TV Mosaic officieel overleden

Plantje

Expert
6 okt 2016
750
289
216
45
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar nu is TV Mosaic officieel overleden. Jammer! Dit was de beste manier om een Windows machine als TV server te gebruiken.

Jammere is vooral, dat ze het bij het sluiten niet open source gemaakt hebben! Wellicht dat er iemand is die er mee verder kan
 
  • Like
Reacties: Spinix
Ik gebruik het zelf niet maar zijn er geen goede alternatieven?
 
  • Like
Reacties: Plantje
Die site kende ik niet. Thanks!

Alternatieven voor Windows met Acamd en NewCS support zijn er weinig tot geen. Maar als ik het nodig heb ga ik weer verder zoeken
 
Zonde... Gebruikte eerst DVBLink, daarna TVMosaic. Support team heeft me meerdere malen goed geholpen bij onverklaarbare problemen. Nu maar hopen dat de huidige versie stabiel genoeg is om nog even te blijven draaien...
 
Ja, erg jammer.

Ik vermoedde wel al dat er problemen waren, want ik had 2 vragen open staan waar ik lange tijd geen reaktie op heb gehad.

Probleem is nu ook dat de monitor functie niet meer werkt, omdat je daar hun website voor nodig hebt. Ik vond dat een heel vreemde keuze en bovendien was dat bij DvBlink niet nodig.

Het beste alternatief (volgens mij) was Argus TV, maar ook dat product lijkt op een dood spoor.

Bart
 
Wat vooral erg jammer is, is dat ze heel lomp de stekker eruit getrokken hebben en het niet netjes afgesloten hebben. Er zijn op het forum diverse keren vragen gekomen om status updates. Eerst hebben ze volgehouden dat alles ok was, toen stopten ze simpelweg met antwoorden en nu ineens is er niets meer.
Die monitoring is daar een schrijnend voorbeeld van.... Als ze dat nu als laatste effort nog even teruggezet hadden naar de DVBLink manier van werken. En waarom niet gewoon de hele licensing eraf gooien?!? Geld krijgen ze niet meer binnen. Dus laat mensen het dan ook gewoon vrij en onbeperkt gebruiken!

Soms krijg je bijna neiging om het residential address op te zoeken en er gewoon eens aan te bellen :|

Als je ze vragen mailt wordt er wel een ticket aangemaakt. In die zin is hun ticketing systeem nog wel in de lucht.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
Ik weet niet of er hier nog programmeurs zijn op dit forum? Maar anders wil ik dit met een (aantal) mede programmeur(s) wel oppakken. Ik weet dat TV Mosaic geschreven was in python, in gebruik dat zelf ook veel.. heb zelf al eens een soortgelijke oplossing gemaakt met VLC als backend i.p.v. FFMPEG.

Dus mocht er nog mensen met kennis/interesse zijn.. wil ik wel samen een open-source editie maken.. bij serieuze interesse graag een Pm.
 
  • Like
Reacties: Spinix en Plantje
Ik weet niet of er hier nog programmeurs zijn op dit forum? Maar anders wil ik dit met een (aantal) mede programmeur(s) wel oppakken. Ik weet dat TV Mosaic geschreven was in python, in gebruik dat zelf ook veel.. heb zelf al eens een soortgelijke oplossing gemaakt met VLC als backend i.p.v. FFMPEG.

Dus mocht er nog mensen met kennis/interesse zijn.. wil ik wel samen een open-source editie maken.. bij serieuze interesse graag een Pm.
Ik heb ook wel eens met die gedachte gespeeld. Heb in ieder geval bij TV Mosaic nog de vraag gesteld of ze overwogen hebben om dit te open sourcen. Uiteraard ook daarop nog geen reactie gehad.
Python leren staat al vrij lang op mijn to do list. Tijdgebrek is echter schrijnend :(

Dit bouwen zou wel een super gaaf project zijn! :)
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Ja op zich is zoeen project wel te doen hoor, zeker als het in modules opgezet wordt. Zelf heb ik geen hardware tuners - dus daarvoor zal ik al iemand nodig hebben die die wel heeft en het gedeelte op zich wil pakken, een pvr addon voor Kodi is zo gemaakt en kan als laatste, integratie van M3U en XMLTV is ook prima te doen (genoeg ervaring mee in allerhande programmeertalen). Maar zo een project gaat me niet alleen lukken, ik zou dat in de "vrije" uren doen.. Ben wel al bezig met een applicatie voor Linux omtrent iptv, waar je zelf je m3u's kan beheren/aanmaken etc dus dit zou er goed bij passen..
 
  • Like
Reacties: Plantje
Nou, de hardware heb ik dan wel weer. Ik heb nog twee Floppy DTV tuners met Alphacrypt CAM in een oude HTPC zitten (die gebruik ik in principe niet meer) Daarnaast heb ik nog 6 tuners in twee HD Homerun devices.
Hier is dat ook iets wat in mijn vrije tijd moet.... en ook ik kan "vrije" wel tussen aanhalingstekens zetten.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Ik maak ook al geruime tijd gebruik van TV Mosaic binnen Kodi met een HD Homerun device met 4 tuners. Alles draaiend onder Windows 10, met Ziggo kaartje die wordt gedecrypt via TBS3102 5 Crystal Smartmouse card reader. Dit alles destijds draaiend gekregen met hulp op dit forum en de perfecte handleiding van Plantje. TV kijken/opnemen doe ik alleen nog maar via Kodi en de HD homerun opstelling en werkt perfect. Zou het niet graag missen. De Ziggo Next wordt amper gebruikt. Had ook al gezocht naar alternatieven, maar dan loop je tegen probleem aan dat decrypten van gecodeerde kanalen van Ziggo niet wordt ondersteund.

Ik kan niet programmeren maar als er getest moet worden dan wil ik daar graag in ondersteunen.
 
  • Like
Reacties: Lex en Plantje
Dank voor de complimenten voor de handleiding! Ik moet wel zeggen, dat ik de laatste tijd nog wat aan het testen ben geweest specifiek op hoe soepel het beeld loopt en daar heb ik specifiek op Kodi toch nog wel wat uitdagingen. Maar ik ga dat nog eerst eens een keer allemaal op een rijtje zetten.
 
Sinds gisteren werkt TV kijken via Kodi/TVmosaic bij mij niet meer.? Niet via Kodi met DVB pvr client en niet via de TVmosaic software zelf.
Nextpvr opnieuw geïnstalleerd en dan wel TV, dus ligt niet aan HDHomerun en bekabeling.


Ondervinden jullie dit probleem ook?
 
Bij mij werkt het (nog) wel.
Ik ben aan het experimenteren met DVBviewer. Het is lastig om er mee te beginnen, omdat het nogal anders is dan de andere producten die ik ken. Het concept channel number ontbreekt bijvoorbeeld.
Ook Media Portal 2 is een optie. Versie 2.3 is net verschenen.

Groet,

Bart
 
Onlangs (week of 2 geleden) had ik wel problemen; backend (draaiend op een Synology NAS) nam niet meer op en Kodi frontend kon ook niet meer connecten. De backend draaide nog wel... Na een keer handmatig stop zetten en weer starten, werkte het weer en werkt nu nog steeds...
 
Had gisteren of eergisteren ook wat problemen. Neighbours (kijkt mijn vrouw graag) was niet opgenomen en stond niet goed in de gids. Kon ook geen timer instellen. TV kijken ging wel nog.
Een reboot heeft het gefixed.
Wel hebben ze iets gedaan volgens mij. De monitoring pagina doet het weer en die was ook uit de lucht.

Dit heeft me wel aan het denken gezet om toch wat vaart te maken met zien of ik TV Headend en Oscam in Linux onder Windows aan de praat kan krijgen. Waarom Linux onder Windows? Dan kan ik in principe mijn Smartmouse voor het decrypten tijdens het testen aan dat apparaat gekoppeld laten.
 
Heb je toevallig ook nog een tip voor een alternatieve backend die op een (Synology) NAS kan draaien?
 
Als je een Synology NAS hebt, heb je het eigenlijk juist handiger! Aangezien ik per sé het spul op Windows wil draaien ben ik juist aan het klooien! :)
Je zou hier heel goed kunnen beginnen:
Hier is ook de nodige info te vinden:
 
Ik heb het probleem dat TV beeld niet verschijnt. Gids gegevens worden goed ingeladen. Er verschijnt geen beeld, niet in Kodi en niet in de TV Mosaic zelf.
TV Mosaic ge-deïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd. Alle instellingen en activatiegegevens stonden er zo weer in??
Maar nog steeds geen beeld. Van de week al eerder een reset gedaan via maar had ook niet geholpen.
Hierop staat als status vermeld 'activated' bij TV Mosaic Plus, waar ik ook een eenmalig klein bedrag voor heb betaald.

TV kijken via Nextpvr werkt wel.
Ben nu aan het kijken of newcs icm nextpvr wil werken, maar ben er bang voor dat dit niet samenwerkt.
 
Tnx man. Vooralsnog laat ik TV Mosaic lekker draaien, maar dan weet ik waar ik moet zoeken als deze ophoudt te functioneren.
Ik heb vroeger (en dan praat ik nog in de tijd van analoge TV) diverse MythTV kastjes gebouwd. Weet iemand hoe het daarmee staat? Daar was ik in het verleden erg tevreden over; complete front- en backend in 1 fanless computertje. Was ook een prima setup...