Tips gevraagd aankoop tv.

Rudolf

Donateur
3 nov 2016
280
272
16
76
Momenteel gebruik ik een 50 inch Plasma Samsung die nu 10 jr oud is en wat vlekken begint te vertonen. Binnenkort krijg ik wat leuks terug van de belastingen en wil daarmee een nieuwe tv kopen. Helaas zie ik door de bomen, mijn leeftijd 73+ (en gebrek aan kennis) het bos niet meer en hoop hier wat tips te krijgen.
Allereerst mijn budget is ca. € 700,-
Wil graag een tv waar ik Google Play op kan gebruiken zonder al te moeilijke handelingen.
Nu gebruik ik Videoland, Netflix, TVmate en Kodi via een Xiaomi mi, misschien kan dit ook rechtstreeks via de tv.
Het belangrijkste is echter dat er een (draadloze) hoofdtelefoon aangesloten kan worden zonder dat de luidsprekers dan uitgeschakeld zijn omdat mijn vrouw hardhorig is en ik het volume nu zo hoog moet zetten dat de ramen er van trillen.
Ook belangrijk is een normale afstandsbediening en niet zo'n "smart remote".
Iemand ervaring met bovenstaande?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Rudolf
 
Rudolf mijn advies zou zijn (forumleden geven vast wel tips!) om een leuke televisie te kopen en de 'smart' functionaliteit via een Xiaomi Mi Box te laten lopen zodat je niet afhankelijk bent van trage TV hardware.

Ik weet dat Samsung een functie heeft voor multi audio als ik het mag geloven:
Instellingen->Algemeen->Toegangkelijkheid->Multi-uitgang geluid (helemaal onderaan).
You must be registered for see images attach



Je kunt dan een bluetooth headset erbij kiezen zodat je geen lange kabels door je woonkamer hebt lopen :)
 
  • Like
Reacties: Rudolf
Er zijn bij ons in de familie best wel wat slechthorende.

De mi box 3 heeft de handige functie dat wanneer er een koptelefoon mini-jack insteekt, het geluid ook nog altijd via de hdmi naar de tv gaat.

Mijn oude lg geeft via de scart, met een scart naar mini-jack kabel (zie afbeelding), ook geluid terwijl de luidsprekers nog steeds werken, maar niet geluid dat van een extern apparaat komt.

Wij hebben dus de zender voor de hoorapparaten aangesloten met een gesplitste kabel op de mibox en de tv.
Mijn oom die ook slechthorende is vindt trouwens dat zijn 20 euro kostende bluetooth zender een mooier geluid geeft dan de 200 euro duurdere zender van het merk van de hoorapparaten.

Ik ben erg geïnteresseerd als je een tv vindt die dit hele proces vereenvoudigd, momenteel is de mibox de enige manier om samen tv te kijken bij ons waarbij 1 persoon in de hooraparaten kan meeluisteren
Post automatically merged:

Wat je bedoelt met normale afstandsbediening weet ik niet zeker, maar toen een kennis laatst een nieuwe smart tv kocht vond ie de bijhorende afstandsbediening te ingewikkeld en te zwaar dus heeft ie een goedkope simpele universele afstandsbediening erbij gekocht.
 

Bijlagen

  • 550x268.jpg
    550x268.jpg
    19 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
Rudolf mijn advies zou zijn (forumleden geven vast wel tips!) om een leuke televisie te kopen en de 'smart' functionaliteit via een Xiaomi Mi Box te laten lopen zodat je niet afhankelijk bent van trage TV hardware.

Ik weet dat Samsung een functie heeft voor multi audio als ik het mag geloven:

You must be registered for see images attach



Je kunt dan een bluetooth headset erbij kiezen zodat je geen lange kabels door je woonkamer hebt lopen :)
Bedankt voor de tip, het is een Samsung geworden en mijn MI box blijf ik gewoon gebruiken.
 
  • Geweldig
Reacties: Spinix
Bedankt voor de tip, het is een Samsung geworden en mijn MI box blijf ik gewoon gebruiken.
Super! Laat je ons nog even weten als het is gelukt met de koptelefoon enzo? :)