TV-box advies

jarwha

Forumlid
14 jul 2016
10
2
6
69
Hoi,
Welke tv-box kan naast IPTV 4K Netflix en 4K YouTube en Kodi 18.x
Zit zelf te denken aan de Xsarius Q8.
Gaarne advies
 
Ben poosje geleden overgestapt naar een Beelink Quadcore met Android 9 4gb intern en 64 Gb opslag, dat verschil is duidelijk te merken, super snelle opstart en een link is zeer snel gevonden, mijn advies kies zeker voor 4gb intern
 
Hoi,
Welke tv-box kan naast IPTV 4K Netflix en 4K YouTube en Kodi 18.x
Zit zelf te denken aan de Xsarius Q8.
Gaarne advies
Dit is wel een box waar alle 4K licenties voor betaald zijn en volledig onderhouden wordt drivers aangepast aan de verschillende applicaties.
 
Goed om te horen.
Zie alleen de Q8 niet op de nl website staan van Xsarius?
 
Hier €135,- maar bij de concurrentie 4 euro hoger:

 
  • Like
Reacties: Quikfast
Koop een box met Android tv Of zet er een costum rom op gewone Android op tv werkt niet fijn
 
Ben poosje geleden overgestapt naar een Beelink Quadcore met Android 9 4gb intern en 64 Gb opslag, dat verschil is duidelijk te merken, super snelle opstart en een link is zeer snel gevonden, mijn advies kies zeker voor 4gb intern
Ben poosje geleden overgestapt naar een Beelink Quadcore met Android 9 4gb intern en 64 Gb opslag, dat verschil is duidelijk te merken, super snelle opstart en een link is zeer snel gevonden, mijn advies kies zeker voor 4gb intern
Kun jij me helpen met de aansluiting van mijn Beelink King. Ik ben 72 en kom er niet uit Hulp zou zeer welkom zijn Ben door ziekte aan bed gebonden en ik kan dan hopelijk hier in buitenland TV kijken

Groet
Meindert
 
Hoi, Meindert
Wat zou je willen weten, kwa aansluitingen is het geen wiskunde, maar brandt los.

Groetjes,
 
  • Like
Reacties: Lex
Hoi Lex?

Voor mij is het hogere wiskunde ik heb alles aangesloten zoals het zou moeten en op niet zo Smarte TV heeft hij gewerkt maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Kun je mij een foto van de Beelink sturen zoals jij hem aangesloten hebt en hoe jij hem aan je TV gekoppeld hebt. Probleem is dat ik nergens iets kan vinden en dat ik door een 5 maand coma wat concentratieproblemen heb maar da's mijn probleem........................ Ik heb ook wel WhatsApp maar beetje griezelig om dat hier op te schrijven..............

Groet
Meindert
 
Hallo, Meindert

Mijn naam is niet Lex, maar Internet naam Justin23 (Lex gaf even een duimpje onderaan mijn berichtje, omdat ik jou van dienst wilde zijn, Lex is de beheerder van dit mooie forum, maar dat even terzijde.

1. Ik neem aan dat je het stroomadaptertje hebt aangesloten op uw box.
2. Ook zal u het internet stekkertje erin geplugd hebben, het zogenaamde RJ45 stekkertje (voor het Internet dus).
3. Aan de achterzijde zit ook een platte aansluiting, dit is de HDMI uitgang, die sluit je aan op een poort van uw TV
(neem aan dat u ook zo'n poortje op uw tv heeft.) (kijk even wat er bij dat poortje op uw TV staat (bijv. 1,2 0f 3), straks makkelijk om op uw TV deze poort op te roepen.
4. Als alles is aangesloten, pakt u de afstands-bediening van uw TV waar u via instellingen, of aparte toets (input) kunt kiezen op welke poort u wilt afstemmen, kies de poort waar u de stekker hebt ingeplugd, (bijvoorbeeld 3), als hij daar op staat, zou het zichtbaar moeten zijn, zoniet druk dan 1 keer linksbovenin op de afstands bediening van uw nieuwe Beelink box, even wachten, en vrij snel verschijnt het logo van Beelink, met iets later een doodshooft waar de ogen van kleur veranderen, nog even wachten, hij is aan het opstarten, als dat klaar is krijg je het menu van Android, waar je dan via de Google Playstore Kodi kunt downloaden en installeren.
Een goede tip ! hoop dat u de mogelijkheid hebt om een goede VPN beveiligde verbinding te maken, zodat bepaalde instanties u niet kunnen volgen, want streamen met sommige inhoud die niet helemaal legaal is, mag niet.
Private Internet Acces (PIA is zo'n service), maar dat geheel aan u, er zijn er meer.

Tevens zit bij uw afstands bediening een klein stekkertje, deze moet ook in uw boxje gestoken worden, een zogenaamde USB input, anders werkt uw afstands bediening niet. (van de Beelink Box.)

Hoop dat dit u even opweg heeft geholpen,
Suc6, Justin23
 
Laatst bewerkt:
Sorry Justin voor mijn fout aangaande je naam. Het is echt super duidelijk wat je schrijft en alles is inderdaad aangesloten zoals je het omschrijft. Het meest idiote is dat hij het deed op de TV en nog doet als ik hem op mijn PC monitor aansluit. Tijd om de kabels te gaan vervangen. Denk ik. Hou je op de hoogte en ik wil je alvast bedanken voor de moeite en eh ik ben wat ouder maar ik heet gewoon Meindert en U is echt niet nodig ?

Groet en bedankt
Meindert
Post automatically merged:

Nogmaals een toevoeging aan het raadsel Justin....... Aangesloten op de PC monitor op dezelfde manier..... De TV geeft nog steeds "NO SIGNAL" bij gebruik van zelfde connecties........

Mooie dag gewenst
Meindert
 

Bijlagen

  • Beelink.JPG
    Beelink.JPG
    220,8 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Beste Meindert.
Woon je toevallig in de buurt van Utrecht als dat zo is wil ik wel even langs komen om je te helpen als je dat wilt tenminste
 
  • Like
Reacties: Lex en Meindert
Bedankt voor de reactie. Gisteren weer geprobeerd en op dezelfde manier aangesloten en weer "NO SIGNAL" Beide HDMI poorten geprobeerd. In Thailand waar ik woon hebben internet providers super service dus die komen vandaag langs. Dank voor je reactie en ik laat nog van me horen als het opgelost is. Blij met de reacties hier op het forum !!!!

Groet
Meindert
Post automatically merged:

Beste Meindert.
Woon je toevallig in de buurt van Utrecht als dat zo is wil ik wel even langs komen om je te helpen als je dat wilt tenminste

Hoi Tommie

Op het platteland in Thailand 600 km ten noordoosten van Bangkok ..... Maar blij met je aanbieding.?

Groet
Meindert
 
  • Like
Reacties: Lex
Andere kabels geprobeerd en nog steeds geen beeld en op PC monitor wel. Ga morgen een 43 inch 4K nieuwe TV kopen en neem mijn Beelink mee dan weet ik zeker dat het werkt. Bedankt voor de reacties en het meedenken ! Laat nog wel even weten hoe het afloopt ?

Groet uit Thailand
Meindert
 
  • Like
Reacties: Lex
Laatste nieuws: heb een nieuwe Skyworth 43UB5500 gekocht omdat de TV van 2 jaar !!!!! problemen met HDMI had en we hier heel weinig betalen voor Chinese producten en ja ik ken de verhalen over dit soort merken ( wel het meest verkochte merk in China ) en omdat ik bijna drie jaar er gewoond heb heb ik een ietsje meer vertrouwen in China als THE DONALD.
nagelnieuw en met 50 % korting.

Nogmaals dank voor de reacties ( LEX ) en maak er met zijn allen een mooi 2020 van ( 2562 volgens onze jaartelling :) )

Meindert
 
  • Like
Reacties: Lex