Tool: Eigen Playlist Aanpassen

Plenkske

Expert
17 mei 2016
1.425
740
216
You must be registered for see images attach
EPA: Eigen Playlist Aanpassen
Met deze tool kan je gemakkelijk je m3u playlist aanpassen. Dankzij een heleboel hulpmiddelen krijg je je eigen playlist op orde. Ook zijn er vele automatische handelingen in de tool verwerkt.
Je kan op een makkelijke wijze de volgorde wijzigen van je playlist, streams toevoegen of bijvoorbeeld aanpassingen doen ten behoeve van je EPG.
Maar ook kan je via enkele aanvink opties in één keer je HIPTV playlist aanpassen.
Een m3u bestand van een IPTV provider wil nog wel eens wijzigen. Ook wordt misschien je EPG nog aangepast of uitgebreid. Daarom hebben we deze tool bedacht, zodat je sneller je m3u bestand aan kan passen.

Daarnaast zijn er nog wat opties voor Kodi. Zo kan je Kodi opstarten vanuit je tool, je playlist uploaden en de Simple Client instellingen wijzigen.

Nu ook een eigen Website:

Alle features op een rij:
- Automatisch je eigen m3u playlist laten downloaden, elke keer als je de tool opstart.
- Kanalen van volgorde wijzigen van je m3u bestand.
- Groepen die in je m3u bestand zitten kan je van volgorde wijzigen, van naam wijzigen en verwijderen.
- Je kan zelf een groep toevoegen.
- Kanalen in een groep kan je toevoegen, verwijderen en van volgorde wijzigen.
- Met één druk op een knop kan je binnen een groep de HD kanalen bovenin laten zetten.
- Streams toevoegen aan je m3u bestand.
- Met een knop Nederlandse radio kanalen toevoegen aan je m3u bestand.
- Met enkele aanvink opties heel makkelijk en snel je playlist van HIPTV aanpassen en eventueel Radio kanalen toevoegen.
- Kodi kan vanuit dit tabblad opgestart worden. Ook kan ingesteld worden dat Kodi automatisch moet opstarten ná het aanpassen van je playlist. (alleen voor Windows)
- Je kan instellen om je playlist (automatisch) te uploaden naar een path binnen je netwerk.
- Je kan instellen om je playlist (automatisch) te uploaden via FTP.
- Je kan enkele instellingen van de IPTV Simple PVR Client aanpassen.
- Automatisch de m3u goed zetten voor de EPG, met een EXTINF voorbeeld.
- Automatisch het nieuwe EXTINF voorbeeld inladen, wordt dan gedownload van dit forum.
- Wijzigingen voor de EPG van dit forum automatisch bovenaan laten plaatsen.
- EPG goed zetten dmv volgorde.
- EPG goedzetten dmv volgorde, aan de hand van een guide.xml bestand.
- Allerlei instellingen om makkelijker met de tool te werken.
- Tool wordt netjes op je systeem geïnstalleerd.
- Tool is gemakkelijk te updaten, je krijgt melding als een nieuwe versie beschikbaar is.

Screenshots
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach

screenshots zijn allen ge-update voor tool versie 2.1

Hoe het werkt
Zorg dat je de laatste versie van je m3u file bij de hand hebt, die je van de IPTV provider hebt gekregen. Eventueel download je hem dus opnieuw. Dit kan ook automatisch in de tool, via het instellingen scherm !
Verdere uitleg staat in de tool zelf. Ook is er uitgebreide uitleg te vinden hier: https://kodi-forum.nl/threads/tutorial-tool-eigen-playlist-aanpassen.3488/

Als je een nieuwe m3u file opslaat met de tool, dan zal de tool deze NIET automatisch inladen. Je dient dus zelf te bladeren als je de nieuwe file wilt inladen.

In tabbladen waar volgordes aan te passen zijn: dit kan je doen met de knoppen EN met je pijltjes toetsen (pijltje omhoog en pijltje omlaag). Je kan dus één of meerdere regels selecteren en vervolgens de volgorde aanpassen. Als je merkt dat iets niet helemaal goed gaat, klik dan even op een regel in de lijst zodat je opnieuw een selectie maakt.

Free trial
De gratis trial versie is hier te downloaden:
Je download hierbij een .zip , als je deze uitpakt krijg je de .exe die je kan uitvoeren.
Deze trial controleert op de huidige versie, anders doet hij het niet. Er is veel uitgeschakeld bij deze versie.

Donatie
Waarom willen we een donatie: het heeft veel tijd gekost om deze tool te maken, en ook om deze te onderhouden voor nieuwe versies.
Er staan namelijk nog genoeg ideeën ter verbetering.
Suggesties hoor ik graag !

Hoe het werkt:
Doneer het volgende via PayPal:
Stuur een email naar: [email protected]
Als ik de donatie en mail heb ontvangen zal ik zsm het goede programma naar jou sturen met een license key. Die key werkt maar eenmalig !
Als er een nieuwe versie van de tool uit is, komt er bij opstarten van de tool een melding met informatie over de nieuwe versie. Het is dus een eenmalige donatie !

You must be registered for see images attach


Uitgebrachte versies
25 september 2016 - Versie 1.0

5 december 2016 - Versie 1.5
:update1::update1: :update1:VERSIE 1.0 naar VERSIE 1.5 :update1::update1::update1:
Het instellingen tabblad heeft nu opties gekregen:
- EXTINF automatisch ophalen (stond eerst op tabblad 1)
- M3u playlist ophalen via jou eigen link.
- Uit en aan zetten van de pijltjes toetsen. Zodat je in de lijsten de volgorde kan aanpassen via je pijltjes (staat standaard AAN).
- In de m3u lijsten op de verschillende tabbladen wordt nu de hele EXTINF regel getoond. Dit is aan te passen in TvgId of TvgName.

Uiteraard worden alle instellingen lokaal opgeslagen. Bij het opnieuw opstarten van de tool zul je zien dat de instellingen weer staan zoals toen je de tool hebt afgesloten.

Het eerste Rapid tabblad heeft een vinkje gekregen:
- Als je dit vinkje aan zet, zal hij de aanpassingen in je m3u bestand meteen bovenin zetten. Op basis van de EXTINF volgorde dus.

26 januari 2017 - Versie 2.0
:update1::update1: :update1:VERSIE 1.5 naar VERSIE 2.0 :update1::update1::update1:
De tool heeft een nieuwe naam. EPA: Eigen Playlist Aanpassen.
Ook een nieuwe icoon en logo. Dankzij @fransalmighty
De tool wordt nu echt geïnstalleerd. Je draait dus een setup en het staat op je systeem.

Bij tabblad volgorde wijzigen:
- Groepen worden uit je m3u bestand gehaalt.
- Je kan volgordes aanpassen van groepen.
- Je kan namen aanpassen van groepen.
- Je kan groepen volledig verwijderen.
- Als je klaar bent met het aanpassen van groepen dan laat je de tool je kanaallijst opnieuw op volgorde zetten. Daarna kan je het opslaan in een m3u bestand.

Bij tabblad streams toevoegen:
- Met een knop kan je een lijst van Nederlandse radio kanalen toevoegen.
- Als je hem daarna opslaat heb je in Kodi 17 onder het Radio tabblad een lijst van radio kanalen.

5 juni 2017 - Versie 2.1
:update1::update1: :update1:VERSIE 2.0 naar VERSIE 2.1 :update1::update1::update1:
De tabbladen in de tool hebben een andere volgorde gekregen. Er zijn ook nieuwe tabbladen bij gekomen.
Vanaf deze versie, wordt het updaten makkelijker. Hierdoor kan ik sneller (kleine) updates doorvoeren.
Verder zijn er ook wat algemene verbeteringen en bugfixes doorgevoerd.

Bij tabblad volgorde wijzigen:
- Je kan nu zelf een nieuwe groep toevoegen.
- Je kan binnen een groep kanalen toevoegen/verwijderen/van volgorde wijzigen.
- Met één druk op een knop kan je binnen een groep de HD kanalen bovenin laten zetten.
- Het aantal kanalen van een groep wordt weergegeven.

Nieuw tabblad "HIPTV":
- In dit tabblad kan je met enkele aanvink opties heel makkelijk en snel je playlist van HIPTV aanpassen.
- Naast het aanpassen kunnen ook de Radio kanalen toegevoegd worden.

Nieuw tabblad "Kodi dashboard":
- Kodi kan vanuit dit tabblad opgestart worden. Ook kan ingesteld worden dat Kodi automatisch moet opstarten ná het aanpassen van je playlist. (alleen voor Windows)
- Je kan instellen om je playlist (automatisch) te uploaden naar een path binnen je netwerk.
- Je kan instellen om je playlist (automatisch) te uploaden via FTP.
- Je kan enkele instellingen van de IPTV Simple PVR Client aanpassen.

Bij tabblad instellingen:
- Een instelling toegevoegd zodat de Radio kanalen gedownload worden (voor tabblad hiptv en streams toevoegen).

4 januari 2018 - Versie 2.2
:update1::update1::update1:VERSIE 2.1 naar VERSIE 2.2 :update1::update1::update1:
Het scherm van de tool kan je nu aanpassen in grootte. Kleiner/groter maken dus. Ook de opslaan knoppen zijn verbeterd met iconen.

Nieuwe website
Ik heb nu een eigen website!

En daarbij ook een emailadres voor support: [email protected]

Iedereen die gedoneerd heeft en versie 2.1 nog heeft draaien, krijgt bij opstarten een melding over deze nieuwe versie 2.2. Met een link om te downloaden. Voor vragen hierover, mail me of stuur een PM hier.

Nieuwe trial is hier te downloaden:

Door gebrek aan tijd heb ik helaas nog geen nieuwe features kunnen toevoegen.
Nu ik over ben op de nieuwe website kan ik wel weer makkelijker updates uitbrengen. Ik zal dus later zeker nog nieuwe versies uitbrengen.

Tot op heden geen.

Ideeën voor toekomstige versies (komen in meerdere updates):
- Bij opstarten tool de oude playlist met nieuwe playlist kunnen vergelijken (via instelling aan/uit te zetten). Wijzigingen worden getoond en je kan dan bv. nieuwe kanalen toevoegen aan een groep. Of je kiest ervoor de gehele nieuwe in te laden.
- Bij streams toevoegen maken dat een m3u bestand toegevoegd kan worden. Je voegt dan dus meerdere kanalen toe aan je lijst.
- Bij een kanaal het logo kunnen aanpassen.
- Wijzigen van de taal van de tool: Nederlands of Engels.
- Persoonlijke EPG.
- Aanpassingen / verbeteringen in het Kodi dashboard.

Ik hoor altijd graag suggesties ter verbetering, fouten, etc.
 
Laatst bewerkt:
Gereserveerde post, als ik er in de toekomst meer nodig heb.
Nu ook de EPG instellingen in deze thread gezet.
Ik hoor trouwens ook graag wat jullie vinden van de donatie opzet ?
Is alles duidelijk in de beginpost ? Wat kan ik nog verbeteren ? Wat zijn jullie eerste indrukken van de tool , ook de Trial geeft een goede indruk !
 
mijn norton antivirus slaat aan dat dit bestand niet veilig is. ook op andere pc geprobeerd met andere antivirus zelfde probleem. even in veilige omgeving gedraaid maar app wil steeds verbinding maken met internet. ook het exif bestand wil niet laden.
 
mijn norton antivirus slaat aan dat dit bestand niet veilig is. ook op andere pc geprobeerd met andere antivirus zelfde probleem. even in veilige omgeving gedraaid maar app wil steeds verbinding maken met internet. ook het exif bestand wil niet laden.

Ik heb de .EXE eens een keer door een virus test gehaald. Resultaten waren allen positief (100 tests ofzo), op één na.
Na wat onderzoek blijkt het volgende:
Er zijn anti virus tests / programma's die een .EXE bestand al als gevaarlijk markeren omdat ze hem simpelweg niet kennen. Natuurlijk is deze onbekend, het is een eigen hobby project.
Ik heb er absoluut geen virus in zitten.

Waarom wil de app verbinding maken: ik laat de app controleren op de versie ervan. De huidige Trial versie is 1.0 . Als ik een nieuwe uitbreng dan werkt de oude niet meer.
Als de app gehackt wordt (vanwege trial/donatie versie) kan ik ervoor zorgen dat die niet meer gebruikt kan worden.

Ik weet niet wat je bedoelt "exif bestand wil niet laden" ? Gebruik je het vinkje , of kies je voor bladeren ? En welk bestand kies je dan als je doet bladeren ?


EDIT:
Als het gewenst is , kan ik er voor zorgen dat anti virus programma's niet af gaan.
Ik moet dan de .EXE even "digital signen" . Dus als iemand dat wil, doe ik dat wel. Kost wel weer even wat tijd om het uit te zoeken en te proberen...
 
Heb even de tool bekeken, Ziet er top uit Plenkske! Hulde! :thanks::hyves::leuk:
Is er in de toekomst een 2e m3u in te laden, want heb zelf alle UK zenders ook EPG erbij, zit er nu nog niet in toch?
 
Heb even de tool bekeken, Ziet er top uit Plenkske! Hulde! :thanks::hyves::leuk:
Is er in de toekomst een 2e m3u in te laden, want heb zelf alle UK zenders ook EPG erbij, zit er nu nog niet in toch?
Thanks!
Hoe bedoel je dat? Een extra extinf file of ?
 
Thanks!
Hoe bedoel je dat? Een extra extinf file of ?
Ja met bijvoorbeeld de UK regels die ik heb aangepast :vraag:

Ik zag dat je wel de optie hebt om handmatig regels toe te voegen.
Zou mooi zijn als het ook mogelijk zou zijn om dit vanuit een bestand in te lezen?
Kan je trouwens geen PM sturen, krijg deze melding: Je hebt geen permissie om deze pagina te bekijken of deze actie uit te voeren. :hamer:
 
  • Like
Reacties: stephanq1
sorry mannen heb die tekst hierboven al 5 keer gelezen en begrijp het nog niet hoe het werkt heb hier voordat dit verscheen er nog al eens mee bezig geweest maar versta tot hiertoe nog altijd niet hoe ik dit moet instellen.
waar begin je nu eigelijk mee eerst zenders zoeken in een addonn en die opslagen en waar kan ik het best de zenders zoeken ik heb intussen op mijn kodi ultimate iptv geinstalleerd maar geraak er niet uit sorry mannen maar ik ben niet zo technisch als jullie.

groeten Rudi
 
Ja met bijvoorbeeld de UK regels die ik heb aangepast :vraag:
In het tabblad "volgorde wijzigen" kan je ook een EXTINF bestand laten maken. Verwijder bijvoorbeeld alle kanalen tot je de UK kanalen die je hebt aangepast over hebt. Maak daar een EXTINF file van. Voeg daarna de EXTINF van dit forum en die je net hebt aangemaakt samen. Zo heb je één bestand ;)

Ik zag dat je wel de optie hebt om handmatig regels toe te voegen.
Zou mooi zijn als het ook mogelijk zou zijn om dit vanuit een bestand in te lezen?

Ja dat wil ik inderdaad nog wel gaan maken.


Intussen heb ik @gm0110 een PM kunnen sturen trouwens :)


sorry mannen heb die tekst hierboven al 5 keer gelezen en begrijp het nog niet hoe het werkt heb hier voordat dit verscheen er nog al eens mee bezig geweest maar versta tot hiertoe nog altijd niet hoe ik dit moet instellen.
waar begin je nu eigelijk mee eerst zenders zoeken in een addonn en die opslagen en waar kan ik het best de zenders zoeken ik heb intussen op mijn kodi ultimate iptv geinstalleerd maar geraak er niet uit sorry mannen maar ik ben niet zo technisch als jullie.

groeten Rudi
Kan ik me voorstellen. Wij zijn er om te helpen ;)
- Heb je al een IPTV pakket gekocht ? Of getest ? Je krijgt dan meestal een linkje , daarmee download je de m3u playlist.
- Dit m3u bestand passen wij aan (dmv de tool) zodat EPG gaat werken in Kodi.
- Naast de aanpassing van het bestand, moet je een paar instellingen doen. Die staan ook in de beginpost.
 
  • Like
Reacties: gm0110
Ik heb de .EXE eens een keer door een virus test gehaald. Resultaten waren allen positief (100 tests ofzo), op één na.
Na wat onderzoek blijkt het volgende:
Er zijn anti virus tests / programma's die een .EXE bestand al als gevaarlijk markeren omdat ze hem simpelweg niet kennen. Natuurlijk is deze onbekend, het is een eigen hobby project.
Ik heb er absoluut geen virus in zitten.

Waarom wil de app verbinding maken: ik laat de app controleren op de versie ervan. De huidige Trial versie is 1.0 . Als ik een nieuwe uitbreng dan werkt de oude niet meer.
Als de app gehackt wordt (vanwege trial/donatie versie) kan ik ervoor zorgen dat die niet meer gebruikt kan worden.

Ik weet niet wat je bedoelt "exif bestand wil niet laden" ? Gebruik je het vinkje , of kies je voor bladeren ? En welk bestand kies je dan als je doet bladeren ?


EDIT:
Als het gewenst is , kan ik er voor zorgen dat anti virus programma's niet af gaan.
Ik moet dan de .EXE even "digital signen" . Dus als iemand dat wil, doe ik dat wel. Kost wel weer even wat tijd om het uit te zoeken en te proberen...

Nee nee ik vertrouw je er ook wel op dat er geen virus in zit maar beetje lastig installeren want hij houdt dan ook meteen het internet verkeer tegen.
ik doe alles zoals omschreven staat in de handleiding. [URL]http://HIPTV/EXTINF.m3u gebruik ik en mijn eigen m3u. Ik ga het zo nog eens proberen.[/URL]
update: op 3e pc, zonder antirvirus en in admin mode gaat het goed :) echter zie ik in de extinf.m3u file die hier op de site staat maar 25 kanalen klopt dat? Ik zit niet bij rapid dus gebruik tabblad "anders dan RAPID"
 
Nee nee ik vertrouw je er ook wel op dat er geen virus in zit maar beetje lastig installeren want hij houdt dan ook meteen het internet verkeer tegen.
Ik snap het ja. Ik zal eens kijken of dan toch dat "digital signen" makkelijk is.
Daarnaast kan je meestal bij een anti virus programma aangeven om een bepaald bestand te negeren. Als hij een melding geeft.

update: op 3e pc, zonder antirvirus en in admin mode gaat het goed :) echter zie ik in de extinf.m3u file die hier op de site staat maar 25 kanalen klopt dat? Ik zit niet bij rapid dus gebruik tabblad "anders dan RAPID"
Dat is toch heel gek. Ik doe het volgende:
- EXTINF opnieuw downloaden,
- open de trial,
- ga naar tabblad "anders dan rapid" ,
- klik bij EXTINF.m3u op bladeren,
- kies het net gedownloade bestand,
- en ik zie staan "bevat 84 kanalen".

Kan je anders eens een screenshot sturen ? Misschien gebruik je een oude EXTINF file ? Want die is wel vorige week vernieuwd.
Intussen zijn er al een handvol mensen die gebruik maken van de volledige 1.0 versie na donatie. Bedankt allemaal :)
Dit geeft me meer motivatie om binnenkort te beginnen aan de nieuwe versie. Zijn hier nog meer ideeën over ? Behalve die in de beginpost al staan ;)
 
Mannen even een vraag ik vermoed dat live tv en epg samen werken nu is mijn vraag kan je daar gratis op kodi naar kijken bij mij gaat het voornamelijk voor de nederlandse zenders sbs en veronica en eventueel enkele belgische zenders en misschien netflix of heb je daar een abbonement voor nodig en indien abbonement bestaat er een proefpakket of zo

groetjes Rudi en bedankt
 
Mannen even een vraag ik vermoed dat live tv en epg samen werken nu is mijn vraag kan je daar gratis op kodi naar kijken bij mij gaat het voornamelijk voor de nederlandse zenders sbs en veronica en eventueel enkele belgische zenders en misschien netflix of heb je daar een abbonement voor nodig en indien abbonement bestaat er een proefpakket of zo

groetjes Rudi en bedankt
Werkt idd via live tv. Gratis gaat niet lukken.
Je kan contact opnemen met @Eric Hebs voor gratis 24 uur .
Ik heb van iemand een donatie ontvangen, maar hij heeft mij geen PM gestuurd.
Ik kan aan de hand van de paypal transactie niet zien bij welke username die hoort, als je geen opmerking plaatst !
Stuur dus aub een PM naar mij, anders kan ik de tool niet sturen: http://kodi-forum.nl/conversations/add?to=Plenkske

Een donatie zonder de tool te hoeven ontvangen is natuurlijk ook heel aardig ! :lol:

Edit: en nu niet denken dat je gratis de tool kan krijgen door mij een pm te sturen :) ik kan natuurlijk wel de naam en emailadres verifiëren... :p
 
Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die wel doneren maar niks willen ontvangen :lol:
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Dit weekend ga ik eens kijken of wat tijd heb om aan de nieuwe versie van de tool te werken !