Twijfel aankoop Nvidia Shield Pro of andere Box...

Kon niet wachten, heb dit uitgetest maar ik heb nog steeds problemen met haperingen.
Ik gebruik de Ezra (voorheen FEN) real debrid addon. Dit juist omdat het grotere bestanden aanbied.

Bij een bepaalde film lopen de 4k bestanden op tot keuzes tussen 2gb tot 98gb.
De laagste 4k bestand, die speelt zonder problemen af.
Alles daarboven niet.

Read rate is too low for continuous playback, is de error wat meestal verschijnt.
Mischien valt het nog op te lossen?

-------
Mijn tijdelijke oplossing is mijn laptop aansluiten,
HDMI in de TV,
Kodi op de windows laptop opstarten,
en besturen met een draadloos toetsenbordje via usb van een tientje.

Op deze manier stream ik alle hoge bestanden met gemak af (98gb slaagt)
en met de kodi build interface die ik lief heb.

(Omdat de laptop aan de andere kant van de huiskamer staat,
heb ik een 10 meter lange HDMI kabel gekocht en werkt prima zonder problemen of kwaliteit verlies.)
(Ik zat nog te kijken naar draadloze HDMI opties maar daar ga ik niet aan beginnen, te duur.)

-------
Hierbij ga ik toch terug naar mijn favoriete kodi interface build, want de problemen zijn hetzelfde en onveranderd.
Voor nu sluit ik de CCWGTV aan op een HDTV voor 1080p wat zonder problemen werkt.

De Firestick 4k Max, draait lage tot middelhoge bestanden wel af.
Heb ik kunnen uittesten met en zonder mijn favoriete addon interface build.
En dat is eigenlijk voldoende, want de superhoge bestanden zijn gewoon overdreven....
(mochten mensen geintereseerd zijn in de Firestick 4k Max, zou ik wel even onderzoek doen naar de support van apps die je mogelijk wilt draaien aangezien alle officiele apps uit de Amazon Store komen, uiteraard kan je ook sideloaden.)
(Met name Videoland moet je een oudere versie installeren)

Als het puur gaat om Kodi op CCWGTV of Firestick 4k Max, dan kies ik voor het laatste want zoals gezegd streamt dat hogere bestanden dan de CCWGTV.
-------
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Reacties: Shaman
Hier al langere tijd 2x de Shield Pro , draaien probleemloos eigenlijk , zeer stabiel en geen problemen met Kodi of andere apps ...
 
Hallo Iedereen,

Ik heb op dit moment een oude Minix (U1) Die in principe nog prima Kodi 19.1 af kan spelen, maar hij is toch wel traag.
Daarom besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe box.

Een vriend gebruikt met veel plezier de Nvidia Shield Pro, maar ik twijfel nogal. Waarom?
Ik lees dat bij de laatste updates van de Nvidia Shield pro (Shield 9.1) er veel problemen zijn met de latere Kodi versies. Veel afspeelproblemen e.d.
Adviezen als: downgraden naar oudere versies, of fabrieksinstellingen klinken mij eng in de oren, omdat ik voor de komende jaren gewoon klaar wil zijn, zonder al te veel gedoe.

Ik heb een LG OLED 65C1 met de gangbare apps, Netflix, e.d.

Ik ben van plan om mijn tv abonnement af te schaffen en via Tmobile de TV app te downloaden.
Bovendien wil ik van Viaplay af en de F1TVPro installeren, (kan niet op de LG)

Mijn voorkeuren:

* toekomstbestendige Android mediabox

* Kodi zonder problemen op kan draaien

* meeste HDR formats in bij voorkeur 4K. (HDR10, HDR10+, Dolby Vision)

* gaming op de Box is NIET van belang.

* max budget is 200 euro, bij voorkeur minder.

Ik twijfel tussen de Nvidia Shield Pro, Minix U22-XJ Max, Beelink GT-King of de Formuler Z`10 Pro.

Nadeel van de Minix vind ik de extra afstandbediening, hoge prijs en relatief matige android upgrades..
Andere apparaten ken ik onvoldoende.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik gebruik zowel de Nvidia Shield TV ( tube) als de Pro al meerdere jaren, mijn inziens is er geen beter merk, daar kunnen de Chinezen nog een puntje aan zuigen. Zeer regelmatig updates, wat ook een goed gevoel geeft. Verder niets dan lof.
 
Ik zit dus alweer rond te kijken.
Maar ik kom er alleen wel net achter dat de Nvidia Shield Pro geen HDR10+ ondersteuning heeft ?
Maar Dolby Vision heeft het wel en dat is uiterst voldoende eigenlijk. werkelijk Top.

Eigenlijk is het belangrijk om minstens HDR10+ te hebben OF Dolby Vision, ze lijken erg op elkaar, maar Dolby Vision zal waarschijnlijk de strijd winnen.

-----

Ik zat ook te kijken naar die Formuler Z10 Pro Max, alleen kan ik weinig vinden over wat het ondersteund.
HDR10+, maar dan weer Dolby Vision denk ik niet.

Dan had ik denk ik gekozen voor de Nvidia Shield Pro tussen die twee.

-----

Ik moet zeggen, de Firestick 4k Max is zijn geld helemaal waard. €65
Ondersteuning voor Dolby vision, HDR, HDR10+, HLG.
En Dolby Atmos audio.

alleen bepaalde apps zul je dus moeten sideloaden,
en de super hoge 4k bestanden in Kodi zul je niet kunnen afspelen. (tenminste, mij lukt het niet)
Maar die slaan toch nergens op.
Want er is genoeg aanbod van 4k kwaliteit dat wel afspeelt inclusief verschillende HDR, 10bit, en what not.

Die hoge bestanden slaan echt nergens op en wat ik daarmee bedoel is dat het geen toegevoegde waarde bied.
 
beste reageerders!

UIteindelijk heb ik besloten om toch een Nvidia Shield Pro te kopen, en wat ben ik tevreden!
Alles werkt als een tierelier. Kodi zonder problemen. Waar ik het meest van onder de indruk ben is de AI upscaling.
Ik was begonnen met een oudere serie, die ik na zo veel jaren later toch weer eens opnieuw wilde kijken (The Wire). Wat een verbetering brengt die AI upscaling mee.
Tot nu toe absoluut geen klachten. De F1 app werkt goed, VPN werkt goed, dus van mij geen klachten...

Iedereen bedankt voor jullie input en advies!
 
Wow, super goed nieuws, bedankt voor de feedback, veel plezier met deze box
 
De F1 app werkt goed

is dat de app van F1TVPro toevallig? De reden waarom ik het vraag is omdat de app een tijdje niet goed heeft gewerkt op de Nvidia Shield, en ik daarom heb afgezien van een F1TVPro abonnement en dus noodgedwongen via🚽 heb genomen.

als het de F1TVPro app is, en hij werkt goed, dan denk ik dat ik volgend jaar overstap😉
 
Ik heb de CCWGTV en de Firestick 4k Max.

Op de CCWGTV met kodi en real debrid kan ik hoge en middelmatige 4k bestanden niet afspelen (haperen).
Ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden.
Lagere 4k bestanden lukt mij wel.

Op de Firestick 4k Max hetzelfde probleem, maar deze kan wel middelmatige en lage bestanden afspelen.

Hoe groter het bestand hoe meer moeite het apparaat heeft om het af te spelen.
En ik heb een zogenoemde "Lite' versie kodi build geinstalleerd. Dus daar kan het niet aan liggen.

----
Ik ben het meest tevreden met de Chromecast, maar op mijn 4k TV heb ik de Firestick 4k Max hangen.

Uiteindelijk wil ik toch gaan voor de Nvidia Shield Pro, maar ik ben bang dat er al te snel een nieuwere versie uit zal komen.
Denk ik.

----
De Minix U22-XJ Max, Beelink GT-King of de Formuler Z`10 Pro ken ik allemaal niet.
Ben er wel nieuwsgierig naar voor de toekomst.
Ga ze nu even opzoeken.

Iemand ervaringen mee? of aanraders?
om alle buffer en hapering af te komen heb ik zelf Ares geinstaleerd in kodi , en geen problemen meer

mijn setup
nvidea Shield Pro 2017
Kodi Xenon Debrid Wizard
Ares
 
Ook met de Shield komt er wel eens haperingen voor, is gewoon niks aan te doen
 
Ja daar zat ik aan te denken.. en dan mijn ziggo abonnement opzeggen. Maar dit zo horende... we kijken zo weinig gewone tv dat alleen de standaard Nederlandse Zenders voldoende zijn. Na wat rondneuzen bij goedkopere ziggo alternatieven, zag ik tv app van 't mobile er bij staan.

Nog een beter alternatief wat jou betreft?

Iptv?
Ik ken dit niet. Ik gebruik Kodi icm met RealDebrid voor de nieuwere s series en films. kan ik dan iptv gebruiken of moet ik een speciaal iptv abonnement daarvoor afsluiten?

Bedankt voor de tip!
Post automatically merged:


Ff gekeken en ja ziet er goed uit. Kodi kan er op afgespeeld worden en volgens mij ook de F1tvpro pro app( andere must)
Wel jammer dat het geen netwerkkabel aansluiting heeft
Na jaren lang heb ik mijn ziggo tv abonnement stop gezet en iptv gekocht online.
Wel nog ziggo internet
Met de iptv die ik heb kan men alles bekijken van ziggo en meer.

heb dit een maandje getest en werkte zo goed zonder haper en lag, besloten om ziggo tv stopt te zetten.

ik kijk t met Nvidea shield 2017
App nodig GSE via app store ander GSE website
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ff je linkje verwijderen dat is niet toegestaan.. . Hier wordt @Lex niet vrolijk van ;)
 
Kan al niet meer, na een x aantal minuten kun je je berichten niet meer aanpassen

@Lex zal dit wel doen
 
  • Like
Reacties: Lex