Top 3 TV boxen van dit moment

Ik zie hier veel berichten over top 10 boxen.

Er moet wel een onderscheid gemaakt worden tussen IPTV en Android TV box.

Nvidia xiami en minix zijn uitstekende Androidkastjes..

Qua iptv ontvangers zou dit mijn lijstje zijn:

Mag 352 ( Linux en bediening vind ik heel fijn)

Formuler z nano (goedkoper dan de prime maar doet eigenlijk hetzelfde, de nieuwe menu is heel fijn)

Formuler z7+ (dit zou weleens nummer 1 kunnen zijn, maar de ontvanger is nog niet uit)

Mag 256 is gewoon een wat slomere 352.. 4k processor is overbodig.

En qua specs.. ja moet je eigenlijk niet echt naar kijken.. tenzij je wilt gamen ofzo.

Een iptv box heeft niet veel goede specs nodig, software-matig moet het sterk zijn.

Ik heb alle boxen zowat gehad, als er vragen zijn kan ik er wel.mee helpen
 
Dank je wel :) mochten wij vragen krijgen over deze type boxen dan hebben we iets om naar door te verwijzen.
 
Heb gisteren per ongeluk wat anders besteld dus moet nog even wachten haha.

@YourTV
Ik zou zeggen maak een topic aan, ik ben niet zo thuis met IPTV ontvangers dus misschien dat jij de leden d.m.v. een topic kunt vertellen wat goede IPTV ontvangers zijn.
 
Ik zie hier veel berichten over top 10 boxen.

Er moet wel een onderscheid gemaakt worden tussen IPTV en Android TV box.

Nvidia xiami en minix zijn uitstekende Androidkastjes..

Qua iptv ontvangers zou dit mijn lijstje zijn:

Mag 352 ( Linux en bediening vind ik heel fijn)

Formuler z nano (goedkoper dan de prime maar doet eigenlijk hetzelfde, de nieuwe menu is heel fijn)

Formuler z7+ (dit zou weleens nummer 1 kunnen zijn, maar de ontvanger is nog niet uit)

Mag 256 is gewoon een wat slomere 352.. 4k processor is overbodig.

En qua specs.. ja moet je eigenlijk niet echt naar kijken.. tenzij je wilt gamen ofzo.

Een iptv box heeft niet veel goede specs nodig, software-matig moet het sterk zijn.

Ik heb alle boxen zowat gehad, als er vragen zijn kan ik er wel.mee helpen

Mag 352 haast niet leverbaar waarom?
 
Ik moet zeggen dat ik na een jaar nog altijd zeer tevreden ben met mijn Beelink GT1 (de gewone met 2gb ram, Ultimate was er nog niet). Wel een tijdje terug een mod erop gezet zodat er nu Android TV opstaat ipv de gewone Android. Dat loopt ook wel erg lekker moet ik zeggen, en ziet er veeel beter uit als de stock Beelink Android.
 
een Venz V5, is dit wat?

Amlogic S805 Quad Core processor, een Quad Core Mali 450 GPU, 1GB DDR-geheugen, 8 GB eMMC intern geheugen

Weinig geld maar ik vermoed dat 1GB DDR te kort schiet voor een soepele werking. Heeft iemand deze staan?
 
Beste Forumleden,

ZIDOO X20 PRO

Misschien is deze nieuwe speler ook nog het vermelden waard nog niet te koop maar release word binnenkort vrijgegeven zal niet goedkoop zijn.

Specificatie:​
X 20 PRO
You must be registered for see images attach
- Shell: luchtvaart Aluminium behuizing in rookkleur​
- Besturingssysteem: Android 6.0 + OpenWRT (NAS) dual systeem gelijktijdig draaien​
- CPU: Realtek RTD1296 ARM Quad core A53​
- GPU: ARM T820 MP3 (3-core)​
- Geheugen: 4 GB DDR4​
- Interne opslag: 32 GB eMMC​
- Wifi-connectiviteit: 802.11AC MIMO 2T2R 867Mbps​
- GIGABIT LAN: 1 * RJ-45 Ethernet-aansluiting (​
10/100 / 1000Mbps) - Bluetooth: BT4.0​
- HDMI-poort:​
+ HDMI2 .0a Uitgang * 2: (Video- en audio separatie-uitgang) HDMI met HDCP 2.2 uitgang, Ondersteuning 4K @ 60fps Ondersteuning HD Audio (7.1CH), ondersteuning 23.976 en​
29.94 + HDMI2.0 Ingang: HDMI met HDCP 2.2-ingang, ondersteuning voor PIP, HDMI IN streamen en streamen van uitvoer via UDP enz. ...​
- Videodecodering: HDR, 10-bit HEVC / H.265 tot 4K @ 60fps, VP9 tot 4K @ 60 fps, H.264 tot 4K @ 24 fps, automatische beeldsnelheidschakeling.​
- Audio-decodering: ondersteuning voor HD-audio (7.1-kanaals) decoderen en doorsturen Nieuw ontworpen native-speler, Blu-ray betere compatibiliteit, krachtige ondertitels, ondersteuning MVC ISO, MVC MKV. Gebouwd in ZDMC.​
- Video afspelen:​
+ Ondersteuning volledige BD-menufunctie,​
+ Ondersteuning 4K UHD,​
+ Ondersteuningskader automatische schakelaar (23.976.59.94 etc.),​
+ Ondersteuning HDR10,​
+ Mediacentrumfunctie (SAMBA + NFS +​
posterwand ) + Ingebouwde ZDMC ( Base on kodi 17.4)​
- USB-poort: 1 * USB3.0; 2 * USB2.0​
- Vermogen: 100-240VAC 1.3A 50/60 HZ​
- Andere interface​
+ RJ45 1000M​
+ SATA 3.0 * 2 (HDD BAY * 2)​
+ TYPE-C * 1​
+ RS232​
+ IR-uitgang​
+ IR-ingang​
+ SPDIF​
+ Coaxiaal​
+ ESS 9038 DAC​
+ XLR Audio-uitgang​
Wat zit er in de doos:​
1 x Mediaspeler​
1 x Afstandsbediening​
1 x HDMI-kabel​
1 x Voedingsadapter​
1 x gebruiker handleiding​
1 x standaard A / V-kabel​
- Super Audio CD Iso .dff .dfs-bestanden​
- RAM 4G DDR4 + ROM 32G eMMC​
- Gigabit Ethernet + 802.11AC MIMO 2T2R 867Mbps​
- SATA 3.0 * 2 (HDD BAY * 2) + USB 3.0 * 1 + TYPE-C * 1 + USB 2.0 * 2 + RS232 + IR-uitgang + IR-ingang + SPDIF + Coaxiaal + ESS 9038 DAC + XLR Audio-uitvoer + HDMI 2.0a-uitgang * 2 (video- en audio-scheidingsuitgang) + HDMI IN 2.0 .​
- Ondersteuning van de volledige BD-menufunctie, Ondersteuning van 4K UHD​
- Ondersteuning frame auto switch (23.976,59.94 etc.), Ondersteuning HDR10, Mediacentrum functie (SAMBA + NFS + poster wall)​
Dit zal het nieuwe vlaggenschip model zijn wanneer het snel wordt vrijgegeven.​
Moet nog meer bevestigen.​
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Andre19721972
Had het ook gezien op de site van Nvidia.....ga er eentje bestellen denk ik?
Hallo Peterp,
Heb ook de nvidia shield besteld en gisteren ontvangen en ja de beste die er is geen overkill supersnel netflix/kodi/chromecast alles perfect zijn geld dubbel en dwars waard hier kan mijn oude box Zidoo x9s niet tegenop die ik ook al weer heb verkocht,heb er wel een Logitech k400 plus bij besteld ivm keyboard/mousepad functies, de remote app van de shield vond ik niet zo geweldig.
 
  • Like
Reacties: peterp en Lex
Hallo Peterp,
Heb ook de nvidia shield besteld en gisteren ontvangen en ja de beste die er is geen overkill supersnel netflix/kodi/chromecast alles perfect zijn geld dubbel en dwars waard hier kan mijn oude box Zidoo x9s niet tegenop die ik ook al weer heb verkocht,heb er wel een Logitech k400 plus bij besteld ivm keyboard/mousepad functies, de remote app van de shield vond ik niet zo geweldig.
Wij zijn ook heel tevreden met de Shield, alles verloopt toch veel sneller en stabieler dan met de Himedia en gaat ook in de verkoop. Veel plezier met de Shield! ?
 
Ik moet zeggen dat ik na een jaar nog altijd zeer tevreden ben met mijn Beelink GT1 (de gewone met 2gb ram, Ultimate was er nog niet). Wel een tijdje terug een mod erop gezet zodat er nu Android TV opstaat ipv de gewone Android. Dat loopt ook wel erg lekker moet ik zeggen, en ziet er veeel beter uit als de stock Beelink Android.
Ps heb je dat ook een gebruiksaanwijzing voor (een snellere Android erop zetten?) die van mij ultimate is wel traag vind ik. :confused:
 
Als je wat donker beeld hebt, mxplayer installeren en er een filmfragment op draaien. Zorg wel dat deze op hw draait en niet op hw+ of sw.
Als je dan terug naar het hoofdmenu gaat is het beeld lichter

ik zie echt heel andere specs bij deze goedkope versie. rockchip zou 3399 zijn met mali 860. Klopt niet. Doe ik wat fout?
 
ik zie echt heel andere specs bij deze goedkope versie. rockchip zou 3399 zijn met mali 860. Klopt niet. Doe ik wat fout?
Doe jezelf een plezier en neem geen TV Box met een rockchip processor. Houd je zoveel mogelijk aan deze lijst of die van andere forums / sites. Er zijn zoveel crappy TV Boxen op de markt... Lees het forum maar eens door dan zie je hoeveel problemen sommige mensen met hun TV Box hebben.
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Doe jezelf een plezier en neem geen TV Box met een rockchip processor. Houd je zoveel mogelijk aan deze lijst of die van andere forums / sites. Er zijn zoveel crappy TV Boxen op de markt... Lees het forum maar eens door dan zie je hoeveel problemen sommige mensen met hun TV Box hebben.

Ik heb 2 apparaten met een Rockchip die beide prima functioneren.
H96 Max 4/32 en een wat vereenvoudigd type de V88 Piano 4/16.
H96 is afkomstig van Alfawise zoals men wel weet, en de V88 van het merk Scishion en beide merken (niet types) komen in de top 10 voor van beste Chinese boxen.

Er is ontzettend veel rotzooi in omloop waarvan ik al diverse gebrikte kastjes van vrienden en kennissen tot leven moest wekken.
Vroeger (uhumm) een tijdje terug, behoorde de rockchip tot de beste processors. (er waren toen ook maar 3 fabrikanten voor deze processors)
De oudere processors 3228/3229 en de geupdate 3328 (zit in de V88 Piano) en de laatste die ik ook wel goed werkend vind is de 3399 die in de H96 Max van Alfawise zit. (die gebruik ik zelf momenteel, en ook de VIM2 met s912)
Ik bedoel te zeggen, Rockchip zelf is niet slecht, de ontwikkelingen met de Amlogic lopen gewoon veel beter, en hebben de Rockchip inmiddels ver achter hun gelaten, al hinkelt Rockchip er wel achteraan.
Mijn VIM2,de H96pro+ bieden mij ook veel meer met de s912 van Amlogic, in die opzichte heb je gelijk.
De toekomst zal zeker niet bij Rockchip liggen (die hebben hun brood al lang verdiend).
Ik plaats dit niet negatief, maar puur om mijn ervaring met bepaalde kastjes te delen, zodat lezers ook zien welke kastjes wel en niet goed werken.
Ik weet ook wat je bedoelt met veel crappy tv boxen, ik heb een MXQ met Android 4.4.2 en 95 verschillende firmwareversies.
Met 1 van die linken doet het kastje het weer, maar wel met de afstandsbediening van de VIM2 (werkt volledig)
Dit nog uit de wat oude en mindere Amlogic tijdperk van de s805 die erin zit.
Ik weet dat er meer lezers zijn die deze firmware ooit hebben gezocht hier.
Ik heb een werkende IMG (+Kodi 17.5.1.) alleen je moet een VIM2 Ab gebruiken/bestellen voor 3 euro.
Ik heb me ooit aangemeld om ervaringen te delen, en uiteraard leer ik zelf ook nog iedere dag wat bij!!
Om een kort verhaal lang te maken, de Rockchipsss zijn toch niet allen over de datum.
Dat er veel rotzooi verkocht word, dat is idd waar, maar dat zit niet gekoppeld aan 1 processor of mogelijkheid.
Zeker niet een reden om geen Rockchip aan te schaffen.
Ook Amlogic is op grote schaal misbruikt door vooral verkopers van vooral voorgekauwde boxen.
Gelukkig is die tijd voorbij, en zijn we al hele andere wegen ingeslagen.
Maar dat geldt niet voor de doorsnee lezer.
Die zijn niet bezig met OpenElec etc etc.
Die willen alleen graag lezen in de Top 10 of hun Pianobox, of weet ik veel wat voor box goed is.
Ik zag ook de Zidoo X20 Pro voorbij komen die nog nooit getest is.
Het voelt een beetje als.... Ik heb een IPhone X en een Nividea en de rest is rotzooi.
Ik vertel liever over boxen onder de 100 euro die ook goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix en Lex