To skin or not to skin?

Ik heb die Aeon er even opgezet, mooi wel.
Alleen al een kunst om die zwarte achtergrond in te vullen. ?

Dit is vrij eenvoudig te doen hoor, ik heb destijds 5 mappen aangemaakt in mijn Google drive, 1 voor films, 1 voor series, 1 voor 4K, 1 voor instellingen, en 1 voor stand-by

Een aantal wallpapers gedownload die ik zelf mooi vond (1080 x 1920), en in de mappen films en 4K geplaatst, hetzelfde gedaan voor series, en daarna 1 wallpaper voor “Kodi settings” gedownload, en 1 wallpaper voor “stand-by”, en in de mappen op Google drive geplaatst. Deze met x-plore verplaatst van Google drive naar Android/xbmc.org/files, en daarna binnen je Kodi skin set background, daarna per categorie aangeven of je een single of multi background image wil (bij settings en stand-by single image en bij films, 4K, en series multi image) en verwijzen naar de map die inmiddels binnen Kodi in files staat.

Je bent langer aan het zoeken naar wallpapers dan het instellen van de achtergronden?
 
Dat is inderdaad simpel.
Ik zat zelf al te denken aan wallpapers te zoeken met de browser op de box zelf, maar zo kan het ook.

Maar welke inderdaad, hahaha.

Kan de skin ze niet zelf invullen?
 
Dat is inderdaad simpel.
Ik zat zelf al te denken aan wallpapers te zoeken met de browser op de box zelf, maar zo kan het ook.

Maar welke inderdaad, hahaha.

Kan de skin ze niet zelf invullen?

Nope, er was vroegah wel een functie voor, maar de addon die dat verzorgde is er mee gestopt?
 
Dat is pas een goed idee zeg, daar kan ik wel wat mee.

Behang vinden is ook zo moeilijk nie:
 
  • Grappig
Reacties: Arjan E.
Als jij weer terug bent, dan stuur ik even een filmpje opgenomen met de nieuwe camera in Fhd 5.1 dolby surround.
Jij kan beter beoordelen of ik de boel goed heb ingesteld in beeld en geluid. (met name geluid)
Ik denk wel dat Maxpuk gelijk heeft.
Jou skin is te zwaar voor het boxje H96max 3318.
Ik heb daar zelf Aeon Nox opgezet, en dat loopt prima.
Ik denk wel dat hij verder gaat met Eaon nox als hij ziet hoe hij die zwarte achtergronden met eigen achtergronden kan instellen.
Het is een nog lichtere build als die van Kodi zelf!
De Build die jij gebruikt, die heb ik nu op de Shield staan.

Het is net wat je zelf het prettigst vind.?

@Andre19721972 gaat een tutorial maken met de Æon nox silvo skin, ik zou zeggen wacht die even af, dan zie je gelijk of het wat voor je is, en hoe moeilijk (of makkelijk?) het maken van een eigen skin eigenlijk is?
 
Als jij weer terug bent, dan stuur ik even een filmpje opgenomen met de nieuwe camera in Fhd 5.1 dolby surround.
Jij kan beter beoordelen of ik de boel goed heb ingesteld in beeld en geluid. (met name geluid)
Ik denk wel dat Maxpuk gelijk heeft.
Jou skin is te zwaar voor het boxje H96max 3318.
Ik heb daar zelf Aeon Nox opgezet, en dat loopt prima.
Ik denk wel dat hij verder gaat met Eaon nox als hij ziet hoe hij die zwarte achtergronden met eigen achtergronden kan instellen.
Het is een nog lichtere build als die van Kodi zelf!
De Build die jij gebruikt, die heb ik nu op de Shield staan.

Jep, die achtergronden had ik hem al uitgelegd?

En ja Æon nox (silvo) is vele malen lichter als de mq7, dat ie alleen voor de skin een andere box moest kopen was natuurlijk een geintje?

De Æon mq7 blijft wel een hele mooie skin natuurlijk die behoorlijk customizable is, maar de mq8 loopt net iets soepeler?

Ik wacht nog even met de mq8, latts is nu bezig met de mq8 multi mod, dan heb ik gelijk de kodiflix view terug?

Als jij weer terug bent, dan stuur ik even een filmpje opgenomen met de nieuwe camera in Fhd 5.1 dolby surround.
Jij kan beter beoordelen of ik de boel goed heb ingesteld in beeld en geluid. (met name geluid)

Betekent dat dat ik je nu dan ook in 5.1 ga horen??

1 André is genoeg voor mij hoor, zeker als het twee uur lang is?
 
Heb de hele mooie mq8 nu enige tijd aan het draaien en werkt goed ook i.c.m de ingestelde bibliotheek. De T2K mod krijg ik niet aan het lopen...
 
Na wat gepruts heb ik de boel nu goed gevuld met mooie plaatjes. ?
Ik moest even wat spelen met die x-plore, maar nu heb ik door hoe hij werkt.

Kreeg echter met geen mogelijkheid de afbeeldingen van de Drive af, in x-plore vond ik die niet terug namelijk.

Dan maar op een stokje gezet en ze daarvan afgeschoven.

Rechtsklikken werkt namelijk niet.
 
  • Like
Reacties: ateam278
Hoe haal jij afbeeldingen van de drive af?
Ik krijg hem wel voor mijn neus, maar kan de download knop niet vinden...??
 
Hoe haal jij afbeeldingen van de drive af?
Ik krijg hem wel voor mijn neus, maar kan de download knop niet vinden...??

Ik kan me herinneren dat dat nog niet zo eenvoudig was, maar hoe ik het precies voor elkaar heb gekregen???‍♂️ Is voor mij alweer even geleden?
 
Opmerkelijk is wel dat die Mq8 skin op mijn Sony TV wel soepel loopt, maar op de H96 box niet.
Terwijl de Sony slechts een dual core en 2 GB aan ram aan boord heeft.

Zo zie je maar weer dat specs niet zaligmakend zijn.