Stream zoeken zeer traag

Ben25

Actief
4 nov 2016
43
5
6
62
sinds een week nu gaat het zoeken van een stream zeer traag.
Wanneer je een aflevering aanklikt duurt het echt heel lang voor je ziet dat hij aan het zoeken gaat.
Normaal klik je een aflevering aan en zie direct in beeld dat hij aan het zoeken gaat.
Op alle addons het geval.
Kodi verwijderd en opnieuw geinstalleerd niets geholpen.
Weet iemand een oplossing.
 
sinds een week nu gaat het zoeken van een stream zeer traag.
Wanneer je een aflevering aanklikt duurt het echt heel lang voor je ziet dat hij aan het zoeken gaat.
Normaal klik je een aflevering aan en zie direct in beeld dat hij aan het zoeken gaat.
Op alle addons het geval.
Kodi verwijderd en opnieuw geinstalleerd niets geholpen.
Weet iemand een oplossing.

Was mij vorige week ook opgevallen binnen Seren.

Ik dacht eerlijk gezegd dat het addon gerelateerd was?

Gelukkig is het slechts alleen bij de eerste aflevering van een serie, want Seren heeft een instelling waardoor ie de informatie en streams van de volgende aflevering binnen haalt terwijl je de eerste aan het kijken bent.

Dus bij de tweede aflevering staat er een hele lijst met streams binnen 2 seconden.?

Maar dat het irritant is, daar heb je helemaal gelijk in.??

Een volledige oplossing is er niet, maar de gedeeeltelijke oplossing heb ik hierboven beschreven?

Real debrid is wel benodigd voor deze addon.
 
Dank je voor de snellen reactie.
Heb inderdaad nog niet gekeken bij de 2e aflevering, maar ga volledig uit van je antwoord.
En heb real debrid.
 
Dank je voor de snellen reactie.
Heb inderdaad nog niet gekeken bij de 2e aflevering, maar ga volledig uit van je antwoord.
En heb real debrid.

Bij elke andere addon dan Seren, zal je bij de tweede aflevering opnieuw de boel moeten laten “scrapen” om links van streams te verkrijgen, Seren doet dit terwijl je de eerste aflevering nog aan het kijken bent, dus stoort het je niet?

Daarom is het ook een gedeeltelijke oplossing, want elke keer als je Kodi opstart zal ook Seren traag zijn met de eerste keer zoeken naar een aflevering, daarna gaat ie dus weer “scrapen” terwijl jij nog aan het kijken bent?
 
Dag Arjan,

Super bedankt weer.
Maar ligt dit aan de scrappers plots of is het iets in kodi zelf.
Venom was tot een week geleden echt super snel zo ook Fen zoals aangeven niets verander en plots deze verandering.
Weet dat we even niets kunnen doen maar benieuwd waar het plots vandaan komt.
 
Ik denk dat het aan Kodi ligt, aangezien Seren gebruik maakt van de A4K scrapers, en Venom volgens mij de openscrapers, en ik dacht Fen ook.

Het kan ook zo zijn dat er één provider is die voor deze vertraging zorgt, maar dan zou deze provider in beide scrapers moeten zitten.

Als het je dusdanig stoort, dan zou je nog binnen Venom of Fen kunnen testen door alle providers uit te zetten, en dan 1 aan laten, als ie dan snel schraapt, dan kan je de volgende provider aan zetten, en opnieuw schrapen (niet vergeten tussendoor de cache te wissen), is ie dan nog snel, dan de volgende provider aan, en zo verder, je komt op een gegeven moment dan vanzelf bij de provider die de boel traag maakt.

Deze kan je dan vervolgens weer uit zetten, en uit laten.

Maar nogmaals het is geen 100% zekerheid.

Het rare is dat meerdere addons er last van hebben, maar dat het bij mij niet bekend is dat Kodi “achter de schermen” update.

Normaliter is er alleen een update als de versie wijzigt??‍♂️
 
Gewoon om het uit te sluiten, ga naar real-debrid=> mijn account en zet cdn server op disable.
You must be registered for see images attach
 
Gewoon om het uit te sluiten, ga naar real-debrid=> mijn account en zet cdn server op disable.
You must be registered for see images attach

Jij hebt ze op uit staan @Slikt ? Merk je nog significante verschillen?
Post automatically merged:

Cdn=content delivery network, ik zie dan ook zo gauw het nut er niet van in waarom er een optie is om ze uit te zetten, als de andere netwerken ook “content” leveren??‍♂️ Vandaar dat ik ze nooit uit gezet heb?

En vandaar ook mijn vraag naar jou toe @Slikt ?
 
Jij hebt ze op uit staan @Slikt ? Merk je nog significante verschillen?
Had problemen met streams sinds de update “nieuwe server” van RD tijdje geleden. Meerdere mensen overigens, totdat iemand op Reddit deze optie aangaf. Sinds dien geen problemen meer gehad. Je kunt rd overigens een pm sturen als je vaak buffers ervaart met streams, dan veranderen ze je cdn voor je die beter is. Maar vertel nooit dat het icm kodi is....dan krijg je een ban als je pech hebt!!!
 
Ja op zich geen problemen met bufferen hier, het duurt alleen ellendig lang voordat een addon begint te scrapen??‍♂️

Maar een keer uitzetten kan wellicht geen kwaad?
Post automatically merged:

Zodra ik hem uit zet krijg ik een rode pop up met daarin de tekst: sommige velden zijn leeg!

Had jij dit ook @Slikt ?
 
Nooit gezien?. Maar moet er wel bij zeggen dat ik geen addons meer gebruik icm kodi nadien. Wako met helios is onovertroffen, maar dat is een andere discussie ??
 
Jij hebt ze op uit staan @Slikt ? Merk je nog significante verschillen?
Post automatically merged:

Cdn=content delivery network, ik zie dan ook zo gauw het nut er niet van in waarom er een optie is om ze uit te zetten, als de andere netwerken ook “content” leveren??‍♂️ Vandaar dat ik ze nooit uit gezet heb?

En vandaar ook mijn vraag naar jou toe @Slikt ?

ff hierop terug te komen, bij PM heb je de mogelijkheid om je eigen cdn uit te kiezen. Je draait wat tests en selecteert de snelste. Jammer dat rd deze functie niet ondersteund. Het is een optie die sinds kort in rd is ingevoerd en kan wellicht grote verschillen uitmaken mocht je problemen ondervinden. Ben benieuwd naar het resultaat ?
You must be registered for see images attach

Post automatically merged:

Oww, Lees je reactie nu pas goed???. Rode pop-up na het uitzetten in RD..... geen idee?
 
Dag alle,

Heb RD aangepast en helaas geen verschil.
Arjan, je optie voor Seren werkt perfect dank je.
Is er in Seren een mogelijkheid voor automatische ondertiteling kan het niet vinden,
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Is er in Seren een mogelijkheid voor automatische ondertiteling kan het niet vinden,

Volgens mij moet je dan op zoek naar een extra addon zoals subloader of autosubs.

Ikzelf gebruik deze niet, want wat is nu het grote voordeel van Seren? Als je de info in de instellingen op de juiste zet (vraag me even niet zo gauw welke dit is), dan geeft ie bij elke stream de naam van de bron weer, hierdoor kan je veel gerichter op zoek naar de juiste ondertiteling, zodat je ook weet dat ie “sync” is.?

Het schijnt wel te kunnen, @Andre19721972 heeft hem volgens mij met automatische ondertiteling lopen, ik zal het hem eens vragen als ik hem weer eens spreek?
 
Dag Arjan,

Bedankt, en inderdaad je kunt zo beter de goede ondertiteling bij de juiste stream vinden??
Ben toch benieuwd @Andre19721972 dit heeft opgelost.
Post automatically merged:

Nooit gezien?. Maar moet er wel bij zeggen dat ik geen addons meer gebruik icm kodi nadien. Wako met helios is onovertroffen, maar dat is een andere discussie ??

Dag Slikt,

Ben bezig geweest met Wako met helios, is vrij ingewikkeld.
Is er een goede handleiding hoe dit te installeren.
 
Dag Slikt,

Dank je zou super zijn.
Alvast een voorzetje, installeer Wako op je phone, activeer je Trakt. Dan Google: Wako Helios en dan kom je al een eind?. Hier vindt je hoe je Wako moet koppelen aan Kodi:
 
Alvast een voorzetje, installeer Wako op je phone, activeer je Trakt. Dan Google: Wako Helios en dan kom je al een eind?. Hier vindt je hoe je Wako moet koppelen aan Kodi:
Dag Slilt,

Heeft even wat puzzel werk gevergd maar gelukt en werkt echt fantastisch.
Super snel, heel erg bedankt voor je uitleg.
Nog wel een vraag moet je een premium versie van Wako hebben, krijg veel reclame tussen door.
maar goed werkt echt geweldig dank je wel
 
  • Like
Reacties: Slikt