Torrentsites geblokeerd.

Rudolf

Donateur
3 nov 2016
280
272
16
76
You must be registered for see images

Zes torrentwebsites vanaf nu geblokkeerd door Nederlandse providers​

01 april 2022 11:35Laatste update: een minuut geleden

Delen via email
Nadat in 2020 illegale downloadsite The Pirate Bay is , moeten Nederlandse providers nu ook zes andere grote torrentsites gaan blokkeren. Dat maakt auteursrechtenorganisatie Stichting BREIN vrijdag . Het gaat om de sites rarbg, 1337x, yts, limetorrents, eztv en kickasstorrents.

De blokkade vloeit voort uit een rechtszaak die Stichting BREIN heeft aangespannen tegen provider DELTA Fiber Nederland. De overige providers gaan mee in de blokkade van de websites als die volgens de rechter auteursrechten schenden. Daar is in het geval van de zes sites sprake van, zo oordeelde de rechter in Amsterdam.
Via torrentsites kunnen consumenten met een simpel computerprogramma vaak zonder te betalen bestanden downloaden. Via deze websites wordt veel content als muziek, films en games gedeeld. Van de websites die nu geblokkeerd zijn, maakten volgens Stichting BREIN honderduizenden Nederlanders gebruik.
In 2020 blokkeerden de internetproviders daarom The Pirate Bay, de bekendste torrentsite. Ook deze site stelde veel illegale downloads beschikbaar die consumenten konden downloaden. Volgens het gerechtshof Amsterdam maakten zowel gebruikers van de site als de beheerder van The Pirate Bay daarmee inbreuk op de auteursrechten.
Sinds de blokkade van The Pirate Bay is het gebruik van de site in Nederland met 95 procent teruggelopen. Dat bleek vorig jaar uit een van Stichting BREIN.
 
Wel grappig dat brein denkt dat dit helpt.. 🤣🤣

Mensen downloaden wel via andere wegen... Telegram bijvoorbeeld... 😇 of nieuwsgroepen (ik heb nog een lijntje lopen voor in het geval dat) torrents heb ik mij nooit echt mee bezig gehouden ja vroeger limewire en later frostwire

Films series downloaden is zowiezo al achterhaald streamen is makkelijker en daar hebben we (bijvoorbeeld) kodi voor...
 
You must be registered for see images

Zes torrentwebsites vanaf nu geblokkeerd door Nederlandse providers​

01 april 2022 11:35Laatste update: een minuut geleden

Delen via email
Nadat in 2020 illegale downloadsite The Pirate Bay is , moeten Nederlandse providers nu ook zes andere grote torrentsites gaan blokkeren. Dat maakt auteursrechtenorganisatie Stichting BREIN vrijdag . Het gaat om de sites rarbg, 1337x, yts, limetorrents, eztv en kickasstorrents.

De blokkade vloeit voort uit een rechtszaak die Stichting BREIN heeft aangespannen tegen provider DELTA Fiber Nederland. De overige providers gaan mee in de blokkade van de websites als die volgens de rechter auteursrechten schenden. Daar is in het geval van de zes sites sprake van, zo oordeelde de rechter in Amsterdam.
Via torrentsites kunnen consumenten met een simpel computerprogramma vaak zonder te betalen bestanden downloaden. Via deze websites wordt veel content als muziek, films en games gedeeld. Van de websites die nu geblokkeerd zijn, maakten volgens Stichting BREIN honderduizenden Nederlanders gebruik.
In 2020 blokkeerden de internetproviders daarom The Pirate Bay, de bekendste torrentsite. Ook deze site stelde veel illegale downloads beschikbaar die consumenten konden downloaden. Volgens het gerechtshof Amsterdam maakten zowel gebruikers van de site als de beheerder van The Pirate Bay daarmee inbreuk op de auteursrechten.
Sinds de blokkade van The Pirate Bay is het gebruik van de site in Nederland met 95 procent teruggelopen. Dat bleek vorig jaar uit een van Stichting BREIN.
Wat betekent dit voor kodi niet downloaden maar streamen?
 
Dit zou geen verschil mogen maken want youw ip gaat eerst over de real debrid server heen en dan pas naar de torrentsite. Eigenlijk net als een vpn
 
Geen 1 april grap dus.
Rarbg en 1337x zijn onbereikbaar, YTS nog wel.

Dan maar een andere kiezen van de honderden die er zijn. 😂
 
De proxy lijsten rammen het grote www al weer over...😇🤣


Wat een flauwekul dit van dat Brein.. Noemen ze een "overwinning" 😂😂😂

Geen 1 april grap dus.
Rarbg en 1337x zijn onbereikbaar, YTS nog wel.

Dan maar een andere kiezen van de honderden die er zijn. 😂

Hier nog gewoon bereikbaar... Ziggo... Ook the piratebay..
 
  • Like
Reacties: snuggles
TPB doet het hier al heel lang niet meer.
Boeie, als ik wat nodig heb zoek ik de magnet met Tor en gooi ik de link in Debrid. 😇
 
  • Grappig
Reacties: ateam278
TPB doet het hier al heel lang niet meer.
Boeie, als ik wat nodig heb zoek ik de magnet met Tor en gooi ik de link in Debrid. 😇
Dat is inderdaad de juiste manier. ik download ook alles met magnet links in Real debrid. Niet alleen films maar ook software etc...
 
Alleen muziek eigenlijk nog, ik heb dat liever op schijf dan streamen met Spotify of dat soort diensten. (ik=bejaarde)
Films hoeft niet meer, want streamen en software heb ik ook niet nodig.
 
Alleen muziek eigenlijk nog, ik heb dat liever op schijf dan streamen met Spotify of dat soort diensten. (ik=bejaarde)
Films hoeft niet meer, want streamen en software heb ik ook niet nodig.
Muziek gebruik ik dan wel weer Spotify voor...

Films/series zoals je zegt streamen zowel legaal as ahum niet legaal 😇

Af en toe download ik nog eens software maar dat gaat tegenwoordig ook heel simpel via telegram of gedeelde clouds.. ;)

Er zijn clouds beschikbaar waar gewoon alles te krijgen is...