TANIX TX9 Bekabeld blijft achter op Wireless

Kabelventje

Forumlid
19 feb 2018
14
11
6
64
Hallo, heb hier een Tanix box met android 7.1
Heb direct na bekabel aansluiten een speedtest gedaan, ik kwam hierbij op een download van net boven 200Mbit en 20Mbit upload.
Nadat ik de box een paar dagen had gebruikt deed ik weer een test waarbij de download bleef hangen op 35Mbit, en upload 18Mbit.
Verbind ik de box draadloos dan schiet ie omhoog tot een 90Mbit. Andere apparaten op dezelfde switch gaan gewoon tot boven 200Mbit.
Imand enig idee.....
Tanix TX9
Amlogic S912
3GB ram 32GB opslag.
Gigabit netwerkpoort.
You must be registered for see images attach
 
Controleer je kabeltje. Eventueel eens een ander kabeltje proberen.
 
Je zal niet de eerste zijn met een probleem in de bekabeling.
Enne....... mijn glazen bol is juist stuk gevallen. Kan dus niet meer zien wat je allemaal al hebt gecontroleerd. Begin dus meestal aan de basis.
 
  • Like
Reacties: Spinix en ateam278
Zo hee. Net nieuw op het forum... Vraag stellen. Antwoord krijgen.. En dan zo reageren?? Denk wel dat iedereen nu druk bezig is om een antwoord op je vraag te vinden....
 
  • Like
Reacties: Spinix
Sorry dat het wat kort door de bocht over komt, maar ik ben al een tijdje met dit geval bezig. Meestal kom ik er zelf wel uit. En daarbij zit ik redelijk diep in deze materie.
Ook voor wat betreft updates ,aanpassen en het unbricken van dit soort dozen loop ik al even mee. Als ik ik dan om hulp vraag ,is er ook écht iets aan de hand. Dan valt het even tegen als ik dan zo'n reactie krijg. Ook al is het goed bedoeld...
Vandaar.:giggle:

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

Overigens m,n eerste echte "box" was een Philips Streamium SL400i.Dat was ergens in 2005. Veel te dure grote doos , met meer beloftes dan dat ie waar kon maken. Staat nu stof te happen op een stelling in de hobbyruimte.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: sumitomo en Lex
Ik hoop niet dat dit antwoord de kennis van de rest van het forum vertegenwoordigd.
:(.
Als jij niet aangeeft wat je allemaal al geprobeerd hebt beginnen we vanaf het begin. Dit komt omdat we hele slimme leden hebben maar ook veel minder slimme leden hebben.

Aangezien je aangeeft dat je het meeste al zelf geprobeerd hebt kan ik ervan uitgaan dat je dit dus geprobeerd hebt;
- Andere UTP kabel geprobeerd
- Andere poort op de switch geprobeerd
- Je Android Box opnieuw opgestart / een paar seconden van de stroom gehaald
- Gecontroleerd of je de speedtest telkens vanaf de zelfde server doet.

Je zou je cache geheugen van je Android box ook eens kunnen legen: box van de stroom halen, paperclip of tandenstoker in het reset gat drukken, stroom er weer op doen, wachten tot je het onderstaande scherm ziet en "Wipe cache partition" kiezen

You must be registered for see images


Verder heb je een onbekende Chinese box en hebben deze vaker mankementen zoals een UTP poort die het vergeeft of andere vage dingen. De Android die erop staat krijgt vaak geen updates meer wat ook problemen kan veroorzaken. Al lijken de specs en hardware heel goed het is belangrijk dat de software dat ook is.
 
Maak geen ene bal uit:crying:. Vreemd verschijnsel. Moet toch iets in software zijn. Na update met laatste software deed ie precies hetzelfde. Eerste paar dagen boven de 200 Mbit,daarna weer niet hoger dan 30. Draadloos is vrijwel altijd rond de 95Mbit.
Heul apart.!!!! Overigens is Tanix een redelijk grote jonge met ruim assortiment dozen.

Zal er wel weer een mailtje aan wagen.

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

Eerste drie bekabeld, laatste twee draadloos.
 

Bijlagen

  • 20180221_183854.jpg
    20180221_183854.jpg
    3,3 MB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Kun je je bijlage even opnieuw uploaden, deze is verloren gegaan door de dubbelpost.
 
Er is kortgeleden een software update uitgekomen voor deze "onbekende" box. Zal deze binnenkort installeren , misschien is dat de oplossing.

Post automatically merged:

Als jij niet aangeeft wat je allemaal al geprobeerd hebt beginnen we vanaf het begin. Dit komt omdat we hele slimme leden hebben maar ook veel minder slimme leden hebben.

Aangezien je aangeeft dat je het meeste al zelf geprobeerd hebt kan ik ervan uitgaan dat je dit dus geprobeerd hebt;
- Andere UTP kabel geprobeerd
- Andere poort op de switch geprobeerd
- Je Android Box opnieuw opgestart / een paar seconden van de stroom gehaald
- Gecontroleerd of je de speedtest telkens vanaf de zelfde server doet.

Je zou je cache geheugen van je Android box ook eens kunnen legen: box van de stroom halen, paperclip of tandenstoker in het reset gat drukken, stroom er weer op doen, wachten tot je het onderstaande scherm ziet en "Wipe cache partition" kiezen

You must be registered for see images


Verder heb je een onbekende Chinese box en hebben deze vaker mankementen zoals een UTP poort die het vergeeft of andere vage dingen. De Android die erop staat krijgt vaak geen updates meer wat ook problemen kan veroorzaken. Al lijken de specs en hardware heel goed het is belangrijk dat de software dat ook is.

Kreeg gister onderstaande mail van die "onbekende chinese" fabrikant.
Goed bezig...kan de rest nog wat van leren.
You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix en Lex
Aanvulling.
Na firmware is bekabeld download nu 200Mbit ,als box uit slaapstand word gehaald is dit niet meer dan 1Mbit .Maar na een power cycle is dit weer 200. Dus in het vervolg : stroom eraf na uitschaken.

..
Post automatically merged:

Laatste opmerking voor wie zelf ooit ook zoiets heeft.
Als laatst heb ik nu bij instelling het gedrag van de "Powerbutton" van stby naar off gezet. Nu duurt opstarten fractie langer maar probleem is opgelost. ( ook dankzij laatste update).
André.:D
 
Laatst bewerkt: