t mobile thuis voor test gebruiken naast Ziggo

floppie

Senior
7 okt 2016
325
172
216
Onze zoon vroeg of ik T-Mobile wilde bellen of er ook een proef periode is om dat uit te proberen.
Nu vertelde een medewerker van T-Mobile dat als je een (proef)abonnement neemt op T-Mobile thuis je het abonnement bij Ziggo moet opzeggen.
Het schijnt zo te zijn dat je niet 2 providers naast elkaar kunt en mag gebruiken.
De zoon is bij ziggo en baalt zo langzamerhand van de prijs per maand en wilde een proef periode bij T-Mobile aanvragen voor 14 dagen.
Nu is mijn vraag hier in het forum , is er iemand die hier wat vanaf weet of heeft ervaren.
En waarom je geen twee verschillende providers mag hebben op één huisadres , volgens mij ben je daar toch zelf baas in.
Ben benieuwd naar reacties.
Ben trouwens benieuwd of deze vraag wel in het goeie hokje is geplaatst.
 
Ziggo biedt haar diensten via de COAX kabel aan en T-Mobile via ADSL of Glasvezel. In theorie zou je dus twee aanbieders op 1 adres kunnen zetten aangezien je niet van "dezelfde kabel" gebruik maakt. Ik kan me voorstellen dat de medewerker die jij hebt gesproken hier niet over na heeft gedacht.
Wel goed oppassen dat je straks niet vast zit aan twee dure abonnementen..

Tip: als je een T-Mobile onbeperkt mobiel abonnement hebt kun je veel korting krijgen op je vaste internet aansluiting, ik betaal 25 euro per maand voor 100mbit ADSL een kameraad heeft zijn mobiele abonnement op mijn adres gezet zodat we beide profiteren van korting.
 
Tuurlijk zegt T-Mobile dat je Ziggo op moet zeggen commercieel belang dat je bij hun klant word.
Coax en glasvezel kunnen prima naast elkaar draaien.
Te lang samen is natuurlijk zonde van het geld.
 
Het is alleen de vraag of je wel blij wordt van t-mobile tv.
Ik heb het ook sinds een maand en er is erg veel commentaar over de beeldkwaliteit.
De streams worden erg gecomprimeerd en de bitrate is laag vergeleken met andere providers.

Persoonlijk heb ik er geen last van, want ik heb een relatief kleine tv.
 
Mijn zoon had vaak storing bij T-Mobile. Was wel dat T-Mobile op een koperlijn van KPN zat, max 100 mb.
In dat geval wanneer, het een KPN lijn is, beter een provider uitzoeken die een dochter is van KPN of KPN zelf.
 
Ik heb mijn zoon de reacties al doorgegeven.
Hij heeft de mogelijkheid tot glasvezel , die is voor pakweg 6 maanden geleden bij hem tot aan de meterkast aangelegd.
Hij wil alleen internet en volgens de site van T-Mobile kost hem dat € 35,00 in de maand en heeft hij (theoretisch)1000 mbit/s.
Mocht hij al tv willen kijken dan heeft hij het over Canal digital en dan een app abonnement en die kost €14,95.
Verder kijkt hij alleen naar Netflix en kodi.
De zoon is nu bij Ziggo en baalt ervan dat hij €73,00 per maand betaald
Wat betreft Canal digital , ik was voor een jaar of 4 terug zelf bij Canal digital om op de camping goed signaal te hebben bij de tv.
Ik heb de schotel nog wel en wat mij opvalt is dat bv de Duitser zenders via de schotel beter beeld hebben als Ziggo.
Ik hoop data er nog wat opmerkingen komen van T-Mobile thuis , zowel over internet kwaliteit als over de tv kwaliteit.
Eenieder alvast bedankt voor een reactie
 
  • Like
Reacties: Maxpuk