Tv kijken en opnemen via Kodi met KPN Glasvezel

EricL

Nieuwkomer
4 nov 2016
1
0
1
56
Hallo,

Ik ben in het bezit van KPN alles in 1 glasvezel en een Android box (minix neo u1) met Kodi.
Nu probeer ik uit te vinden hoe ik met bovenstaande middelen tv uitzendingen en dergelijke kan kijken en opnemen via Kodi.
Ik heb een optie gevonden via Vlan ( ), maar dit is erg omslachtig.
Ik wil dit graag via PVR op Kodi, is er iemand die dit al voor elkaar heeft zonder extern abonnement.
Ik weet dat KPN achter de decoder zit, maar je kunt ook tv kijken via itvonline.

Misschien snap ik het hele principe niet en is er iemand die dit in enige jip en janneke taal kan uitleggen.

Gr. Eric
 
Bedankt dat je het nu duidelijk gemaakt hebt :)
Ik heb even de posts in het andere topic verwijdert.

Ik heb een optie gevonden via Vlan ( ), maar dit is erg omslachtig.
Dit vlan gebeuren gaat eigenlijk alleen maar over de router. Als je een eigen router wil gebruiken, dan moet je het zo instellen. Je gebruikt dan wel nog steeds de tv decoders van KPN.
Dit heeft dus niets te maken met wat je wil bereiken...

Ik wil dit graag via PVR op Kodi, is er iemand die dit al voor elkaar heeft zonder extern abonnement.
Ik weet dat KPN achter de decoder zit, maar je kunt ook tv kijken via itvonline.
Ik heb nog nooit gelezen of dit iemand gelukt is.

Misschien snap ik het hele principe niet en is er iemand die dit in enige jip en janneke taal kan uitleggen.
Ik denk dat je het wel redelijk snapt. Maar er wordt eigenlijk altijd van een externe provider (éénmalige aanschaf voor een bepaalde periode) gebruik gemaakt.