Top 3 TV boxen van dit moment

Doet me denken aan de benneton kleurtjes van vroeger . Erg gewaagd ontwerp , ben benieuwd

Damn,... Shield echt met kop en schouders er boven uit. Ligt ook niet, aan meer ram of nieuwere Android versie .
Leuk om te zien zo'n benchmark ....
Die Shield komt met kop en schouders uit omdat die ook bijna 4x duurder is dan een gemiddelde Android box. Beetje overkill voor alleen Kodi haha.
 
Deze boxen hebben allemaal android. Ik heb zelf een box met windows erop. Vinden jullie dit niet handiger?
Weet niet precies wat de voor / nadelen zijn, maar windows zijn we gewend toch? :D
 
Deze boxen hebben allemaal android. Ik heb zelf een box met windows erop. Vinden jullie dit niet handiger?
Weet niet precies wat de voor / nadelen zijn, maar windows zijn we gewend toch? :D
Als je een goede mini pc hebt is Windows ook heel fijn vooral voor in de woonkamer aangezien je dan ook Spotify en internet er op kan doen met een draadloos toetsenbord en muis.
 
  • Like
Reacties: Robin St
Die Shield komt met kop en schouders uit omdat die ook bijna 4x duurder is dan een gemiddelde Android box. Beetje overkill voor alleen Kodi haha.

Vergeet even niet dat de Nvidia shield al ruim 2 jaar het "zelfde" is gebleven tot tegenstelling van andere kastjes.
Daarnaast maken derde gebruik van nieuwere/ snellere Chipset , meer ram, nieuwere osen.
En desondanks kunnen ze hem nog steeds niet bij benen. Je zou zeggen , als iets nieuwer en sneller is...het ook beter zou zijn ....toch ?

Maar hun optimalisatie is gewoon 10 x beter.
ipv elk jaar een nieuw kastje uitbrengen , met leuke getallen, Om mensen te paaien met nieuwe leuke specs... ligt hun focus elders.
Eigenlijk wel beetje het zelfde met apple ... ondanks 'langzamer' toch beter uit de verf komen in de benchmarks.
Maar goed, dat is weer een hele andere discussie... Ik heb meerdere kastje geprobeerd, en mensen om me heen ook.
Maar zodra ze de shield in "aktie" hebben gezien en in handen. Zijn ze overstag.
Heb zeker 6 tal vrienden van hun kastjes "afgebracht" en toch doen besluiten over te stappen, ondanks de "forse" meerprijs.. maar minder hoofdpijn.
 
  • Like
Reacties: mare1 en Spinix
Vergeet even niet dat de Nvidia shield al ruim 2 jaar het "zelfde" is gebleven tot tegenstelling van andere kastjes.
Daarnaast maken derde gebruik van nieuwere/ snellere Chipset , meer ram, nieuwere osen.
En desondanks kunnen ze hem nog steeds niet bij benen. Je zou zeggen , als iets nieuwer en sneller is...het ook beter zou zijn ....toch ?

Maar hun optimalisatie is gewoon 10 x beter.
ipv elk jaar een nieuw kastje uitbrengen , met leuke getallen, Om mensen te paaien met nieuwe leuke specs... ligt hun focus elders.
Eigenlijk wel beetje het zelfde met apple ... ondanks 'langzamer' toch beter uit de verf komen in de benchmarks.
Maar goed, dat is weer een hele andere discussie... Ik heb meerdere kastje geprobeerd, en mensen om me heen ook.
Maar zodra ze de shield in "aktie" hebben gezien en in handen. Zijn ze overstag.
Heb zeker 6 tal vrienden van hun kastjes "afgebracht" en toch doen besluiten over te stappen, ondanks de "forse" meerprijs.. maar minder hoofdpijn.
Ben ik ook zeker met je eens, 9 van de 10 Android kastjes die nu uitgebracht worden zijn bagger. Daardoor houden we ook een top 10 tv boxen topic bij op dit forum ;)
(En als nog ze kunnen wel nieuwe kastjes etc maken maar onder de motorkap van de Shield zit gewoon een betere CPU en RAM ook is het beter afgestemd met de software maar daar betaal je ook voor!)
 
  • Like
Reacties: RobertoKodi
De boxen uit deze lijst zijn klaar voor de toekomst anders komen ze er NIET in.
Hoe ligt de verhouding tussen Android versies en kodi versies in deze? Hiermee bedoel ik bv,kan je met Android 7 maximaal tot kodi versie 19 gaan of zoiets in die trent.
.
 
Hoe ligt de verhouding tussen Android versies en kodi versies in deze? Hiermee bedoel ik bv,kan je met Android 7 maximaal tot kodi versie 19 gaan of zoiets in die trent.
.
Als Kodi gewoon een normale ontwikkeling blijft volgen is het inderdaad iets in die trend. Bovendien boxjes met Android 6 of 7 hoeven zich voorlopig nog geen zorgen te maken. Ook krijgen de meeste boxen uit die top 10 lijst gewoon updates zoals de Xiaomi en WeTek.
 
Ik heb zelf de Venz v12 Ultra gekocht bevalt me prima doet wat ik wil. Rise up hierop geïnstalleerd en werkt goed.
Review voor het het waard is vind je oa hier
 
Als Kodi gewoon een normale ontwikkeling blijft volgen is het inderdaad iets in die trend. Bovendien boxjes met Android 6 of 7 hoeven zich voorlopig nog geen zorgen te maken. Ook krijgen de meeste boxen uit die top 10 lijst gewoon updates zoals de Xiaomi en WeTek.

Duidelijk.Nu dan maar hopen dat kodi 19 over 5 á 6 jaar uitkomt :Dddd4
 
ik gebruik zelf de himedia q5 pro bevalt me ook zeer goed gekocht bij media24store staat daar ook in top 10 boxjes
 
ik gebruik zelf de himedia q5 pro bevalt me ook zeer goed gekocht bij media24store staat daar ook in top 10 boxjes
Dat laatste zegt weinig ! Hun zijn een commercieel bedrijf en zetten doorgaans die producten bovenaan waar ze de meeste winstmarge op hebben.
 
Als je een goede mini pc hebt is Windows ook heel fijn vooral voor in de woonkamer aangezien je dan ook Spotify en internet er op kan doen met een draadloos toetsenbord en muis.
Inderdaad, zo heb ik het nu precies. Werkt erg goed, maar kan niet zeggen dat de box die ik nu heb erg goed is, is denk ik te licht.
(maar koste ook niet veel)
 
Inderdaad, zo heb ik het nu precies. Werkt erg goed, maar kan niet zeggen dat de box die ik nu heb erg goed is, is denk ik te licht.
(maar koste ook niet veel)
En welke mini pc bezit je dan op dit moment? Kunnen wij weer van leren.
 
  • Like
Reacties: Walter.H
Ik heb op dit moment de Beelink Z83 TV Box.

Opzich werkt het prima maar zwaardere builds in kodi trekt hij niet.
 
  • Like
Reacties: Walter.H en Spinix
Toen ik vorig jaar de Himedia Q5 Pro kocht met streamnu, was ik heel tevreden en verliep alles goed met goede kwaliteit met Realdebrid.
Na een OTA update in april, is er nog steeds geen firmware voor het passtrough probleem! Omdat ik sterk heb geïnvesteerd in een kwalitatieve homecinema, wil ik dan ook alleen het beste voor beeld en geluidskwaliteit!
Daarom ben ik mij aan het oriënteren naar een nieuwe mediaplayer met de volgende wensen:
Snel en vloeiend beeld (ook 4K) met alle audio formaten voor films/series dmv online streams en eigen content op nas.
Goede ondersteuning met OTA updates.
Momenteel kom ik uit op de volgende players:
Egreat A5
Nvidia Shield, maar heb de game functie niet nodig.
Zidoo X9S
.....
Helaas ben ik momenteel mijn vertrouwen kwijt in de Chinese players qua ondersteuning?
 
  • Like
Reacties: Spinix en Yakub
Vertel.....?
Wat is uw advies/ervaring?
Spijtig dat er nog geen volledige onderbouwende top 10 player is?
Dat ligt aan het geld en de sponsoring. De meest goede boxjes heb ik al gekocht / gekregen. Ik wil expres geen 'Standaard Chinese boxen' omdat deze vaak geen goede hardware hebben en vooral geen toekomst perspectief zoals updates.

Daarom is de lijst momenteel nog zo klein. Alles uit deze lijst is wel uiterst geschikt voor Kodi dus het mogen er misschien maar een paar zijn het zijn wel de goede ;)
 
Toen ik vorig jaar de Himedia Q5 Pro kocht met streamnu, was ik heel tevreden en verliep alles goed met goede kwaliteit met Realdebrid.
Na een OTA update in april, is er nog steeds geen firmware voor het passtrough probleem! Omdat ik sterk heb geïnvesteerd in een kwalitatieve homecinema, wil ik dan ook alleen het beste voor beeld en geluidskwaliteit!
Daarom ben ik mij aan het oriënteren naar een nieuwe mediaplayer met de volgende wensen:
Snel en vloeiend beeld (ook 4K) met alle audio formaten voor films/series dmv online streams en eigen content op nas.
Goede ondersteuning met OTA updates.
Momenteel kom ik uit op de volgende players:
Egreat A5
Nvidia Shield, maar heb de game functie niet nodig.
Zidoo X9S
.....
Helaas ben ik momenteel mijn vertrouwen kwijt in de Chinese players qua ondersteuning?

Je kan de passtrough probleem met costum frimware installeren. Ik ben ook van plan om dat te doen.
Ik weet niet of ik link mag plaatsen van een andere forum.
( Dit staat op de site waar ik kijk.
Costum Firmware 2.0.4 Summary: 5.1 audio passthrough in standard Kodi / SPMC 17. Updated/added apps and theme.)
 
  • Like
Reacties: Spinix
Helaas is mijn mxq pro in panne gevallen. Wel nog onder garantie normaal dus wss zal ik mogen omruilen maar wil ik voor iets degelijker gaan. Komt via famoshop.nl... iemand soms zin om eens met kennis van zaken te zien welke kastjes daar inorde zijn. Enkel Kodi gebruik ma liefst wel vlot gebruik dan haha. Merci alvast.