Tv-gids laden TV mosaic lukt niet

riot717

Forumlid
21 jun 2017
11
3
6
Zijn er meer mensen die Tv-mosaic gebruiken icm Unlimited en problemen hebben met het laden van de TV-gids? Het vreemde is dat wanneer ik de URL laad in de app GSE IPTV op mn Iphone deze het gewoon doet en ik alle programma's kan zien.

TV-mosaic heeft super veel opties en lijkt me een prachtig programma alleen heb je er niks aan als je de tv-gids niet kan laden ☹
 
Laatst bewerkt:
TV mosaic moet je zelf de zenders koppelen - dit gebeurd niet automatisch. Je voert dus eerst de url in van de gids, en vervolgens wijs je de informatie uit de gids toe aan de betreffende zender. Als je er niet uitkomt - stuur me even een Pm dan help ik.
 
Even ontopic :
Wat fijn dat we hier Ernst @Reidinga (na lange afwezigheid door ziekte ) weer bezig zien om zijn kennis met ons te delen ?
 
  • Geweldig
Reacties: Reidinga
@Reidinga

Sorry voor de late reactie, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Ik heb de URL van de TV gids (XML bestand) geladen via tabblad EPG-- Sources—Settings. Alleen hoe je deze dan moet koppelen snap ik niet.
Tv-mosaic draait trouwens op mn synology NAS.

PS gaat het versturen van een Pm nou via de link links boven, dus per e-mail en niet via de site?
 
je kan hier al een beetje zien hoe het moet, eenmaal de epg ingeladen is kan je aangeven welke epg zender op welke zender hoort. Als de xmltv-id gelijk is aan die van de zender zou deze automatisch moeten koppelen.



Als je er nog niet uit komt laat je t maar weten.
 
Hèhè, het heeft ff geduurd maar het is gelukt. Bedankt Reidinga ?.
Het is een mooi programma alleen is het wel erg zwaar. Nou kan dat natuurlijk ook aan mn synology nas liggen, die is inmiddels ook al weer 6 jaar oud. Het laden duurt wel lang op mobiel en tablet. Ook wanneer je op het Mosaic forum kijkt zie je dat mensen klagen over het uitblijven updates. Ik zou het wel jammer vinden Mosaic niet meer zou werken. Het is volgens mij het meest uitgebreide programma voor wat betreft IPtv dat ik kan vinden op het moment.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Klopt voorheen heb ik dit programma ook gebruikt op htpc, en voornamelijk vanwege opname functionaliteit - er i sop het moment nog niet heel veel alternatief helaas,