• Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Top 10 TV boxen van dit moment

Spinix

Administrator
Medewerker
Leuk bevonden
1.614
Omdat er zoveel TV Boxen op de markt zijn is het voor veel gebruikers moeilijk om de juiste TV Box te kiezen. De waarheid is dat er zijn niet eens zoveel goede tv boxen zijn, je kunt ze niet eens tellen op 1 hand. Als je een TV Box uit dit topic haalt weet je zeker dat je een goede in huis haalt.

Wij raden deze TV Boxen aan:

#1. NVIDIA SHIELD TV
Als je het snelste wilt en het je niet uit maakt hoeveel het kost dan is de NVIDIA SHIELD misschien een optie. De NVIDIA SHIELD bevat Android TV. Als je echt alleen een TV Box wilt voor Kodi dan is deze box veelte duur!
Te koop bij:
Om deze link te bekijken moet je ingelogd zijn.

#2. Xiaomi Mi Box :heartbounce:
Als je een goedkope en goede TV Box wilt dan hoef je niet verder te zoeken! De Xiaomi Mi Box is een absolute aanrader en werkt prachtig met Kodi! De Xiaomi Mi Box bevat Android TV, ondersteund 4K en heeft een ingebouwde Chromecast. Bekijk hier de review.
Te koop bij:

#3. WeTek Hub
De kracht van WeTek is dat ze goede producten leveren en goede support. Uiteraard zie je dit terug in de prijs. De WeTek Hub is duurder dan de gemiddelde TV Box en raad ik meer aan voor mensen die verschillende OS'en willen testen. Lees hier de review.
Te koop bij:

#4. HiMedia Q10 PRO
Serieuze maker van Android Boxen die bekend staat om goede support en het leveren van updates. De Box heeft geen moeite met 4K bestanden en heeft de mogelijkheid voor het plaatsen van een extra schijf. Hij is iets duurder dan de gemiddelde TV Box maar hiervoor staan ook updates en kwaliteit tegenover.
Lees hier de review.
Te koop bij:

#5. Chuwi HiBox
Als je zowel een Windows Mini PC wilt als een Kodi mediacenter dan kom je al een heel eind met de Chuwi HiBox. De Chuwi HiBox is dualboot dus je kunt zowel gebruik maken van Android 5.1 als Windows 10. Lees hier de review.
Te koop bij:

--- Leden raden deze tv boxen aan ---
Mecool BB2 PRO (Te koop bij
)

Als je zelf handig bent kun je ook je eigen 'TV Box' bouwen in combinatie met LibreELEC of Windows:
Als je een box zoekt voor alléén Kodi, zoek dan een box met processor (CPU) Amlogic S905/S905D/S905X .
Hierop kan je de software Libre ELEC zetten. Dit is een Linux OS met alleen Kodi. Je vervangt daarmee Android. Voor meer info zie hier:
https://kodi-forum.nl/threads/libreelec-voor-android-armlogic-boxen.2739/
De zelfbouw mini pc van @Plenkske:
Ik ben sinds afgelopen weekend om.
Gebruikte eerst een kastje met amlogic s905x en daar Libre ELEC op. Was ik opzich tevreden mee maar toch liep het soms niet vlot genoeg.
Gebruik nu mijn zelfbouw mini pc!
Zie hier: https://kodi-forum.nl/threads/mijn-zelfbouw-mini-pc.2109/

LET OP: Mocht je wat bestellen uit China lees dan ook even dit topic door: https://kodi-forum.nl/threads/invoerrechten.4241

Laatst bewerkt:

Spinix

Administrator
Medewerker
Leuk bevonden
1.614
Moet zeggen dat deze gast altijd leuke revieuw's maakt
Ik zou graag een eerlijke review van je zelf willen (of een ander lid moet deze maken) op dit forum anders kunnen we het niet beoordelen helaas.

Spinix

Administrator
Medewerker
Leuk bevonden
1.614
Tot nu toe heb ik de beelink GT1 ultimate als keuze.. Heeft iemand nog meer iets voor de top 10? Dan kan ik deze binnenkort even bestellen :)

Plenkske

Moderator
Medewerker
Leuk bevonden
614
Raspberry pi 3 met libre elec 8 . Geen idee of er een review op dit forum staat over de rpi.

Leuk bevonden
381
Paar xiaomi's en beelink gt's ingesteld voor mensen. Ontloopt elkaar nauwelijks. Dat de shield op 1 staat is duidelijk om zijn specificaties maar voor verhouding prijs en wat je krijgt is dat dan ook het geval. Kodi is toch voornamelijk voor films,series , iptv en muziek. De shield is een monster, ook als spelcomputer. Mensen hebben niet allemaal dat budget. Blijf die gt van beelink voor films, series en muziek dan nog de beste keuze. (Prijs kwaliteit voor kodi)

Leuk bevonden
381
Beelink gt ultimate : 3gb ram 32 gb is tussen de 70 en 75 euro
Beelink gt : 2gb ram 16 gb is tussen de 50 en 55 euro. Allebei bij gearbest. Zijn voor de prijs zeer goed, en aan te raden

Leuk bevonden
222
Vergeet ook niet dat veel van die lui worden betaald voor hun (video) reviews, dus onafhankelijk zijn ze dan niet!
Dus dat...... ook wel sponsorship genoemd .
Dus idd een vermelding aanvragen aan de hand van eigen persoonlijke ervaringen , niet van een website of blogger

Ps: alleen beetje jammer van de beetje overkill vermelding :p

Spinix

Administrator
Medewerker
Leuk bevonden
1.614
Dus dat...... ook wel sponsorship genoemd .
Dus idd een vermelding aanvragen aan de hand van eigen persoonlijke ervaringen , niet van een website of blogger

Ps: alleen beetje jammer van de beetje overkill vermelding :p
Wij krijgen soms van Gearbest ook wat toegestuurd alleen niet genoeg :( Dat is het verschil met Engelse en Nederlandse forums, Engelse forums hebben zoveel hits dat die echt letterlijk alles toegestuurd krijgen... Wie weet wij ook eens ooit :p

En die overkill wil ik nog even veranderen met dat die extreem duur is en je met een goedkopere ook goed af bent zoals de Xiaomi Mi Box.

Leuk bevonden
49
En die overkill wil ik nog even veranderen met dat die extreem duur is en je met een goedkopere ook goed af bent zoals de Xiaomi Mi Box.
Vind ik onzin, de Nvidia Shield TV is geen overkill, als je de beste kwaliteit met (updates) service zoekt is deze de beste en zeker het geld wel waard!
Waarom komen er anders zo weinig vragen van Shield TV gebruikers? Omdat hij zo goed werkt!

Spinix

Administrator
Medewerker
Leuk bevonden
1.614
Vind ik onzin, de Nvidia Shield TV is geen overkill, als je de beste kwaliteit met (updates) service zoekt is deze de beste en zeker het geld wel waard!
Waarom komen er anders zo weinig vragen van Shield TV gebruikers? Omdat hij zo goed werkt!
Dat is zeker waar, maar ik bedoel het meer zo van: Ik zou mijn ouders niet zo'n box aanraden, eerlijk gezegd 80% van de forum gebruikers nog niet eens.

Voor jou en mij zou zo'n Shield een prima ding zijn, maar voor de meeste gebruikers is bijvoorbeeld een Xiaomi Mi Box ook al prima en die kost maar 60-70 euro, de Shield + 200 euro... Vandaar mijn mening...

En de Xiaomi Mi Box draait net als de Shield op Android TV en heb ik ook nog nooit problemen mee gehad ;)

Leuk bevonden
381
Maak geen reclame, gaat om persoonlijke ervaring. Persoonlijk vind ik de shield ook het best, maar deze naam hoor je 9 op de 10 keer. Heb meerdere androidboxjes in mijn handen gehad (m8s, mxiii, xiaomi enz.), allemaal onder de 100 euro en deze werkt voor mij het best, in deze prijsklasse. Nogmaals, het blijft persoonlijk. Of deze beter is dan de h96 pro weet ik niet, omdat ik deze nooit ingesteld heb of gebruikt. Maar nogmaals, de shield is als het om prestaties gaat het best maar als je 5 kinderen hebt kan ik het verschil gebruiken voor andere dingen. Weet trouwens niet of de shield kids proof is. Andere boxjes hebben ook minimaal 1x op de grond gelegen
Xiaomi is ook goed!!!!