[Tutorial] Buffering Fix Ares Wizard (Kodi sneller maken)

B. web

VIP
16 feb 2017
1.186
678
216
Ares Wizard – Advanced Settings Wizard is een tool voor het aanpassen van geavanceerde instellingen. Met deze Wizard krijgt Kodi de beste video cache instellingen voor verminderde buffering. In deze tutorial wordt uitgelegd hoe je een Buffering Fix kan toepassen via de Ares Wizard. De Advanced Settings Wizard van Ares berekent dan de optimale cache instellingen voor jouw box, die je daarna met een klik en opnieuw kodi opstarten kunt toepassen. Na het toepassen van de buffering fix maakt Kodi op je mediaspeler optimaal gebruik van het RAM geheugen. Een mediaspeler met minimaal 2GB RAM is aan te bevelen. Andere oorzaak van buffering kan de bron zijn. Het gebruik van een premium service zoals Real-Debrid, AllDebrid of Premiumize.me kan zorgen voor betere bronnen met minder buffering.

Ook voor Backup en opschonen Cache / Packages
Naast de Buffering Fix optie kan je de Ares Wizard ook gebruiken voor het opschonen van de Cache, deleten Packages en het maken van een Backup.

Ares Wizard wordt niet meer onderhouden. Werkt nog wel op Kodi 18, maar niet meer op Kodi 19.
- Will Ares Wizard Be Updated To Work With Kodi 19?
"No, its no longer maintained"

Bron: Streaming World Forum / Ares-Project

Ares Wizard installeren op Kodi. (Werkt alleen op Kodi 18, niet op Kodi 19)
Voor het installeren van add-ons moet Onbekende Bronnen zijn ingeschakeld. Wanneer dit nog niet is gedaan of wanneer je nog niet zo bekend bent met het installeren van add-ons kun je de [Tutorial] Hoe installeer ik add-ons of repositories op Kodi via de file manager eerst doornemen.

Zo installeer je de Ares Wizard voor Kodi versie Krypton:
  • Open Kodi
  • Kies Instellingen
  • Ga naar Bestandsbeheer
  • Locatie toevoegen
  • Kies <Geen> Neem exact over
  • Voer als naam in: Ares
  • Klik op Ok
  • Ga naar Add-Ons en Add-ons Installeren m.b.v zipbestand
  • Selecteer Ares en vervolgens script.areswizard-0.0.69.zip
  • Wacht tot je de melding ziet dat de Ares Wizard is geïnstalleerd
  • Klik op Programma Add-ons
  • Klik op Ares Wizard
Alternatief: Zip downloaden en installeer de Ares Wizard Zip voor Kodi versie Krypton:
Werkt de "co.uk link" niet dan kan je als alternatief het zip bestand downloaden. Het zip bestand is ook beschikbaar na registratie op het blog van . Na registratie ga je naar de pagina Resources > Ares Wizard > rechtboven de pagina: Download Now > de .zip Ares Wizard wordt gedownload.
  • Open Kodi
  • Ga naar Add-Ons en Add-ons Installeren m.b.v zipbestand
  • Selecteer het gedownloade Ares Wizard .zip bestand
  • Wacht tot je de melding ziet dat de Ares Wizard is geïnstalleerd
  • Klik op Programma Add-ons
  • Klik op Ares Wizard
Advanced Settings Wizard
  • Voor het aanpassen van de Video Cache / Buffer instellingen ga je naar het tablad Tweaks
  • Klik op Advanced Settings Wizard
  • Klik op Next
You must be registered for see images attach


  • Klik op Generate Settings
  • Daarna zie je de door de Wizard berekende optimale instellingen
  • Klik op Apply These Settings
  • De instellingen worden toegepast
  • Er wordt gevraagd Kodi opnieuw op te starten.
  • Sluit Kodi af en start Kodi daarna opnieuw op
You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Zojuist de wizard gedraaid, nu vandaag bekijken of / wat het effect is.
#nietgeschotenisaltijdmis
 
ik merk niet veel verschil. zal mischien placebo effect hebben?
android box met amlogic 905w procesor .tanix tx3 mini. 2gb 16gb versie
 
Is er een andere tool die deze functie aanbiedt?
 
Aanzien er geen addons meer instaan alsmede builds is het nu gewoon een maintenance tool.
Rechtstreeks linkje naar het zipbestand:
 
Aanzien er geen addons meer instaan alsmede builds is het nu gewoon een maintenance tool.
Rechtstreeks linkje naar het zipbestand:
En dus toegestaan bedankt daar voor .
 
  • Like
Reacties: Slikt
Had toch nog wat last van bufferen op de Mi.
Ares wizard ook even erop gezet.
Heb het even uitgeprobeerd bij een film.
Bijv. via addon placenta en fantastic de serie Suits seizoen.6 afl.1
Film laden duurt lang en bufferen doet hij nog,
Dus moet er maar mee leven.
 
Laatst bewerkt:
Had toch nog wat last van bufferen op de Mi.
Ares wizard ook even erop gezet.
Heb het even uitgeprobeerd bij een film.
Bijv. via addon placenta en fantastic de serie Suits seizoen.6 afl.1
Film laden duurt lang en bufferen doet hij nog,
Dus moet er maar mee leven.
Dan zit er toch ergens een fout! Op mijn Mi Box geen last van, gebruik je al Real-Debrid?
En is de WIFI verbinding sterk genoeg?

En al helemaal na die buffering fix van de Ares Wizard zou het moeten werken.
 
Probeer je box een beetje sober te houden dan. Niet teveel toeters en bellen installeren zou ik zeggen. Hoe meer addons en programma’s er draaien des te harder de box moet werken. Zeker als het internetaccount beperkt is.
Anders een keer Kodi opnieuw installeren, dat doet het ook altijd goed.
 
Dan zit er toch ergens een fout! Op mijn Mi Box geen last van, gebruik je al Real-Debrid?
En is de WIFI verbinding sterk genoeg?

En al helemaal na die buffering fix van de Ares Wizard zou het moeten werken.
WiFi is sterk zat 5g, maar gebruik nog geen real-debrid wil het eers zo proberen.
Ik heb opmijn kasje minixu1 in de woonkamer een guru account draaien,
En moet dan eerst uitvogelen als ik real-debrid ook samen kan gebruiken op de Xiaomi Mi en de minix met guru.
 
En moet dan eerst uitvogelen als ik real-debrid ook samen kan gebruiken op de Xiaomi Mi en de minix met guru.
Kan wel, heb ik hier in huis ook. Je kunt RD koppelen aan meerdere systemen / add-ons zolang je het maar wel binnen huis houdt.
 
WiFi is sterk zat 5g, maar gebruik nog geen real-debrid wil het eers zo proberen.
Ik heb opmijn kasje minixu1 in de woonkamer een guru account draaien,
En moet dan eerst uitvogelen als ik real-debrid ook samen kan gebruiken op de Xiaomi Mi en de minix met guru.
Niet te hopen dat je de betaalde Hardware Guru erop hebt :)......succes in de toekomst
 
Niet te hopen dat je de betaalde Hardware Guru erop hebt :)......succes in de toekomst
Ja dat heb ik erop op minix U1 het kasje wat in de woonkamer staat.
Daarvoor moet ik dat nog eens uitvogelen of ik daar RD op kan zetten.
 
Ik zoek na de laaste windows 10 update van mijn Brix 4500 4 gb ram 7i mini computer al een goeie manier om mijn film te bufferen, maar ook deze fix werkt bij mij niet. Voorheen haalde hij bijna de halve film binnen bij het begin.
Graag hulp?

Is inmiddels opgelost??????
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: B. web
Ik zoek na de laaste windows 10 update van mijn mini computer al een goeie manier om mijn film te bufferen, maar ook deze fix werkt bij mij niet. Voorheen haalde hij bijna de halve film binnen bij het begin.
Graag hulp?
Na het toepassen van de Buffering Fix maakt Kodi op je mini computer optimaal gebruik van het aanwezige RAM geheugen. Voor hulp bij het zoeken naar andere oorzaken van je probleem kan je bij Vragen: https://kodi-forum.nl/forums/vragen.25/ een nieuwe vraag aanmaken: Start Topic. Lees eerst https://kodi-forum.nl/threads/lees-eerst-dit-voordat-je-een-vraag-plaatst.3769/ Geef in je vraag ook wat meer info over je mini pc, hoeveel RAM, de add-ons die je gebruikt waar het probleem zich bij voordoet en welke Kodi versie je gebruikt.
 
  • Like
Reacties: Spinix