Top 3 TV boxen van dit moment

Rekenen is nooit het sterkste punt geweest van Spinix ;)

Dure tijden hulpje
Wie besteld er dan ook wat uit Nederland als het in China 50% goedkoper kan? :p
Als je uit China besteld lees dan wel eerst dit even door: https://kodi-forum.nl/threads/invoerrechten.4241/

Gelukkig hebben studenten in Nederland dankzij Stufi niet heel veel te klagen maar bedankt voor de tip! :)

Past goed in mijn budget, enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat hij geen netwerk port heeft.
@Spinix aan hoeveel M/bit moet ik denken om alles soepeltjes te laten lopen?
Wil je echt 4K content gaan streamen (Heb je een 4K TV?). De wifi van deze box is snel genoeg, hij ondersteund ook 5GHz wifi wat nog sneller is. Mocht de wifi op een 1 of andere manier toch niet goed werken kun je bij de action voor 4 euro een UTP naar USB adapter kopen.
 
  • Like
Reacties: qveen
Utp adapter van action gaat niet werken. Heb er hier 2 of 3 getest. Deden het helemaal niet. Of hij houd de bekabelde verbinding niet vast en moest ik de mi herstarten. Deze werkt overigens wel

Houd ongeveer een kwart tot de helft van je snelheid over. Heb hem momenteel op 5ghz en haal ik dik 150mbps. Via de adapter ongeveer 50mbps. Is normaal gesproken ook meer dan zat hoor.
 
Daarom heb ik net via gearbest een Beelink g1 ultimate 3gb, 32gb besteld voor 61 euro met Lan. Op het forum is men er tevreden over.
 
Daarom heb ik net via gearbest een Beelink g1 ultimate 3gb, 32gb besteld voor 61 euro met Lan. Op het forum is men er tevreden over.
Als wij er tevreden over zijn kan het nooit een miskoop worden :)
Veel succes er mee.
 
Een ding scheelt nu wel dat de shield goedkoper is geworden (coolblue €199) Op marktplaats zakken de prijzen nu ook. Heb net een 2e shield erbij gekocht via mp. Mi heb ik verkocht. Zoals @Spinix al vaker aan heeft gegeven. Als je een Mercedes gewend bent voldoet een Fiat niet meer. :lol:
 
  • Like
Reacties: Spinix en Lex
Als je een Mercedes gewend bent voldoet een Fiat niet meer.
Nu moet niet iedereen gaan denken dat ik een Mercedes rijd, ik rijd zelf in een oude Ford Fiesta van mijn opa haha.
:freezing::scooter:

Een ding scheelt nu wel dat de shield goedkoper is geworden (coolblue €199) Op marktplaats zakken de prijzen nu ook. Heb net een 2e shield erbij gekocht via mp.
Ik denk dat ik die Shield binnenkort ook maar eens moet gaan proberen... Wordt wel na de kerstdagen haha.
 
Een ding scheelt nu wel dat de shield goedkoper is geworden (coolblue €199) Op marktplaats zakken de prijzen nu ook.

Dit is niet correct. De Shield is binnenkort inderdaad verkrijgbaar voor €199. Deze set bestaat echter alléén uit console en remote. De huidige set met controller is inmiddels €20 in prijs verhoogd naar €249. De prijzen op Marktplaats zullen dus ook niet zakken. In ieder geval niet om deze reden.

Het is maar even dat je het weet ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Theetjuh
Dit is niet correct. De Shield is binnenkort inderdaad verkrijgbaar voor €199. Deze set bestaat echter alléén uit console en remote. De huidige set met controller is inmiddels €20 in prijs verhoogd naar €249. De prijzen op Marktplaats zullen dus ook niet zakken. In ieder geval niet om deze reden.

Het is maar even dat je het weet ;)
Ik had er al een week lang 1 op het oog hier in de buurt. Wou er steeds 200€ voor hebben. Heb van t weekend 150 geboden onder het mom van hij is nieuw nog maar 199. En ik mocht hem ophalen. :feest: En voor de mensen die geen controller hebben. Een Bluetooth controller werkt ook. Bijvoorbeeld van een ps4 of xbox
 
  • Like
Reacties: Greppeldel
Ik had er al een week lang 1 op het oog hier in de buurt. Wou er steeds 200€ voor hebben. Heb van t weekend 150 geboden onder het mom van hij is nieuw nog maar 199. En ik mocht hem ophalen. :feest: En voor de mensen die geen controller hebben. Een Bluetooth controller werkt ook.

Dat heb je dan netjes gedaan. Geduld is een schone zaak. Ik heb zelf een weekje of 2 terug een 2017 Shield met remote en 2 controllers voor €100 van iemand overgenomen via Markplaats. Ook niet gek dacht ik zo. Dit zijn echter wel uitzonderings gevalletjes. Ik heb gemerkt dat men over het algemeen wel op de hoogte is van de waarde van de Shield en toebehoren.

En ja, een bluetooth controller kan zeker. Ik heb de gaming optie op de shield even getest, maar er zijn voor mij niet genoeg goede games in de aanbieding. Dus de controllers ga ik niet eens gebruiken. Daarnaast had ik zelf al een bluetooth remote die veel beter werkt voor een android kastje met Kodi. Zowel de controllers als de remote staan dus inmiddels alweer op Marktplaats. Die zijn samen al meer waard dan wat ik voor de gehele Shield heb betaald.

:thanks:
 
Laatst bewerkt:
Kunnen jullie 100% garanderen, dat wanneer ik een Shield koop alle audio formaten via passtrough werken met Kodi/SPMC?
Dit,zowel met streamen via addons als eigen content van de nas?
En werkt SPMC nu beter dan Kodi op de Shield?
Thx!
 
Bij mij werkt nu alles dus alle formaten van addons en eigen media . Ik gebruik spmc 17 versie 10 . Bij andere versies of kodi vormen ging het niet .
Ik moet wel zeggen bij andere mensen gaat het met kodi of ftmc of spmc op andere forums juist hetzelfde.
En ik heb 2 versterkers eene waar alles inzit van apparaten en uitgang1 naar de beamer en uitgang 2 naar de andere versterker die naar de tv gaat . Misschien dat hier het probleem was wat ik had .

Gewoon kopen via bol en je hebt 2 weken bedenktijd als het niet lukt .
Je mag me altijd sturen als je vragen hebt
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Slikt
Uitstekende ervaring heb ik met de Eminent EM7680, made in Holland, goede ondersteuning, vlot draaiend onder de distro LibreElec (Just enough OS for KODI) kost je wel 100 Euries, prachtig beeld zeker vergelijkbaar met kwaliteit van de kabel of satelliet. Onder deze specs zeker een kandidaat voor de top 3 van de top 10!
 
Garanderen? We zijn geen winkel :)

SPMC wordt op en voor de Shield ontwikkeld.
Smaken verschillen...
Geen winkel, maar wel gebruikers die ervaring hebben met deze player, en het zijn toch deze gebruikers die kunnen bevestigen of het werkt of niet.
Had dit ook gelezen dat SPMC op en voor de Shield wordt ontwikkeld, alleen lees ik toch soms dat er users zijn met audio passtrough problemen?
En wat bedoel je met smaken verschillen?
Anders misschien dan toch gewoon Netflix nemen, met garantie van goed beeld en geluid?
 
Hallo, ik ben al een hele tijd zeer tevreden over de Egreat A10, kan alles, doet alles, wordt regelmatig automatisch geupdate en je kunt er ook heel makkelijk een HD in schuiven.
 
Enige plek waar je maar hoeft te kijken is op het Kodi forum:

Kan geen enkel forum cq post overheen qua tests en info.
 
Enige plek waar je maar hoeft te kijken is op het Kodi forum:

Kan geen enkel forum cq post overheen qua tests en info.
Hier worden inderdaad van veel boxen de resultaten vermeld. Het enige wat wij hier in de top 10 vermelden zijn apparaten die wij getest hebben (en soms nog gebruiken) en het perfect deden met Kodi. Dit scheelt gebruikers veel zoek werk en maakt het mooi overzichtelijk :)