Test Xiaomi Mi Tv stick

floppie

Senior
7 okt 2016
325
172
216
Ik heb zonet op het forum al gekeken of er al iemand is die deze stick met android tv al heeft uitgeprobeert.
Zelf heb ik wel belang bij deze stick boven in de TV.
Gebruik nu een android bakje met zo.n tafel ventilator(via AliExpress)maar ondanks deze ventilator klapt de mediaplayer er regelmatig uit,temp is dan 60-65 graden.
Dus wel belang bij deze stick maar ik moet er Netflix,NLziet,Disney+ en Kodi op kunnen draaien, dit lijkt mij een hele opgaven gezien er maar 1 Gb ram aanwezig is.
Kijk soms boven naar de Tv daar ik problemen hen met mijn benen.
Ben benieuwd naar een reactie.
Zie trouwens nu dat je ze nu op de site van Xiaomi kunt bestellen voor € 34,95.
 
Ben ik met je eens Lex maar de verzendkosten zijn€ 4,95 en binnen die 14 dagen kun je hem toch wel testen met dat gene wat je het belangrijkste vind om er op te zetten.
Ik kijk beneden of met de Sony TV waar android tv op zit of ik kijk beneden via de Nvidia Shield die toch wat meer power heeft als de Sony TV
Deze stick is echt alleen voor boven waar je dus nlziet,netflix en disney kunt zien.
Ik heb hem toch maar besteld en verwacht hem maandag of dinsdag in huis en ga er meteen mee aan de gang.
We hebben trouwens vakantie gehad in een zomerhuisje met gratis zeer goede en snelle wifi en daar miste ik ,s avonds wel nlziet.
We zullen zien wat het word.
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi en Lex
Ex verzendkosten maar met 14 dagen gratis probeer garantie.
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

Wel goed om bij te vermelden het is geen bol waar je gratis terug kunt sturen ?
 
Mocht @floppie overwegen de stick te retourneren, dan neem dit forum de kosten van terugzending voor haar rekening in ruil voor een review ?

 
Zo gauw de stick hier in huis is ga ik hem uittesten.
Uiteraard vermeld dan hier op het forum mijn bevindingen .
Ik ga hem eerst beneden installeren en uittesten op onze oled tv en aangezien het alleen werkt via wifi signaal ben ik benieuwd of alles ook goed en snel binnenkomt en afspeelt.
Daarna doe ik hem boven in de tv en Ien hoe hij het daar doet.
Word vervolgd.
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi en Lex
Op amazon is de xiaomi stick ook te koop, met gratis retour als het je niet bevalt want verkoop en verzending door amazon

Op amazon.de 39.99 euro
Op amazon.nl 41.25 euro

Ik heb de xiaomi stick niet, ik heb voor minder geld een (op papier) betere stick, de fire tv stick 4k.
 
Lex schrijft : Mocht @floppie overwegen de stick te retourneren, dan neem dit forum de kosten van terugzending voor haar rekening in ruil voor een review ?

Wel Lex je kunt de portemonnee dicht houden en je pinpas hoef je ook niet te gebruiken.
Ik heb de Xiaomi Mi tv-stick dinsdag binnen gekregen en uiteraard meteen mee aan de gang.
Je bent even bezig met de basis instellingen om alles goed te krijgen en dan ga je installeren.
Het is een 1080 player maar zelf op mijn grote 55 inch oled tv is het beeld nog perfect.
Ik heb 13 apps geinstalleerd waaronder netflix,disney,dplay,nlziet,prime video en uiteraard kodi.
Ik heb in kodi 8 addons geinstalleerd en alles draait perfect.
Het is wel zo dat je in kodi beslist geen 4K hoeft te proberen want dat gaat niet.
Alle andere films in 1080 gaan perfect alleen duurt het laden ervan langer als bv met een nvidia shield.
Als het draait is het incl ondertiteling en DTS of DD+ perfect.

Helaas is er geen mogelijkheid met een micro sd-cart , dus wil je buiten google play iets anders installeren dan word dat moeilijker.
Maar na lang puzzelen ben ik er achter gekomen dat je via de app wireless file manager gewoon vanuit je laptop één en ander rustig kunt kopiëren naar de stick,dit werkt perfect.
Na alles wat ik heb geïnstalleerd(en als proef wat meer als nodig)blijkt dat er nu 2,6 Gb is bezet en dat er nog 2,6 Gb beschikbaar is.
Kortom stel je geen zware eisen dat is deze stick gewoon perfect met een afstandsbediening die ook goed werkt nm contact via bluetooth.
Deze stick is voor ons goed genoeg voor gebruikt slaapkamer TV en desnoods zoalsl eerder vermeld op de 55 inch tv.
De voeding via de TV is niets waard,je zult het gewoon via een contactdoos moeten doen.
 
Wel Lex je kunt de portemonnee dicht houden en je pinpas hoef je ook niet te gebruiken.
Hahaha niet helemaal ? in December geven wij er enkele weg in onze grandioze jubileumactie .
Dankjewel voor de moeite om de Xiaomi Mi Tv Stick aan een grondig onderzoek te onderwerpen.
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Ook maar even zo'n stokje besteld.. Voor de tv in de keuken...

Deze wordt niet heel veel gebruikt dus hang er geen Shield achter... ?

Zal puur ziggo go worden en tivimate... En misschien kodi met een enkele addon gewoon om te testen...

Jammer trouwens dat de usb van de tv dus waarschijnlijk niet genoeg stroom levert.. Dit schijnt trouwens ook per tv weer te verschillen.. We zullen het gaan zien iig...
 
  • Like
Reacties: Lex
Ben al een tijdje aan het price watchen voor de stick, waar heb je hem besteld - bij alie bv zie je veel shops die hem hebben, allemaal andere prijzen. Liefst zou ik hem via polen of spanje of zo krijgen, dan is die snel hier.
 
Ik heb hem gewoon hier besteld...
(Heb ook eerst zitten te denken via alie of banggood maar wat bespaar je dan een 10 tje?)


En bevalt hij niet gaat ie in 1 streep weer retour...
 
Ik heb de stick gewoon in Nederland besteld bij Xiaomi zelf.
De stick kost daar € 34,95 en met verzendkosten word het € 39,90.
Bij Amazon kost de stick € 37,90 en dat is gratis verzending als ik het goed heb.
Dan kies ik liever voor de verkoop bij de Nederlandse firma voor die twee euro,maar dat is voor ieder.
De stick bevalt mij perfect,onze zoon heeft ook een stick voor de tv boven en die is zeer tevreden.
Het is geen 4K en misschien ietsje trager bij het laden,maar als het draait gaat hij als een zonnetje.
 
Gisteren de fire stick besteld bij amazon, kost een kleine 20 euro nav de prime days.

Ook een mooie deal ?
 
Gisteren de fire stick besteld bij amazon, kost een kleine 20 euro nav de prime days.

Ook een mooie deal ?
Welke? De lite, gewone of 4k?

Hopelijk niet de basic edition met oude afstandsbediening, die is ondertussen 3j oud
 
Laatst bewerkt:
Maandag wordt hij normaal geleverd, tegen halverwege volgende week zal ik hier wat neerschrijven :)
 
Ik ben nu een aantal dagen met de mi stick aan het klooien...

En zal eerlijk wezen.. Ik ben eigenlijk zeer aangenaam verrast.

Ik dacht eerst: "Ik ben de Shield gewend dus dit zal wel een drama gaan worden" (tuurlijk kun je die vergelijking niet gaan maken dat zou niet eerlijk wezen)

Maar heb Ziggo go erop staan tivimate met mn sjineesje en kodi met 2 addons..

En het draait eigenlijk best soepel heb hem wel op internet 5 ghz staan.

Scrollen door de interface van android tv gaat eigenlijk redelijk soepel..

Zappen bij tivimate en ziggo gaat ook redelijk vlot.. Mits hij dus op 5 ghz internet staat..

Anders hapert de boel nog wel eens en duurt zappen ook wat langer (ik heb hier door het hele huis internet aangelegd dus heb nagenoeg overal goed bereik met 5 ghz)

Kodi draait ook gewoon naar behoren Shadow addon, subloader en real debrid op max 1080 staan heb (nog) geen 4k tv dus hoger instellen is dan pure onzin..

Heb natuurlijk wel even 4k geprobeerd te draaien maar dat lust hij dus niet en loopt de boel vast..

En wat ik ook een nadeel vind hij draait wel op de usb poort van mijn tv maar als je de tv uit zet gaat de stroom dus ook van de stick af..

Dus eerst volgende keer dat je hem inschakelt moet hij helemaal opnieuw opstarten ook moest ik dan zelf handmatig weer de wifi inschakelen.

De wifi code niet hoor die onthoud hij wel maar je moet hem gewoon even weer aanzetten..

Als je geduld hebt (en dat heb ik dus niet) logt hij wel automatisch weer in op je wifi maar dit duurt gewoon even..

Sluit je de stick aan op het stopcontact met bijgeleverde adapter dan heb je dit probleem overigens niet..

Maar mijn veronderstelling was eigenlijk een hdmi stick in je tv usb in de usb poort van je tv en geen "extra" kabel richting het stopcontact.
Dan zou je dus ook gewoon een Android boxje achter je tv kunnen verstoppen..

Die zijn tegenwoordig ook behoorlijk klein zie de mi box/shield..

Eind conclusie.

Het valt mij iig100% mee..

Zoek je een stick die max 1080 aan kan (4k kun je gewoon vergeten dit wil niet) ben je aan de mi niet verkocht.. Heb hem op Amazon voor €37 gekocht..

Tis voor mij leuk speelgoed om mee te klooien heb hem op een tv die weinig gebruikt wordt...

Ik hou het toch liever bij mn shield maar zoals eerder gezegd is dit natuurlijk een oneerlijke vergelijking... Alleen het prijsverschil al... ?

Edit:

Ik heb hem nu op mn "hoofd" tv een Panasonic.

Hier blijft de stick wel gewoon op stand-by staan dus start niet opnieuw op als ik de tv weer inschakel.

Op de andere tv een Samsung gaat hij dus wel helemaal uit.. Dit zal dus wel per tv verschillen of er stroom op de usb poort blijft staan tijdens stand-by van de tv..
 
Laatst bewerkt:
Op de andere tv een Samsung gaat hij dus wel helemaal uit.. Dit zal dus wel per tv verschillen of er stroom op de usb poort blijft staan tijdens stand-by van de tv..
Is dit niet in te stellen op je TV?
 
Is dit niet in te stellen op je TV?
Op de Panasonic iig niet.. Daar valt niks in te stellen kwa usb..

Samsung tv usb moet ik je even schuldig blijven..

Die is momenteel ingebruik door Mevrouw ateam278.. Die kijkt een serie via de stick..

Gelukkig staat de bier koelkast in de schuur dus zit ze me niet voor de groentela.. ? ?