1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Lees meer.

[Tutorial] Je eigen Build voor Kodi maken / uploaden! (Enige ervaring vereist)!

Discussie in 'Tutorials' gestart door Spinix, 5 jul 2017.

1. Robin de Bruin

Robin de Bruin Forumlid

Leuk Bevonden:
    4
    Thanks! Pffff soms is het beter om dit soort dingen niet om 2.00 's nachts te doen... Ik maar denken "dit" verwijst naar de dropbox link.....

Ga vnvd ff testen!

Spinix vindt dit leuk.
  2. Spinix

Spinix Administrator Medewerker

Leuk Bevonden:
    1.169
    Haha, ik heb de tutorial meteen even voor je aangepast. Hopelijk is het nu duidelijker voor mensen die om 02:00 's nachts een build willen maken :p

Robin de Bruin en Stefan2011 vinden dit leuk.
  3. Slikt

Slikt Donateur

Leuk Bevonden:
    103
    Na wat veranderingen in de build wou ik deze delen hierzo, echter om de een of andere reden krijg ik het niet voor elkaar. Zip bestand gemaakt en ingeladen in kodi. Geforceerd afsluiten en daarna weer opstarten. Kodi blijft gewoon zoals ie was na een clean install. De eigen build download staat wel bij addons maar deze wil maar niet opstarten. Iemand een idee wat er niet klopt?

4. EdvandePet

EdvandePet Forumlid

Leuk Bevonden:
    6
    Wil dit ook wel eens gaan proberen om te maken lijkt me leuk en handig idd.
    Nu doe ik via de backup addon een backup maken en zet ik terug.
    Eigenlijk komt dit dus op deze manier een beetje neer wat je doet maar noem je het een build.

Tenminste als ik het allemaal goed begrijp.

Spinix vindt dit leuk.
  5. Spinix

Leuk Bevonden:
    1.169
    Goed begrepen, wat jij via die back-up methode doet kun je eigenlijk ook al een Build noemen ;)

6. Slikt

Slikt Donateur

Leuk Bevonden:
    103
    Na tig pogingen en zelfs om enige twijfel weg te nemen de build vanaf 0 weer opgebouwd en dan nog eens proberen. Helaas lukt het niet meer. Telkens nadat het zipbestand is ingeladen in kodi en vervolgens na een geforceerde stop blijft kodi gewoon bij zijn normale skin. Nu ben ik verder gaan zoeken en wat blijkt: In de map data=>Kodi=>files staat nu de map files met de map kodi met z'n 5 submappen + nog een keer een kodimap met weer 5 submappen. Na de install van het zitbestand blijkt kodi ook het dubbel zo groot te zijn geworden kwa data.Heb er wat foto's van gemaakt om het verhaal wat toe te lichten:

ES File Explorer_20170806_213422.png ES File Explorer_20170806_213438.png ES File Explorer_20170806_213509.png ES File Explorer_20170806_213517.png ES File Explorer_20170806_213528.png

Gaarne wat hulp hierbij svp....wordt gek:hamer:

Laatst bewerkt: 6 aug 2017
  7. Spinix

Leuk Bevonden:
    1.169
    Welke mappen heb je allemaal in die zip file van je build?

8. Slikt

Slikt Donateur

Leuk Bevonden:
    103
    Alle 5 de mappen zoals beschreven in je tutorial begin post. Ik heb het zipbestand nu net eens "uitgepakt" en de 5 mappen worden mooi weergegeven.Addons,media,system,temp en userdata. Maar het mooie is de vorige keren is het zonder problemen gelukt?

9. Spinix

Leuk Bevonden:
    1.169
    Maak eens een zip zonder de mappen system en temp. Waarschijnlijk lukt het dan wel.

10. spooks

spooks Expert

Leuk Bevonden:
    228
    heb je uit de map userdata/database, textures13 verwijderd?
    deze mappen heb je nodig in je zip
    -userdata
    -addons
    -media

11. Slikt

Slikt Donateur

Leuk Bevonden:
    103
    Alvast bedankt voor de reacties. Ga straks de stappen doen zoals jullie aangeven.De map textures 13 heb ik allen keren verwijderd voor het maken van de zip.
    --- Dubbelpost samengevoegd op, 7 aug 2017, Originele post datum: 7 aug 2017 ---
    Ff een samenvatting wat ik zoal gedaan heb: De stappen gedaan zoals aangegeven, 3 mappen overgelaten en text13 verwijderd en dan de zip gemaakt.Geen resultaat. Shield terug naar fabrieksinstellingen en usb geheel leeg gemaakt om een frisse start te maken,daarna weer alle stappen herhaald zonder resultaat ...... Nog een laatste test gedaan en hierbij zijn wel wat vraagtekens: van de build die ik heb gemaakt heb heb ik opnieuw een zipbestand gemaakt en deze werkt??? Maar zodra ik in deze build iets verander (kleur van letters oa) en dan opnieuw hiervan een zip maak lukt het niet op deze in te laden na de geforceerde start zoals het nu al niet meer lukt met een clean install van kodi,shield en usb-stick.
    --- Dubbelpost samengevoegd op, 10 aug 2017 ---
    Iemand een oplossing?

12. spooks

spooks Expert

Leuk Bevonden:
    228
    Login of registreer een account om deze link te zien. :lol:

Slikt en fransalmighty vinden dit leuk.
  13. Stefan2011

Stefan2011 Gevorderd

Leuk Bevonden:
    19
    Ik ben ook met iets voor mezelf bezig, maar loop tegen een probleempje aan.
    Ik maak de build op de pc, en zet em dan over op een android box.

Als ik in de skin verwijs naar bepaalde achtergronden, dan werkt dat op de pc prima.
    Echter op de android box houd hij het path aan van de windows pc, dat gaat natuurlijk niet werken, en dus kan hij de achtergronden niet vinden.

Is hier een werkwijze of een truukje ofzo voor ?

14. Slikt

Slikt Donateur

Leuk Bevonden:
    103
    @spooks bedankt voor de tip;) maar hou het op mijn eigen build welke hierzo goed werkt. Echter delen lukt niet, blijf dubbele kodi mappen houden in de file van kodi.
    De file van spinix waar je default-py veranderd kan die niet meer kloppen op de een af andere manier? Heb de build ook eens op de iMac gemaakt en dat leverd hetzelfde op en ipv dropbox archive.org gebruikt en wederom hetzelfde resultaat.
    --- Dubbelpost samengevoegd op, 10 aug 2017, Originele post datum: 10 aug 2017 ---
    Ben er denk ik uit, dropbox is de boosdoener. Die is zeer beperkt met het uploaden kwa aantallen.Met archive.org zou dit geen beperkingen mogen hebben volgens Google. Ik had dit gisteren al eens geprobeerd maar heb denk ik ergens iets fout gedaan.Ga vanavond na het werk eens uitzoeken hoe ik de url verkrijg middels archive voor het default-py bestand, of iemand hierzo kan me dat uitleggen;).
    --- Dubbelpost samengevoegd op, 11 aug 2017 ---
    :kopstoot::kopstoot:Niet heel slim geweest dammnnn!!! Alles lukt gewoon weer zoals het was:)

15. LeX

LeX Administrator Medewerker

Leuk Bevonden:
    1.811
    Maar wel een leerervaring rijker en dat is toch mooi meegenomen :)

Slikt vindt dit leuk.
  16. Slikt

Slikt Donateur

Leuk Bevonden:
    103
    Heb er idd wat handige dingen aan overgehouden:leuk:
    --- Dubbelpost samengevoegd op, 13 aug 2017, Originele post datum: 11 aug 2017 ---
    Wellicht nog het vermelden waard en evt toe te voegen in de tutorial, in de map addons kun je de de map met "packages" verwijderen wat er voor zorgt dat de build kwa grote bijna halveerd.Dit download de build wat sneller maar na install is ie weer de normale grote.

LeX vindt dit leuk.
  17. LeX

LeX Administrator Medewerker

Leuk Bevonden:
    1.811
    Super tip bedankt @fransalmighty en @spooks wisten jullie dit al ?

Slikt en spooks vinden dit leuk.
  18. spooks

spooks Expert

Leuk Bevonden:
    228
    Zeker wat ook een goede is, is even zoeken in de addon map op tt dit zijn de plaatjes dat scheelt ook een hoop ruimte

19. Spinix

Leuk Bevonden:
    1.169
    Heb de tutorial aangepast, thanks voor de tip @Slikt

Slikt vindt dit leuk.
  20. Slikt

Slikt Donateur

Leuk Bevonden:
    103
    spooks vindt dit leuk.