[Tutorial] Hoe installeer ik add-ons of repositories op Kodi via de file manager

Spinix

Administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.567
1.991
In deze tutorial ga ik je stap voor stap uitleggen hoe je een add-on of repository installeert op Kodi.
Allereerst heb je een bron nodig waar je de repository of add-on vandaan haalt. In dit voorbeeld gebruiken we onze eigen repository
Om deze link te bekijken moet je ingelogd zijn.
.

Standaard heeft Kodi 17 Unknown Sources (Onbekende bronnen) uitgeschakeld. Dit moeten we dus eerst inschakelen. Wanneer je dit al gedaan hebt kun je deze stappen overslaan.

• Klik op het instellingen icoon.
kryptonwarning1.png
  • Ga naar "System settings".
kryptonwarning2.png
  • Klik links in het menu op "Add-ons".
kryptonwarning3.png
  • Schakel "Unknown sources" in.
kryptonwarning4.png
  • Klik op "Yes" en ga terug naar het hoofdscherm.
kryptonwarning5.png

Wanneer je Unknown Sources (Onbekende bronnen) hebt ingeschakeld kun je verder met de volgende stappen.

stap1.png
  • Kies "File manager"
stap2.png
  • Kies "Add source"
stap3.png
  • Kies "<None>" en geef hier de URL van de locatie in. In ons geval is dat
stap4.png
  • Vul bij "Enter a name for this media source" de naam van de bron in en druk op "OK".
stap5.png
  • Ga terug naar het beginscherm en kies "Add-ons".
stap6.png
  • Klik op het Add-on icoon links boven.
stap7.png
  • Kies "Install from zip file".
stap8.png
  • Kies de naam die je je bron hebt gegeven. In ons geval is dit "Kodi-Forum".
stap9.png
  • Kies nu de .ZIP file uit die je wilt installeren. Vaak staat beschreven welke je moet installeren.
stap9-10.png
  • Wanneer de .ZIP file is geïnstalleerd kies je "Install from Repository". Let op: Als je een add-on in plaats van een repository hebt geïnstalleerd ben je nu klaar!
stap10-11.png
  • Kies nu de repository uit die geïnstalleerd is bijvoorbeeld "Ares Project".
stap10.png
  • Hier kun je verschillende categorieën add-ons kiezen. Ik heb voor "video add-ons" gekozen en de add-on "Dumpert" gekozen.
stap11.png
  • Klik op "Install".
stap12.png
  • Ga nu terug naar het beginscherm en je zult zien dat je geïnstalleerde add-on er tussen staat!
stap13.png

Mochten er nog vragen zijn dan kun je een berichtje achter laten in dit topic. :)
Mocht je vraag over een add-on gaan die niet werkt of wil installeren dan kun je hier een topic maken.

Laatst bewerkt:
Leuk bevonden: Dhx78
4 jul 2017
1
0
In deze tutorial ga ik je stap voor stap uitleggen hoe je een add-on of repository installeert op Kodi.
Allereerst heb je een bron nodig waar je de repository of add-on vandaan haalt. In dit voorbeeld gebruiken we onze eigen repository
.

Standaard heeft Kodi 17 Unknown Sources (Onbekende bronnen) uitgeschakeld. Dit moeten we dus eerst inschakelen. Wanneer je dit al gedaan hebt kun je deze stappen overslaan.

Bekijk bijlage 1738
  • Ga naar "System settings".
Bekijk bijlage 1739
  • Klik links in het menu op "Add-ons".
Bekijk bijlage 1740
  • Schakel "Unknown sources" in.
Bekijk bijlage 1741
  • Klik op "Yes" en ga terug naar het hoofdscherm.
Bekijk bijlage 1742

Wanneer je Unknown Sources (Onbekende bronnen) hebt ingeschakeld kun je verder met de volgende stappen.

Bekijk bijlage 1743
  • Kies "File manager"
Bekijk bijlage 1744
  • Kies "Add source"
Bekijk bijlage 1745
  • Kies "<None>" en geef hier de URL van de locatie in. In ons geval is dat
Bekijk bijlage 1746
  • Vul bij "Enter a name for this media source" de naam van de bron in en druk op "OK".
Bekijk bijlage 1747
  • Ga terug naar het beginscherm en kies "Add-ons".
Bekijk bijlage 1748
  • Klik op het Add-on icoon links boven.
Bekijk bijlage 1749
  • Kies "Install from zip file".
Bekijk bijlage 1750
  • Kies de naam die je je bron hebt gegeven. In ons geval is dit "Kodi-Forum".
Bekijk bijlage 1751
  • Kies nu de .ZIP file uit die je wilt installeren. Vaak staat beschreven welke je moet installeren.
Bekijk bijlage 1756
  • Wanneer de .ZIP file is geïnstalleerd kies je "Install from Repository". Let op: Als je een add-on in plaats van een repository hebt geïnstalleerd ben je nu klaar!
Bekijk bijlage 1758
  • Kies nu de repository uit die geïnstalleerd is bijvoorbeeld "Ares Project".
Bekijk bijlage 1752
  • Hier kun je verschillende categorieën add-ons kiezen. Ik heb voor "video add-ons" gekozen en de add-on "Dumpert" gekozen.
Bekijk bijlage 1753
  • Klik op "Install".
Bekijk bijlage 1754
  • Ga nu terug naar het beginscherm en je zult zien dat je geïnstalleerde add-on er tussen staat!
Bekijk bijlage 1755
Mochten er nog vragen zijn dan kun je een berichtje achter laten in dit topic :)
mijn kodi ziet er anders uit, ik heb 16.1, het lukt mij niet om er wat op te zetten, kunt u mij helpen?

LeX

Administrator
Medewerker
29 mei 2016
5.453
3.684
Het is eigenlijk niet de bedoeling om hier vragen te stellen, dat doen we in het vragen forum.
Een update naar 17.3 via Playstore zou mijn advies dan zijn als de Android versie hoger is dan 5.0

Laatst bewerkt door een moderator: