Testresultaten diverse aanbieders

Status
Niet open voor verdere reacties.

charleyr

Forumlid
8 okt 2019
23
18
6
67
Ik ben nu ook maar aan het testen geslagen met de diverse IPTV aanbieders.
Ik gebruik op mijn Mi Box S IPTV Smarters Pro als app.

1. Test account gevraagd bij Dragon TV (ik kreeg zo maar een maand test), goede website, beeld is strak (zeker in FHD), VOD films / Series, veel keus, EPG alleen vaak niet beschikbaar.
2. Test account aangevraagd bij Worldbilling, (zowel Gold als Platinum test accounts 24h): goede website, je kan een account aanmaken en je bestelling doen/volgen. Beeld goed, veel keus, er zit verschil in Gold/Platinum tav aantal zenders en beschikbare VOD, EPG goed
3. Test account aangevraagd bij Watch Best IPTV (gratis test 24h) Goede website, Beeld strak, Veel keus (EPG soms niet beschikbaar)

Uiteraard kijk ik ook naar de kosten, maar deze ontlopen elkaar niet zoveel.
ik weet niet of linken naar websites hier toegestaan is, mocht het nodig en mogen dan wil ik de links wel in deze post alsnog erbij zetten, anders even googelen!
 
Ik ben nu ook maar aan het testen geslagen met de diverse IPTV aanbieders.
Ik gebruik op mijn Mi Box S IPTV Smarters Pro als app.

1. Test account gevraagd bij Dragon TV (ik kreeg zo maar een maand test), goede website, beeld is strak (zeker in FHD), VOD films / Series, veel keus, EPG alleen vaak niet beschikbaar.
2. Test account aangevraagd bij Worldbilling, (zowel Gold als Platinum test accounts 24h): goede website, je kan een account aanmaken en je bestelling doen/volgen. Beeld goed, veel keus, er zit verschil in Gold/Platinum tav aantal zenders en beschikbare VOD, EPG goed
3. Test account aangevraagd bij Watch Best IPTV (gratis test 24h) Goede website, Beeld strak, Veel keus (EPG soms niet beschikbaar)

Uiteraard kijk ik ook naar de kosten, maar deze ontlopen elkaar niet zoveel.
ik weet niet of linken naar websites hier toegestaan is, mocht het nodig en mogen dan wil ik de links wel in deze post alsnog erbij zetten, anders even googelen!
Bedankt, nee, linken mag niet, dan krijgt iemand hier een hartstilstand...☹️
 
Ik ben sinds vorige week ook gedoken in de wondere wereld van IPTV. Het voelt een beetje als het uitzoeken van een keuken of badkamer. Er zit veel verschil in benadering, communicatie, kwaliteit/stabiliteit en prijs. :)

Hierbij in het kort een overzicht van de ervaringen per provider. Ik laat VOD even achterwegen, dat is mijn inziens nog meer een kwestie van persoonlijke smaak.

BlackIPTV
+ Aanbod
+ Kwaliteit
+ Catchup tot 72 uur
+ Forum voor vragen
+ Statuspagina
+/- Redelijk vlotte en nette communicatie
- Downtime betaalportaal

IPTV Multi
+ Aanbod
+ Kwaliteit (50 fps)
+ Vlotte communicatie
+/- Catchup tot 24 uur
- Netheid qua communicatie
- Geen statuspagina

Esun (via AliExpress)
+ Aanbod
+ Prijs
+ Prima als backup provider
+/- Kwaliteit zender
+/- Gebrekkige communicatie, wel voldoende en netjes
- EPG doet het (tijdelijk) niet, hierdoor ook geen catchup
- Geen statuspagina

WatchBestTV
+ Aanbod
+ Kwaliteit
+ Vlotte en nette communicatie
+ Catchup tot 72 uur
+ Niet goed, geld terug garantie
- Prijs
- Geen statuspagina (tenminste nog niet gevonden)
 
Laatst bewerkt:
Update m.b.t. bovenstaande lijst.

WatchBestTV
- Niet goed geld terug garantie is een wassen neus. Viel te verwachten :)
- Geen support voor multi connectie, dus geen ondersteuning voor opnemen en kijken tegelijkertijd

IPTV Totaal
+ Aanbod
+ Kwaliteit
+ Catchup tot 168 uur
+ Ticket system voor vragen
+ Statuspagina
+ Vlotte en nette communicatie en flexibiliteit
+ Multi connectie support, dus opnemen en kijken tegelijkertijd en PiP
- Nog geen nadelen gevonden, hoop dat dit zo blijft :)
 
  • Like
Reacties: Desperados2005
Vorig jaar leerde ik via iemand IPTV kennen. In 1 jaar met veel trial and error mijn eerste stappen begeven op het iptv pad. Eerst ergens een abo afgesloten en met Smartone app op de tv gekeken. Later steeds iedere maand verschillende providers geprobeerd en diverse apps, daarna overgestapt op Formuler kastjes en nu op Nvidia Shield met Tivimate.
Wat voor mij belangrijk is: de voor mij belangrijke zenders (NL, BE, FR, UK, DE, AT, CH, USA, CA) moeten full HD hebben en als het even kan 50 fps, ook een goede EPG is belangrijk.
VOD en catchup interesseren mij niet zo maar is mooi meegenomen. Momenteel heb ik 3 verschillende providers die elk zo hun voors en tegens hebben.

RAPID: veel zenders in full HD en 50 fps, maar de EPG (met name UK) doet het vaak niet, ze hebben wel een eigen forum om storingen, etc. te melden wat wel weer heel handig is. Ook de portal om je pakketten te beheren is erg handig.
MULTI: veel Nederlandse zenders in full HD en 25-50 fps, maar de duitse/engelse zenders zijn dan weer in HD, en de Zwitserse en Oostenrijkse zenders komen heel traag binnen, de beheerder reageert wel snel op calls, en EGP werkt goed
HOMEBEE 4KOTT: weinig zenders met 50 fps. En gisteren lag het NL pakket eruit, vandaag het Duitse pakket. De dame reageert traag maar dat komt meer vanwege het tijdsverschil, en je kunt alleen via Whatsapp contact opnemen.

Uiteindelijk wil ik naar 2 lijntjes, die ik dan combineer in Tivimate. Wie weet er betere providers (met name de DE, AT, CH moeten zeer goed zijn).
 
Vorig jaar leerde ik via iemand IPTV kennen. In 1 jaar met veel trial and error mijn eerste stappen begeven op het iptv pad. Eerst ergens een abo afgesloten en met Smartone app op de tv gekeken. Later steeds iedere maand verschillende providers geprobeerd en diverse apps, daarna overgestapt op Formuler kastjes en nu op Nvidia Shield met Tivimate.
Wat voor mij belangrijk is: de voor mij belangrijke zenders (NL, BE, FR, UK, DE, AT, CH, USA, CA) moeten full HD hebben en als het even kan 50 fps, ook een goede EPG is belangrijk.
VOD en catchup interesseren mij niet zo maar is mooi meegenomen. Momenteel heb ik 3 verschillende providers die elk zo hun voors en tegens hebben.

RAPID: veel zenders in full HD en 50 fps, maar de EPG (met name UK) doet het vaak niet, ze hebben wel een eigen forum om storingen, etc. te melden wat wel weer heel handig is. Ook de portal om je pakketten te beheren is erg handig.
MULTI: veel Nederlandse zenders in full HD en 25-50 fps, maar de duitse/engelse zenders zijn dan weer in HD, en de Zwitserse en Oostenrijkse zenders komen heel traag binnen, de beheerder reageert wel snel op calls, en EGP werkt goed
HOMEBEE 4KOTT: weinig zenders met 50 fps. En gisteren lag het NL pakket eruit, vandaag het Duitse pakket. De dame reageert traag maar dat komt meer vanwege het tijdsverschil, en je kunt alleen via Whatsapp contact opnemen.

Uiteindelijk wil ik naar 2 lijntjes, die ik dan combineer in Tivimate. Wie weet er betere providers (met name de DE, AT, CH moeten zeer goed zijn).
Ik denk dat een volledig 30 tot 50 fps een lastig verhaal gaat worden voor al die landen. Ik ben zeer tevreden met iptv totaal op de Nederlandse en Belgische markt icm 4KOTT voor de buitenlandse markten. In Amerika gaan ze tot 60fps op sommige zenders. Ook vaak buitenlandse catchup in Engeland waar ik gebruik van maak en uitegebreide VOD. Voor mij de winnende combinatie vooralsnog.
 
Ik heb Black IPTV en TV Totaal vergeleken en ben er nog niet uit. VOD aanbod bij BIT is groter. Series vind ik bij BlackIPTV beter. TVT heeft echte 4K VOD films. Ook werkt de 7 dagen catchupvan TVT goed, maar alleen NL/B/D geen UK of USA. Catchup ligt er bij BIT meestal uit.
 
Black heeft duidelijker slechter beeld dan totaal in fps. Aan totaal heb je weinig buiten de benelux.
 
Grappig dat je dat zegt, Bij mij zijn ze allebei 1920x1080 50 fps, maar juist TV Totaal geeft bij mij nu de NPO maar met 25 fps.....
Qua landen hebben ze ook ongeveer het zelfde FullHd 50 fps aanbod. Heb ze op het moment namelijk nog beide, heb nog geen keuze kunnen maken.
 
Npo geeft nu ook 25 aan bij mij. Maar totaal heeft al twee dagen problemen met stabiliteit. Vandaag ook een slechte dag. Het was altijd meer dan 25. Via de MOL2 app werd bij mij alles als 25 aangegeven in tivimate zie ik variatie. Ik zie het vooral met sport of wanneer er een balkje onderaan het scherm mee loopt zoals bij rtlz of bij WNL
 
Vorig jaar leerde ik via iemand IPTV kennen. In 1 jaar met veel trial and error mijn eerste stappen begeven op het iptv pad. Eerst ergens een abo afgesloten en met Smartone app op de tv gekeken. Later steeds iedere maand verschillende providers geprobeerd en diverse apps, daarna overgestapt op Formuler kastjes en nu op Nvidia Shield met Tivimate.
Wat voor mij belangrijk is: de voor mij belangrijke zenders (NL, BE, FR, UK, DE, AT, CH, USA, CA) moeten full HD hebben en als het even kan 50 fps, ook een goede EPG is belangrijk.
VOD en catchup interesseren mij niet zo maar is mooi meegenomen. Momenteel heb ik 3 verschillende providers die elk zo hun voors en tegens hebben.

RAPID: veel zenders in full HD en 50 fps, maar de EPG (met name UK) doet het vaak niet, ze hebben wel een eigen forum om storingen, etc. te melden wat wel weer heel handig is. Ook de portal om je pakketten te beheren is erg handig.
MULTI: veel Nederlandse zenders in full HD en 25-50 fps, maar de duitse/engelse zenders zijn dan weer in HD, en de Zwitserse en Oostenrijkse zenders komen heel traag binnen, de beheerder reageert wel snel op calls, en EGP werkt goed
HOMEBEE 4KOTT: weinig zenders met 50 fps. En gisteren lag het NL pakket eruit, vandaag het Duitse pakket. De dame reageert traag maar dat komt meer vanwege het tijdsverschil, en je kunt alleen via Whatsapp contact opnemen.

Uiteindelijk wil ik naar 2 lijntjes, die ik dan combineer in Tivimate. Wie weet er betere providers (met name de DE, AT, CH moeten zeer goed zijn).
4kott werkt perfect
 
Npo geeft nu ook 25 aan bij mij. Maar totaal heeft al twee dagen problemen met stabiliteit. Vandaag ook een slechte dag. Het was altijd meer dan 25. Via de MOL2 app werd bij mij alles als 25 aangegeven in tivimate zie ik variatie. Ik zie het vooral met sport of wanneer er een balkje onderaan het scherm mee loopt zoals bij rtlz of bij WNL
Inmiddels heeft npo 30 fps. Dat is zoals het was. Ik zie het verschil bij bovenstaand beschreven programma’s. Ben tevreden met totaal. Gebruik hem als hoofd server met 4K ott als backup en voor buitenlandse zenders
 
4kott werkt perfect
Dat klopt inderdaad, het aanbod is prima. Als de ESPN zenders etc nou 50 fps zouden hebben, zou ik zo een jaarabbo afsluiten.
Maar dat hebben ze niet wat met name bij bv voetbal best wel storend is. (geen mooie vloeiende beelden)
Mocht je voetbal nou echt niets interesseren dan is 4kott prima
 
Dat klopt inderdaad, het aanbod is prima. Als de ESPN zenders etc nou 50 fps zouden hebben, zou ik zo een jaarabbo afsluiten.
Maar dat hebben ze niet wat met name bij bv voetbal best wel storend is. (geen mooie vloeiende beelden)
Mocht je voetbal nou echt niets interesseren dan is 4kott prima
Met je eens dat voetbal op 25fps te weinig is. Daarom heb ik iptv totaal erbij. Overigens was de kwaliteit eerst wel beter. Ze zijn de hevc bestanden gaan gebruiken
 
Hallo allemaal. Al enige tijd meelezend op dit forum maar nog geen berichten/account aangemaakt. Ik wil wel graag mijn ervaringen delen omdat ik deze week de knoop heb doorgehakt qua aanbieder. Sinds circa een maand verschillende proefabbo's afgesloten en aanbieders vergeleken. Bij mij kwamen IPTVMulti en IPTVTotaal als beste uit de bus. Afgelopen zondag tijdens de F1 werd voor mij duidelijk dat IPTVMulti voor mij de beste keus was. Ik had daar op de diverse kanalen geen enkele storing/hapering, waar ik bij IPTVTotaal op elk kanaal continu haperingen ondervond. Qua aanbod vind ik beide vergelijkbaar, catch-up bij IPTVTotaal wel wat langer, maar voor mij niet interessant. Reacties op vragen komen ook snel en duidelijk. Kwaliteit is een dikke prima en stabiliteit vind ik belangrijk.
 
  • Like
Reacties: R173555
Ik ben sinds vorige week ook gedoken in de wondere wereld van IPTV. Het voelt een beetje als het uitzoeken van een keuken of badkamer. Er zit veel verschil in benadering, communicatie, kwaliteit/stabiliteit en prijs. :)

Hierbij in het kort een overzicht van de ervaringen per provider. Ik laat VOD even achterwegen, dat is mijn inziens nog meer een kwestie van persoonlijke smaak.

BlackIPTV
+ Aanbod
+ Kwaliteit
+ Catchup tot 72 uur
+ Forum voor vragen
+ Statuspagina
+/- Redelijk vlotte en nette communicatie
- Downtime betaalportaal

IPTV Multi
+ Aanbod
+ Kwaliteit (50 fps)
+ Vlotte communicatie
+/- Catchup tot 24 uur
- Netheid qua communicatie
- Geen statuspagina

Esun (via AliExpress)
+ Aanbod
+ Prijs
+ Prima als backup provider
+/- Kwaliteit zender
+/- Gebrekkige communicatie, wel voldoende en netjes
- EPG doet het (tijdelijk) niet, hierdoor ook geen catchup
- Geen statuspagina

WatchBestTV
+ Aanbod
+ Kwaliteit
+ Vlotte en nette communicatie
+ Catchup tot 72 uur
+ Niet goed, geld terug garantie
- Prijs
- Geen statuspagina (tenminste nog niet gevonden)
Danku voor de uitgebreide uitleg, ik ben nieuw met Ip tv en het is altijd zoeken naar een naald in een hooiberg om iets degelijks te vinden.. :).. Heb nog een vraagje, heb je toevalig ook getest of de Epg en of catchup bij een van de drie op de Full hd kanalen werkt?? Ik ben nu voor een maand watch4k ip tv aan het uitproberen maar de epg werkt op de meeste belgische 4k kanalen (in werkelijkheid 1080p) niet en dan nog maar te zwijgen over hoeveel hij wegvalt en server errors geeft, dus ik ben op zoek naar iets anders en beter.. Grtz..
 
Update m.b.t. bovenstaande lijst.

WatchBestTV
- Niet goed geld terug garantie is een wassen neus. Viel te verwachten :)
- Geen support voor multi connectie, dus geen ondersteuning voor opnemen en kijken tegelijkertijd

IPTV Totaal
+ Aanbod
+ Kwaliteit
+ Catchup tot 168 uur
+ Ticket system voor vragen
+ Statuspagina
+ Vlotte en nette communicatie en flexibiliteit
+ Multi connectie support, dus opnemen en kijken tegelijkertijd en PiP
- Nog geen nadelen gevonden, hoop dat dit zo blijft :)
Voor Belgie (vlaams) zijn de meeste kanalen wel maar in 720p of lager dus voor mij is deze niet echt interessant..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.