Top 3 TV boxen van dit moment

Kzie net dat er ook op deze box, de Shield, geen optische uitgang, spdif opzit, hoe doen jullie dat?
 
Een analoge of digitale audio-uitgang heeft de Shield niet; het idee is dat je het apparaat via HDMI op een TV of receiver aansluit.
 
Zozo, ik ben om, net besteld, ben reuze benieuwd met dit apparaat

Met controller af ben je niet van plan te gaan gamen ;) ga je veel plezier mee hebben.

En ik heb maar de xiaomi tv box besteld (nee niet de 's versie). Chomecast met Android tv (Netflix en hopelijk binnenkort npo en Ziggo)

De internationale dus ga je ook plezier van hebben hoor ;)
 
mocht de Shield alleen bestellen als er ook een controller bij zat HAHAHA, chantage van vrouwtje!!!dus heb bestelling later aan moeten passen, tja... weer 30 euries
 
Hoi allen,

Draadje is al bijna een half jaar niet meer ververst, dus bij deze.
Is de top drie nog steeds hetzelfde?

Die shield, is dat nog immer de eerste keus?
Ik zat daar een beetje online op te zoeken, maar hij is niet overal meer verkrijgbaar.
Gaat hij er uit of zo?

Bij de MediaMarkt bijvoorbeeld is hij nu niet meer te krijgen, bij Coolblue nog wel, €200, dat dan wel weer.

Is er een knappe opvolger voor de nvidia?

Groet.
 
Waarschijnlijk zullen ze volop bezig zijn een nieuwe te ontwikkelen, er zijn zelfs al codenamen gevonden.

Gezien de eerste in 2015 kwam, en het tweede in 2017, ligt het in de lijn der verwachting dat er dit jaar een nieuwe komt, echter houdt Nvidia de kaken stijf op elkaar wat dat betreft?

Tja ze zijn nog te krijgen bij 2 webwinkels, maar ben bang dat dat ook niet lang meer zal duren, het is immers een hele populaire machine.

Tja of je er op moet wachten weet ik niet, immers weet niemand wat de nieuwe gaat kosten (als ie komt).

Wat is dan wijsheid??‍♂️

Als het budget het toelaat zou ik er toch voor gaan, ben er van overtuigd dat het laatste model nog wel even mee gaat?

Mocht je iets minder budget hebben, dan is de Xiaomi mi een goede speler voor zijn geld.

Ik heb vorig jaar zelf de shield gekocht, en er geen moment spijt van gehad?

En dankzij een prijsvraag bedacht door @LeX , en in samenwerking met de sponsor @Andre19721972 , heb ik het geluk gehad om er ook één te winnen.

Heb er nu dus 1 in mijn woonkamer, en 1 in mijn slaapkamer?

Welke beslissing je ook maakt, ik wens je veel wijsheid toe??
 
Andre,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal er nog even over nadenken of ik voor de shield ga of de Xiaomi.

Ik heb aan de ene kant niet zo heel veel zin aan zo'n chinees boxje, maar ja, waar wordt de nividia in elkaar gezet...china?

Die op je slaapkamer, die heb je nergens voor nodig, daar ga je toch niet kijken joh....

Die kan ik dan wel komen ophalen.
 
Andre,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal er nog even over nadenken of ik voor de shield ga of de Xiaomi.

Ik heb aan de ene kant niet zo heel veel zin aan zo'n chinees boxje, maar ja, waar wordt de nividia in elkaar gezet...china?

Die op je slaapkamer, die heb je nergens voor nodig, daar ga je toch niet kijken joh....

Die kan ik dan wel komen ophalen.
Ik kan nog steeds niet het overweldigende gevoel delen met alle Shield gebruikers...ik heb deze nu al een week staan omdat een klant continu liep te klagen naast een Formuler en Amiko en als ik IPTV kijk via de Shield dan zie ik toch echt geen plaatje wat ik met de Formuler en Amiko wel zie.
Verder heb ik op de Shield iedere keer last van buffers en deze heb ik met de beide andere boxen niet heel erg vreemd.
Ik heb een paar verschillende IPTV app's getest maar mijn eind conclusie is toch echt dat ik voor IPTV alleen een andere box zou nemen en geen Shield.
De Xiaomi vind ik te duur omdat ik er bedraad mee wil kunnen werken en daarom valt die af ook op de Xiaomi heb je alleen IPTV app's tot je beschikking en de box zelf is niet net als de Formuler of Amiko voorzien van een vast IPTV app die wordt onderhouden door de fabrikant zelf.
 
Ik ben niet bekend met iptv, ik kijk tot nu toe alleen nog met Kodi en dan via mijn laptop, die aan de tv hangt.
Ik vind het inderdaad wel een nadeeltje dat een shield geen lan aansluiting heeft en je altijd op wifi aangewezen bent.

Ik lees dat de Formuler die je noemt met name gericht is op iptv, hij is iig wel een stuk goedkoper.
 
Ik ben niet bekend met iptv, ik kijk tot nu toe alleen nog met Kodi en dan via mijn laptop, die aan de tv hangt.
Ik vind het inderdaad wel een nadeeltje dat een shield geen lan aansluiting heeft en je altijd op wifi aangewezen bent.

Ik lees dat de Formuler die je noemt met name gericht is op iptv, hij is iig wel een stuk goedkoper.
Ja dat is niet helemaal waar met de Formuler heb je gewoon een goede box afgestemd op IPTV door de eigen Mytvonline app.
Maar ook Kodi of Netflix draait perfect op deze box(en)
De Amiko A5M is een nieuweling op het gebied van OTT maar de developers zijn vlot met het fixen van diverse dingen er worden steeds meer opties toegevoegd..kan je hem nu al gebruiken jazeker..en een positief ding is de Netflix app van de Amiko heeft een officiële licentie dus ook UHD is te bekijken via de Amiko...op dit moment is de 1GB alleen nog leverbaar ik zelf merk geen beperkingen maar vanaf medio Juli is de 2GB ook leverbaar.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Ik vind het inderdaad wel een nadeeltje dat een shield geen lan aansluiting heeft en je altijd op wifi aangewezen bent.
Met respect maar de Nvidia Shield TV kun je wel degelijk bedraad aansluiten.
Of bedoel je de Xiaomi Mi?