Top 3 TV boxen van dit moment

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
DIT TOPIC IS NIET MEER ACTUEEL!

Omdat er zoveel TV Boxen op de markt zijn is het voor veel gebruikers moeilijk om de juiste TV Box te kiezen. Pas op met zogenaamde 'wonder' TV boxen, vaak haal je troep in huis.

Wij raden deze TV Boxen aan:

#1. NVIDIA SHIELD TV (Te duur voor alleen Kodi, zie plek 2)
Als je het snelste wilt en het je niet uit maakt hoeveel het kost dan is de NVIDIA SHIELD misschien een optie. De NVIDIA SHIELD bevat Android TV. Als je echt alleen een TV Box wilt voor Kodi dan is deze box veelte duur! Ondersteund Netflix in 1080p en 4K kwaliteit, in tegenstelling tot andere boxen.
Te koop bij:


#2. Xiaomi Mi Box
Als je een goedkope en goede TV Box wilt dan hoef je niet verder te zoeken! De Xiaomi Mi Box is een absolute aanrader en werkt prachtig met Kodi! De Xiaomi Mi Box bevat Android TV, ondersteund 4K en heeft een ingebouwde Chromecast. Ondersteund Netflix in 1080p en 4K kwaliteit, in tegenstelling tot andere boxen. Bekijk hier de review.
Te koop bij:

--- Lees ook vooral de reacties in dit topic, onze leden raden vaak ook goede TV boxen aan --


LET OP: Mocht je wat bestellen uit China lees dan ook even dit topic door: https://kodi-forum.nl/threads/invoerrechten.4241
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske
Zou je een link van een review kunnen sturen? Of er 1 kunnen maken? Dan kunnen we het beoordelen.
Moet zeggen dat deze gast altijd leuke revieuw's maakt, heeft ook een hoop boxjes getest
You must be registered for see medias
 
Moet zeggen dat deze gast altijd leuke revieuw's maakt
You must be registered for see medias
Ik zou graag een eerlijke review van je zelf willen (of een ander lid moet deze maken) op dit forum anders kunnen we het niet beoordelen helaas.
 
Tot nu toe heb ik de beelink GT1 ultimate als keuze.. Heeft iemand nog meer iets voor de top 10? Dan kan ik deze binnenkort even bestellen :)
 
  • Like
Reacties: spooks
Raspberry pi 3 met libre elec 8 . Geen idee of er een review op dit forum staat over de rpi.
 
Paar xiaomi's en beelink gt's ingesteld voor mensen. Ontloopt elkaar nauwelijks. Dat de shield op 1 staat is duidelijk om zijn specificaties maar voor verhouding prijs en wat je krijgt is dat dan ook het geval. Kodi is toch voornamelijk voor films,series , iptv en muziek. De shield is een monster, ook als spelcomputer. Mensen hebben niet allemaal dat budget. Blijf die gt van beelink voor films, series en muziek dan nog de beste keuze. (Prijs kwaliteit voor kodi)
 
Misschien ook interessant om de prijs erbij te zetten en waar je hem kunt bestellen.
 
Misschien ook interessant om de prijs erbij te zetten en waar je hem kunt bestellen.
Prijzen fluctueren maar een link naar meerdere goedkope aanbieders is inderdaad wel interessant.
 
Beelink gt ultimate : 3gb ram 32 gb is tussen de 70 en 75 euro
Beelink gt : 2gb ram 16 gb is tussen de 50 en 55 euro. Allebei bij gearbest. Zijn voor de prijs zeer goed, en aan te raden
 
Vergeet ook niet dat veel van die lui worden betaald voor hun (video) reviews, dus onafhankelijk zijn ze dan niet!
Dus dat...... ook wel sponsorship genoemd .
Dus idd een vermelding aanvragen aan de hand van eigen persoonlijke ervaringen , niet van een website of blogger

Ps: alleen beetje jammer van de beetje overkill vermelding :p
 
Dus dat...... ook wel sponsorship genoemd .
Dus idd een vermelding aanvragen aan de hand van eigen persoonlijke ervaringen , niet van een website of blogger

Ps: alleen beetje jammer van de beetje overkill vermelding :p
Wij krijgen soms van Gearbest ook wat toegestuurd alleen niet genoeg :( Dat is het verschil met Engelse en Nederlandse forums, Engelse forums hebben zoveel hits dat die echt letterlijk alles toegestuurd krijgen... Wie weet wij ook eens ooit :p

En die overkill wil ik nog even veranderen met dat die extreem duur is en je met een goedkopere ook goed af bent zoals de Xiaomi Mi Box.
 
En die overkill wil ik nog even veranderen met dat die extreem duur is en je met een goedkopere ook goed af bent zoals de Xiaomi Mi Box.
Vind ik onzin, de Nvidia Shield TV is geen overkill, als je de beste kwaliteit met (updates) service zoekt is deze de beste en zeker het geld wel waard!
Waarom komen er anders zo weinig vragen van Shield TV gebruikers? Omdat hij zo goed werkt!
 
Vind ik onzin, de Nvidia Shield TV is geen overkill, als je de beste kwaliteit met (updates) service zoekt is deze de beste en zeker het geld wel waard!
Waarom komen er anders zo weinig vragen van Shield TV gebruikers? Omdat hij zo goed werkt!
Dat is zeker waar, maar ik bedoel het meer zo van: Ik zou mijn ouders niet zo'n box aanraden, eerlijk gezegd 80% van de forum gebruikers nog niet eens.

Voor jou en mij zou zo'n Shield een prima ding zijn, maar voor de meeste gebruikers is bijvoorbeeld een Xiaomi Mi Box ook al prima en die kost maar 60-70 euro, de Shield + 200 euro... Vandaar mijn mening...

En de Xiaomi Mi Box draait net als de Shield op Android TV en heb ik ook nog nooit problemen mee gehad ;)
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Maak geen reclame, gaat om persoonlijke ervaring. Persoonlijk vind ik de shield ook het best, maar deze naam hoor je 9 op de 10 keer. Heb meerdere androidboxjes in mijn handen gehad (m8s, mxiii, xiaomi enz.), allemaal onder de 100 euro en deze werkt voor mij het best, in deze prijsklasse. Nogmaals, het blijft persoonlijk. Of deze beter is dan de h96 pro weet ik niet, omdat ik deze nooit ingesteld heb of gebruikt. Maar nogmaals, de shield is als het om prestaties gaat het best maar als je 5 kinderen hebt kan ik het verschil gebruiken voor andere dingen. Weet trouwens niet of de shield kids proof is. Andere boxjes hebben ook minimaal 1x op de grond gelegen
Xiaomi is ook goed!!!!