TV via box of PC

reus-giganticus

Forumlid
4 mrt 2021
9
0
1
60
Dag Allemaal,

Ik woon op een kamer en de huisbaas heeft ziggo. Helaas staat op de analoge kabel geen signaal meer dus hebben mijn 4 medebewoners geen TV.

Nu wil ik tv kijken en zoals ik het zie zijn er 2 opties:

een tv box en kijken via een iptv abbo
een pc met daarop Kodi of een ander programma

Wat is het handigste ?
Wat zou ik op een PC moeten installeren om tv te kijken ?

wil alle NL kanalen (NL en commercieel)
Wil belgische kanalen en eventueel duits

Alle andere kanalen als het kan.
 
Dag Allemaal,

Ik woon op een kamer en de huisbaas heeft ziggo. Helaas staat op de analoge kabel geen signaal meer dus hebben mijn 4 medebewoners geen TV.

Nu wil ik tv kijken en zoals ik het zie zijn er 2 opties:

een tv box en kijken via een iptv abbo
een pc met daarop Kodi of een ander programma

Wat is het handigste ?
Wat zou ik op een PC moeten installeren om tv te kijken ?

wil alle NL kanalen (NL en commercieel)
Wil belgische kanalen en eventueel duits

Alle andere kanalen als het kan.
Ken je niemand met een tv abonnement waarmee ze ook online kunnen kijken, vraag die persoon de inlog gegevens te delen.
Elke mij bekende tv provider heeft een app en/of website waar je online kan kijken, ik weet niet of elk abonnement toegang biedt
 
Ik vrees dat een abonnement van Ziggo niet meer te delen is.
Ik zou aan de huisbaas vragen of hij wat ontvangers van Ziggo wil bestellen, gewoon van die kleintjes, je mag 3 aansluitingen hebben dacht ik.
 
Ik vrees dat een abonnement van Ziggo niet meer te delen is.
Ik zou aan de huisbaas vragen of hij wat ontvangers van Ziggo wil bestellen, gewoon van die kleintjes, je mag 3 aansluitingen hebben dacht ik.
Dus ziggo klanten kunnen buitenshuis niet met hun telefoon in de app tv kijken?
 
Dag Allemaal,

Ik woon op een kamer en de huisbaas heeft ziggo. Helaas staat op de analoge kabel geen signaal meer dus hebben mijn 4 medebewoners geen TV.

Nu wil ik tv kijken en zoals ik het zie zijn er 2 opties:

een tv box en kijken via een iptv abbo
een pc met daarop Kodi of een ander programma

Wat is het handigste ?
Wat zou ik op een PC moeten installeren om tv te kijken ?

wil alle NL kanalen (NL en commercieel)
Wil belgische kanalen en eventueel duits

Alle andere kanalen als het kan.
Als je IPTV kijkt kan je bij de meeste providers NL en BE en DE zien.

TV Box:
- Formuler/Mag/BLOMC (met portal)
- Android box met IPTV player app (Perfect player, Smarters IPTV, SmartIPTV)

Voordelen met portal:
Snel opgezet, weinig instellen omdat epg en vod etc allemaal via portal loopt dus je hebt vaak een mooie interface, en is prettig als je tevreden bent met de layout van de zenders etc.

Voordelen android box:
Kies zelf je speler, veel ruimte voor aanpassingen, je kan ook extra apps zoals netflix, kodi etc installeren. Nadeel is dat je vaak veel moet instellen om alles te krijgen zoals je wilt, en afhankelijk van de speler die je kiest moet je nog betalen voor een player app.

PC met kodi:
Dit kan een PC zijn, een android box, een raspberry pi, of zelfs een xbox of playstation. Kodi is op veel platformen beschikbaar, en heeft veel addons voor oa films, series, iptv, en je kan ook je eigen media mooi beheren. Instellen is soms wat lastiger, en is meer voor handige mensen die niet bang zijn om hun handen wat vuil te maken.

Conclusie:
Wat het beste is voor jouw situatie bepaal je zelf, ik zou eens rondkijken bij verschillende providers en een test vragen om het aanbod te zien. De box/device en speler kies je zelf. Wil je snel kunnen kijken en weinig instellen, zou ik gaan voor een Formuler z7+/z8. Wil je meer kunnen instellen en wat kunnen hobbyen zou ik gaan voor een android box (Nvidea shield, MXQ, andere android box). Kodi is heel leuk om te hebben, maar als je die puur gebruikt voor IPTV kijken zou ik een specifiekere app gebruiken - kodi is veel meer dan enkel een media speler.
 
  • Like
Reacties: Bingnl
Ziggo kan je wél buitenshuis op de app kijken maar je moet natuurlijk wel internet ontvangs en een log in hebben op basis van een geldig abbonement...
 
Ziggo kan je wél buitenshuis op de app kijken maar je moet natuurlijk wel internet ontvangs en een log in hebben op basis van een geldig abbonement...
Dat kan ook zeker maar dan zou de huisbaas zijn mijnziggo inlog gegevens moeten delen.
En dan kunnen de medebewoners dus ook aanpassingen en aankopen doen.
Of de huisbaas moet die gegevens invoeren op de devices.
Maar dit alles is beperkt tot 3 tegelijktijdige verbindingen.
 
  • Like
Reacties: Rob van Doorn
Dag Allemaal,

Ik woon op een kamer en de huisbaas heeft ziggo. Helaas staat op de analoge kabel geen signaal meer dus hebben mijn 4 medebewoners geen TV.

Nu wil ik tv kijken en zoals ik het zie zijn er 2 opties:

een tv box en kijken via een iptv abbo
een pc met daarop Kodi of een ander programma

Wat is het handigste ?
Wat zou ik op een PC moeten installeren om tv te kijken ?

wil alle NL kanalen (NL en commercieel)
Wil belgische kanalen en eventueel duits

Alle andere kanalen als het kan.
Een IP TV server {m3u-Extream....}aanschaffen of download
 
Dat bedoel ik niet @Dominique DB , het is niet meer mogelijk om een abbo te delen met de buurman of een verre vriend ;)

Zelf kun je natuurlijk altijd en overal kijken.
En hoe weet je tv boer dan wie achter het scherm zit? Als jij met jouw telefoon of tablet op mijn ip adres gebruik kan maken van de service kan ik toch ook gewoon diezelfde service gebruiken?

Gewoon met de inlog gegevens inloggen op de app, website of kodi adddon, toch?

Ik denk dat ik hier iets mis.
 
Ken je niemand met een tv abonnement waarmee ze ook online kunnen kijken, vraag die persoon de inlog gegevens te delen.
Elke mij bekende tv provider heeft een app en/of website waar je online kan kijken, ik weet niet of elk abonnement toegang biedt
Dominique DB: helaas ken ik niemand en bij diverse aanbieders kun je via de app minder kanalen kijken.
 
En hoe weet je tv boer dan wie achter het scherm zit? Als jij met jouw telefoon of tablet op mijn ip adres gebruik kan maken van de service kan ik toch ook gewoon diezelfde service gebruiken?

Gewoon met de inlog gegevens inloggen op de app, website of kodi adddon, toch?

Ik denk dat ik hier iets mis.
@Dominique DB dat kan ook gewoon echter gaat het hier om Ziggo en dan moet dat met Mijnziggo inlog gegevens.
De tv boer zal dat niet zien wie er kijkt maar om een willekeurige huurder die gegevens te verstrekken zou ik ook voor passen.
In het verleden kon je een appart account aanmaken zodat men niet bij je prive gegevens kon en dat gaat niet meer.
Je mist dus niks je kan gewoon kijken via iemand anders zijn ziggo tot max 3 devices maar dat is dan wel een kwestie van vertrouwen om je account gegevens te willen delen met derden 😉
 
  • Like
Reacties: Dominique DB