Uitzendinggemist krijgt geen nieuwe afleveringen meer.

Rene4321

Actief
2 jan 2017
33
10
6
43
Sinds 21-11-2018 komen er in uitzending gemist bij mij geen nieuwe afleveringen meer bij van geen enkel programma.
Ben ik de enige die dit probleem heeft?

Het gaat om standaard de kodi addon die draait op een raspberry.
Ik heb de addon al een keer geupdate maar dat was zonder resultaat.
 
Heb even Uitzendinggemist (NPO) gecontroleerd en je hebt gelijk er zijn geen recente afleveringen meer. Misschien komt er een update om het probleem op te lossen. Je kan ook als alternatief Retrospect gebruiken, die heeft wel de recente afleveringen en werkt prettiger dan de Uitzendinggemist (NPO) add-on. Zie de tutorial: https://kodi-forum.nl/threads/retrospect-installeren.5535/ De bovenste > dan naar Add-ons > Install from zip file.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Wordt Uitzendinggemist niet langzaam uitgefaseerd voor de nieuwe betaaldienst NLZIET ?
https://kodi-forum.nl/threads/nlziet.6938/
De vraag gaat over de Kodi add-on Uitzendinggemist (NPO) die wordt onderhouden door Bas M en is denk ik niet een officiële add-on van NPO.
Jij doelt op een suggestie in de Telegraaf over de NPO Start app en bezuinigingen. NPO heeft dat zelf meteen tegengesproken: .
 
  • Like
Reacties: Lex
Sinds 21-11-2018 komen er in uitzending gemist bij mij geen nieuwe afleveringen meer bij van geen enkel programma.
Ben ik de enige die dit probleem heeft?

Het gaat om standaard de kodi addon die draait op een raspberry.
Ik heb de addon al een keer geupdate maar dat was zonder resultaat.

Ik heb exact hetzelfde. Eerder dit jaar is dit ook al eens gebeurd en toen werkte het na een tijdje weer ..

Ik ga binnenkort Retrospect maar eens opnieuw installeren, ik krijg nu voor alle uitzendinggemist content een 'no episodes' melding. Wellicht is dat een alternatief
 
  • Like
Reacties: B. web
Het probleem is inmiddels bekend, zie issues melding op Github: en commmentaar: "Iedereen heeft dit. De addon krijgt de informatie gewoon niet van de API. Is ooit eerder geweest en toen werkte het opeens weer naar een week. Ik wacht nog even af."
 
Ik heb helaas hetzelfde. Voor nu heb ik het opgelost door de nieuwste versie van retrospect te installeren. Eerst de oude compleet verwijderd en vervolgens de laatste versie van 26-11 erop gezet. Die werkt prima, ook alle updates na 22-11 van uitzending gemist zijn er weer.
 
  • Like
Reacties: B. web
Ik heb helaas hetzelfde. Voor nu heb ik het opgelost door de nieuwste versie van retrospect te installeren. Eerst de oude compleet verwijderd en vervolgens de laatste versie van 26-11 erop gezet. Die werkt prima, ook alle updates na 22-11 van uitzending gemist zijn er weer.

Ik heb precies hetzelfde gedaan, wel gek dat je b.v “de wereld draait door” en meerdere niet in de lijst vind.
Ach dom van mij, zie nu dat deze alfabetisch staat op de W van wereld en niet op de D van “de” net als bij de addon NPO uitzending gemist.

Kon het zipbestand overigens niet installeren vanuit de url in bestandsbeheer, zie dan alleen maar mapjes met de naam Bas Rieter. Heb toen het nieuwste zipbestand gekopieerd naar een netwerkschijf en toen van daaruit geinstalleerd.
Middels een usb stick kan ook natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
B. Web mag ik jou danken voor deze geweldige oplossing. waar zelfs rtl etc weer terug zijn....

Ik heb hetzelfde inderdaad ook al eerder gehad maar dan was het voor 4 of 5 dagen en het was weer opgelost.
Hier op het forum vond ik nog geen problemen terug dus vandaar ook de vraag of ik de enige was.
 
  • Like
Reacties: B. web
@johnberg51 : ik heb het zip bestand ook gebruikt, inderdaad via een usb stick. Dat ging prima.
Ik zag overigens dat uitzending gemist binnen Retrospect is omgedoopt naar NPO Start. Had ik dacht ik nog niet eerder gezien.
 
Hier ook met de laatste retrospect alles weer beschikbaar. Als ik het goed zie gebruikt retrospect geen uitzendinggemist.nl meer maar npo start.
 
Bovenstaande klacht/probleem was zojuist de reden voor mij om mij aan te melden.
Ik ga mij nu gaan verdiepen in Retrospect!
Afgelopen weken inderdaad maar gebruik gemaakt van de on-line kijken.
Ik kom dan vaak terecht op tvblik.nl
 
Er is voor de Uitzendinggemist add-on inmiddels een pre release versie zip bestand voor Kodi 17: en Kodi 18: Het zip bestand downloaden > dan naar Add-ons > Install from zip file. Hiermee kan je de Uitzendinggemist add-on updaten. Het ziet er wel iets anders uit maar het werkt. Er komt waarschijnlijk niet meer een update via de Officiële Kodi Repository.
 
  • Like
Reacties: JavadeHo
De update voor UItzending gemist zojuist uitgevoerd.
Hiervoor moest ik eerst bij instellingen "Onbetrouwbare bronnen" op actief zetten met schuifje.
Daarna bij de 1e run een Error, see log melding, maar bij de 2e poging inderdaad een compleet andere layout.
Zoeken naar de uitzending, zoals ik gewend was, leek niet te werken.
Eerst moeten schrollen door het alfabet om bij de K van keuringsdienst van waarde te komen.
En vervolgens nog een keer scrollen binnen de K.
Dat scrollen nam behoorlijk wat tijde in beslag, maar hierdoor nu wel bij de uitzending van 6 dec, wat eerder niet lukte.

Bij het alternatief, Retrospect, kreeg ik en krijg ik na de install ook de melding Retrofout, controleer het log voor meer info.
Maar geen idee waar ik deze log kan vinden!
 
  • Like
Reacties: B. web
De update voor UItzending gemist zojuist uitgevoerd. Hiervoor moest ik eerst bij instellingen "Onbetrouwbare bronnen" op actief zetten met schuifje. Daarna bij de 1e run een Error, see log melding, maar bij de 2e poging inderdaad een compleet andere layout. Zoeken naar de uitzending, zoals ik gewend was, leek niet te werken. Eerst moeten schrollen door het alfabet om bij de K van keuringsdienst van waarde te komen. En vervolgens nog een keer scrollen binnen de K. Dat scrollen nam behoorlijk wat tijde in beslag, maar hierdoor nu wel bij de uitzending van 6 dec, wat eerder niet lukte.
Bij het alternatief, Retrospect, kreeg ik en krijg ik na de install ook de melding Retrofout, controleer het log voor meer info. Maar geen idee waar ik deze log kan vinden!
Goed om te horen dat het gelukt is met de update van de Uitzendinggemist add-on. Er staan nu veel meer uitzendingen en afleveringen in waardoor er nu gekozen is eerst op alfabet letters, zodat je minder hoeft te scrollen. Retrospect is soms wat lastiger te installeren. Lukt het niet met Optie 1 of 2 dan kan je de andere optie eens proberen, zie: https://kodi-forum.nl/threads/retrospect-installeren.5535/
 
Zojuist ook Retrospect aan de praat gekregen en hierbinnen ook naar Keuringsdienst van waarde gezocht en gevonden.
Maar deze eindigt met 15-11-2018, dus ook niet bijgewerkt.
Al met al weer menig zweetdruppeltje op het voorhoofd van een 70+er, die e.e.a. probeert bij te houden.
 
  • Like
Reacties: Lex en B. web
Zojuist ook Retrospect aan de praat gekregen en hierbinnen ook naar Keuringsdienst van waarde gezocht en gevonden. Maar deze eindigt met 15-11-2018, dus ook niet bijgewerkt. Al met al weer menig zweetdruppeltje op het voorhoofd van een 70+er, die e.e.a. probeert bij te houden.
Dan kan je even updaten met de nieuwe beta36.zip, die > dan naar Add-ons > Install from zip file.
 
Vreemd... ik heb net die update als bovengemeld van uitzending gemist gedaan, werkt prima. Inderdaad iets lastiger op alfabet, maar alles staat erop en is bij voorzover ik kan zien. Maar het lukt me nu niet meer om retrospect te installeren...... Als ik probeer het nieuwste xot zip bestand vanaf usb te installeren geeft hij een melding over afhankelijkheid op inputstream.adaptive. Ik heb ergens gelezen dat je dat kunt instellen in het retrospect menu, maar omdat de installatie niet lukt kom ik daar niet. De oude versie van retrospect had ik verwijderd om een cleane installatie van de nieuwste versie te kunnen doen. Ik ben nu dus retrospect helemaal kwijt, erg jammer want ik gebruik het voor de rtl programma’s zoals expeditie robinson etc. Iemand een tip ? Ik gebruik een eminent em7580 en die draait op kodi 17.6 krypton.