Uitzendinggemist krijgt geen nieuwe afleveringen meer.

Rene4321

Actief
2 jan 2017
33
10
6
43
Sinds 21-11-2018 komen er in uitzending gemist bij mij geen nieuwe afleveringen meer bij van geen enkel programma.
Ben ik de enige die dit probleem heeft?

Het gaat om standaard de kodi addon die draait op een raspberry.
Ik heb de addon al een keer geupdate maar dat was zonder resultaat.
 
Dank voor de reacties. Ik had dat inderdaad ook gevonden, maar omdat ik retrospect nu helemaal niet meer kan installeren kan ik dus ook niet meer in dat retrospect veld om die inputstream adaptive addon aan te vinken. Ik weet niet hoe ik dat kan oplossen, ik heb volgens mij geen repository die ik daarvoor kan gebruiken. Ik heb alles doorzocht.
 
Optie 2 al tig keer geprobeerd, lukt helaas niet. Ik zal morgen optie 1 proberen, hopelijk gaat dat beter. Ik laat het zeker nog even weten. Bedankt voor de tips !
 
Nog eens via Retrospect naar de uitzendingen van Keuringsdienst van waarde gezocht, nu staat de aflevering van 06-12-2018 wel in de lijst.
Het is mij nog niet gelukt om bijv Studio Sport te vinden.
Direct zoeken op een term levert steeds 0 op.
 
Nog eens via Retrospect naar de uitzendingen van Keuringsdienst van waarde gezocht, nu staat de aflevering van 06-12-2018 wel in de lijst. Het is mij nog niet gelukt om bijv Studio Sport te vinden. Direct zoeken op een term levert steeds 0 op.
Studio Sport vind je als NOS Studio Sport, bijvoorbeeld via Recent > Gisteren, daar vind je de hele zondag terug op tijdstip van uitzending. Of begin bij Nationaal > NPO Start > Programma's (A-Z) > Titels met N > Meer Pagina's > NOS Studio Sport. Tip: sla je favoriete programma's op in je favorieten.
 
Helaas, ik word er langzamerhand echt moedeloos van. Zowel optie 1 als 2 meerdere keren geprobeerd, geen succes. Eminent 7580/LibreElec hard gereset, uitzending gemist etc. opnieuw geinstalleerd en draait goed. Retrospect onmogelijk te installeren, blijft komen met inputstream adaptive melding terwijl de addon hiervoor is geactiveerd. Ik weet het nu echt even niet meer.... Is het misschien mogelijk om via een repository een oude retrospect te installeren die dit probleem niet heeft, vervolgens in de add on de afhankelijkheid aan te passen en dan te updaten ? Zo ja via welke repository is deze te verkrijgen ? Ik heb Superrepo geprobeerd maar deze werkt niet meer voor retrospect (bij mij..). Iemand een suggestie ?
 
@Maxtigger Er is geen repository meer voor Retrospect. Als je eerst InputStream Adaptive add-on activeert is er geen probleem:
... Voor Kodi 17 Krypton moet je eerst de InputStream Adaptive add-on activeren, daarna kan je Retrospect installeren. Ga naar Add-ons > Inkomende Stream voor videospeler > InputStream Adaptive > Klik en activeer InputStream Adaptive.
Daarna de bovenste > dan naar Add-ons > Install from zip file.
 
Laatst bewerkt:
@B. web : dat is nu precies het probleem, ik heb die add on al geactiveerd maar desondanks blijft hij met de melding komen en lukt het niet om Retrospect via de zip te installeren. Daarom heb ik vanavond alles gereset maar maakt helaas geen verschil. Is er misschien een andere adaptive addon die ik eerst nog kan installeren ?
 
@Maxtigger Jij hebt een Eminent EM7680 en die heeft een eigen software versie van Kodi. Daar zou het aan kunnen liggen. Ik heb het getest op Windows en met een schone Kodi en dan werkt het gewoon. Misschien komt Eminent met een update en nieuwe Kodi 18 versie en lukt het in de toekomst dan wel.
 
ik ben ook bang dat daar het probleem zit, het is een 7580 maar die worden door Eminent per definitie nooit geupdate helaas... Wat ik alleen vreemd vind is dat het allemaal prima werkte tot ik deze week de oude versie van retrospect heb verwijderd om de nieuwe te installeren. Toen kwam ineens de melding van adaptive inputstream. Ik begrijp gewoon niet wat er hierdoor veranderd kan zijn wat ik meer niet zou kunnen herstellen.
Post automatically merged:

@B. web : 1 vraagje nog. Is het misschien nodig om die adaptive inputstream addon te configureren ? ik heb hem wel geactiveerd maar er zijn ook een aantal velden. Ik heb m gewoon op standaard staan. Kan het probleem daar zitten ?
 
Laatst bewerkt:
Heb even Uitzendinggemist (NPO) gecontroleerd en je hebt gelijk er zijn geen recente afleveringen meer. Misschien komt er een update om het probleem op te lossen. Je kan ook als alternatief Retrospect gebruiken, die heeft wel de recente afleveringen en werkt prettiger dan de Uitzendinggemist (NPO) add-on. Zie de tutorial: https://kodi-forum.nl/threads/retrospect-installeren.5535/ De bovenste > dan naar Add-ons > Install from zip file.

Deze betazip heb ik ( als NewBie hier ) gedownload en op een USB stick gezet om op mijn Eminent 7680 te installeren, echter waar kan ik vinden hoe dit gaat bij een Eminent. Bij " installeer van repository" of bij Add-ons is NERGENS een mogelijkheid om naar de USB stick te gaan. Als ik van Retrospect probeer te downloaden "bevriest" de hele Eminent bij indrukken van "download". De hier geboden oplossingen zijn volgens mij allemaal bedoeld voor gebruik van de Kodi software op een PC of Laptop. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen ? PA0RPA ( Rob )
 
@PA0RPA : zoals je hierboven kunt zien heb ik ook een Eminent, maar dan een 7580. Ik heb problemen met Retrospect, maar uitzending gemist werkt hierop goed en heb ik vanaf usb geinstalleerd. File downloaden op usb, usb in eminent, via systeem naar addons en dan installatie van zip bestand kiezen. Daar kun je dan je usb vinden, aanklikken en klaar is kees hopelijk..
Post automatically merged:

Ik heb Retrospect uiteindelijk zowaar weer spelend. Opgelost door via internet een nieuwere (dan de huidige op de eminent) versie van de inputstream adaptive addon te vinden (versie 2.0.19.0), downloaden op usb en installeren. Dat lukte, en vervolgens lukte Retrospect installatie ook weer. Ook nog geprobeerd om meer recente versies van inputstream adaptive te installeren, maar dat lukt dan helaas weer niet.. Dus vraag me niet hoe het kan, maar profiteer ervan....
 
Laatst bewerkt:
@PA0RPA : zoals je hierboven kunt zien heb ik ook een Eminent, maar dan een 7580. Ik heb problemen met Retrospect, maar uitzending gemist werkt hierop goed en heb ik vanaf usb geinstalleerd. File downloaden op usb, usb in eminent, via systeem naar addons en dan installatie van zip bestand kiezen. Daar kun je dan je usb vinden, aanklikken en klaar is kees hopelijk..
Post automatically merged:

Ik heb Retrospect uiteindelijk zowaar weer spelend. Opgelost door via internet een nieuwere (dan de huidige op de eminent) versie van de inputstream adaptive addon te vinden (versie 2.0.19.0), downloaden op usb en installeren. Dat lukte, en vervolgens lukte Retrospect installatie ook weer. Ook nog geprobeerd om meer recente versies van inputstream adaptive te installeren, maar dat lukt dan helaas weer niet.. Dus vraag me niet hoe het kan, maar profiteer ervan....

Kijk dat is goede informatie ! Laatste update gedownload van Retrospect en via USB op de Eminent geïnstalleerd. Bedankt voor de informatie !
PA0RPA ( Rob ).
 
Er is voor de Uitzendinggemist add-on inmiddels een pre release versie zip bestand voor Kodi 17: en Kodi 18: Het zip bestand downloaden > dan naar Add-ons > Install from zip file. Hiermee kan je de Uitzendinggemist add-on updaten. Het ziet er wel iets anders uit maar het werkt. Er komt waarschijnlijk niet meer een update via de Officiële Kodi Repository.
Na de eerder verschenen pre release is er nu een nieuwe versie Uitzendinggemist 3.0.0 final. Het zip bestand downloaden > dan naar Add-ons > Install from zip file > het bestand opzoeken bij je downloads. Hiermee kan je de Uitzendinggemist add-on installeren. Via download zip, niet meer via de Officiële Kodi Repository.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: damianr
Klopt. Ik ben nog in gesprek met Kodi. Ze willen hem op zich wel hebben. Alleen wil ik er geen gezeur mee krijgen als NPO ziet dat ik hem publiekelijk/openbaar maak als ik een pull request naar de Kodi addons. Het publiek die dan deze addon haalt is dan ook wat groter.
 
Weet iemand hoe het komt dat er geen nieuwe afleveringen van NOS journaal 20.00 u meer komen na 31-12-2018?
Zowel via de laatste versie Retrospect als UZG 3.0.0.
Jammer hier gebruikte ik deze addons het meest voor.

Update, ik zie het al, is verplaatst naar “Nos Journaal” hierin staan alle afleveringen van de hele dag (ik gebruikte “Nos journaal 20.00 u).
Dit heb ik bij UZG ook ooit gehad.
Het moet ook elke keer weer anders.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: B. web
Bedankt voor de diverse tips & tricks en updates. Vandaag de UZG 3.0 en de laatste Retrospect beta39 geinstalleerd, en voor zover ik heb kunnen checken is alles up to date en werkt weer zoals voorheen. Erg fijn, wij gebruiken beide addons dagelijks.
 
  • Like
Reacties: Opvolger en B. web
Weet iemand hoe het komt dat er geen nieuwe afleveringen van NOS journaal 20.00 u meer komen na 31-12-2018?
Zowel via de laatste versie Retrospect als UZG 3.0.0.
Jammer hier gebruikte ik deze addons het meest voor.

Update, ik zie het al, is verplaatst naar “Nos Journaal” hierin staan alle afleveringen van de hele dag (ik gebruikte “Nos journaal 20.00 u).
Dit heb ik bij UZG ook ooit gehad.
Het moet ook elke keer weer anders.
Ze staan nu gewoon bij "NOS Journaal" zonder 20:00.
net als een paar jaar geleden 13:00 en 17:00 hier gewoon onder staan.