Top 3 TV boxen van dit moment

Je snapt hem.
Een ventilator kan je heel breed insturen kwa voltage.
Een 12 volt Fan, draait op 5 volt 1000Rpm en op 12 volt 3500Rpm (ronde per minuut)
Ga zelf maar eens 100 rondjes draaien een minuut, je kastje koelt ervan, en jij valt er bij neer hahaha

Als ik mij er mee mag bemoeien...
Dat is geen vent uit een voeding, is het wel?

Ik heb daar de vent uitgehaald, deze heeft slechts 2 draden, rood en zwart.
Van een usb kabel heb ik de mini usb kant afgeknipt, deze kabel heeft ook 2 draden, geen 4.

Aan elkaar gesoldeerd en op 5V gezet, draait gewoon op halve kracht vergeleken met 12V, lukt prima.
Post automatically merged:


Post automatically merged:

We hebben de oplossing,


Kant en klaar 5 volt, op pootjes 1200 of 2000Rpm en Usb kabel.
 
Laatst bewerkt:
Als er problemen zijn, kan je direct contact opnemen, ik reageer altijd in de avond na 19uur.
Soms krijgt men hem met de verkeerde playstore, maar dan help ik je wel verder.
Dat doe ik allemaal kosteloos!
Neem wel de koeltafel erbij, echt doen, anders gaat hij stuk door overheating.
Dat gebeurd best vaak bij die Chinese boxjes, maar daarom zijn ze nog niet slecht!!

@Andre19721972
De box en koeler werken super, bedankt voor de tips.
Ik heb zoals je zei RKMC denk ik verwijderd staat onderaan de apps als disaple kon nergens iets vinden waar ik verwijderen vond.
Heb er dan WBMC er op geïnstalleerd en werkt super geen haperingen meer en koeler heb ik via usb niet in de box zelf gestoken.
De cinema avondje kunnen terug starten....super merci
 
wel leuke aanbieding: € 49,99 + € 4,09 verz. kosten: Xiaomi mi box 2GB RAM 8GB ROM int. versie

 
Heeft gearbest nog steeds die verzekering voor inklaringskosten ......
Anders wel even opletten dat mensen evt kunnen extra kosten krijgen ?
 
  • Like
Reacties: Diggler
Dat is zeker waar, maar ik bedoel het meer zo van: Ik zou mijn ouders niet zo'n box aanraden, eerlijk gezegd 80% van de forum gebruikers nog niet eens.

Ben het niet helemaal eens met je stelling. Heb net een viertal van die Chineese boxjes getest en de resultaten zijn niet op het niveau van een Shield qua beeld en geluidskwaliteit. Ook de gebruiksvriendelijkheid van de Shield is x-malen meer intuitiever zodat ouderen zich makkelijker tussen de applicaties kunnen bewegen en dat het toestel héél makkelijk laat initialiseren bij zijn ingebruikname. Ook heb ik maar €149 betaald op Amazon en geen + €200 voor de pro die voor ouderen overkill is? Ben zelf 62, maar wel reeds met pc's actief sinds mijn 18de.
Just my 2 cents...
 
Laatst bewerkt:
Heb net een viertal van die Chineese boxjes getest en de resultaten zijn niet op het niveau van een Shield qua beeld en geluidskwaliteit.
De goede beeld- en geluidskwaliteit van een Shield (Pro) kan ik helemaal in meegaan.

Wat mij bij aanschaf (half november 2019) direct in positieve zin al verbaasde is de meer dan uitstekende video
(en audio) kwaliteit van de streams die je via dat apparaat bekijkt. Nu is dat eigenlijk ook niet zo verwonderlijk.
NVIDIA staat al sinds jaar en dag bekend om zijn "video processors" van PC (game) videokaarten, tezamen met AMD / "ATI".

En dat is te merken !!

De algoritmen die worden gebruikt "tovert" een beter beeld naar voren, dan bijv. een "Google Chromecast"
om hetzelfde YouTube filmpje of "off-line" opgeslagen filmbestand te bekijken, of direct internet TV-streams.
Ik ben nog geen andere combinatie van hardware tegen gekomen die zo uitzonderlijk goed met relatief weinig bandbreedte
of hoge compressie (zoals gebruikelijk bij YouTube) zo'n goed beeld afgeeft.
(Heb van een kennis wel eens eerder als test een "Minix" en nog een ander boxje als test in huis gehad).

Het komt ook TV-streams ten goede.
Heb bijv. een gratis maand Canal Digitaal als test. (Via daarvoor geïnstalleerd op de Shield).
Dat doet relatief weinig onder tegenover de "KPN Glasvezel" kanalen op diens eigen TV-box.
Zoek echter toch nog naar een net wat hogere 1080p kwaliteit in een redelijke bitstream om het toch nog wat strakker te kunnen bekijken.
(Als dat te vinden is ?).

- Babylonia,- ook al op leeftijd (67). Mijn eerste "mechanische administratie" ervaring met "IBM"
(met van die crème kleurige ponskaarten, ook wel bekend als "giro betaalkaarten" ---> kon indertijd vanuit de gaatjes, "lezen" wat er stond).
 
Laatst bewerkt: