeopgenomen in hun database bij trakt dus verdween alles wat bij deze addon hoorde..

Ook heb je niet echt zicht wanneer deze trakt een addon als illegaal beschouwd en als je dit voor zou hebben is het helaas al te laat..

Bij upgrade van 17.6 naar 18.0 heb ik een volledige nieuwe install gedaan. :)

Ook voor problemen te vermijden doe ik dit liever zo.. Ook worden zo beter en sneller geinstalleerd door de oefening telkens.

Enkel dat ik zo met die status dit probleem maak..

Kodi is leuk maar heel stabiel..
Als je kodi sluit zonder te stoppen van de aflevering die je bekeek zie je volgende keer niet waar je gestopt was e.d.

Het probleem zal misschien zijn omdat ik dit manueel gedaan heb om erna..

Kdoe toch nog verschillende testen misschien vind ik het nog wel.

Nogmaals dank u

Mvg
 
  • Like
Reacties: Lex
Heb ik nog nooit van gehoord dat trakt dat doet , word door zoveel mensen gebruikt . Ik gebruik het al jaren en nooit een probleem gehad
 
Hallo,

Weet niet of ik het mag posten..
Moest het niet mogen verwijder je mijn laatste reactie maar..

Compliance with Laws and Law Enforcement. Trakt cooperates with government and law enforcement officials and private parties to enforce and comply with the law. We will disclose any information about you to government or law enforcement officials or private parties as we, in our sole discretion, believe necessary or appropriate to respond to claims and legal process (including but not limited to subpoenas), to protect the property and rights of Trakt or a third party, to protect the safety of the public or any person, or to prevent or stop any activity we may consider to be, or to pose a risk of being, illegal, unethical, inappropriate or legally actionable.

You must be registered for see medias

Er zijn manieren om dit te omzeilen i.v.m. de api code...

Heb het voorgehad daarmee..

Mvg
 
Heb ik nog nooit van gehoord dat trakt dat doet , word door zoveel mensen gebruikt . Ik gebruik het al jaren en nooit een probleem gehad

Er zijn wel tal van topics van te vinden op het internet van mensen die zulke zaken hebben gemeld..

Waarom die wel en die niet het soortgelijke zou voorhebben is een beetje gissen..

Die periode dat ik dit voorhad is begin 2017 geweest..

Dit was het einde van exodus toen de versie weet ik niet meer..

Tuurlijk is exodus versie X.XX verder gezet en zijn die problemen voorbij maar er zullen toch nog andere goede/makkelijke manieren zijn..

Toch bedankt iedereen voor de reacties ;)

Moest iemand nog een goude tip weten dan hoor ik het graag..?
 
Laatst bewerkt: