Uitzendinggemist krijgt geen nieuwe afleveringen meer.

Rene4321

Actief
2 jan 2017
33
10
6
43
Sinds 21-11-2018 komen er in uitzending gemist bij mij geen nieuwe afleveringen meer bij van geen enkel programma.
Ben ik de enige die dit probleem heeft?

Het gaat om standaard de kodi addon die draait op een raspberry.
Ik heb de addon al een keer geupdate maar dat was zonder resultaat.
 
Ik had het zelfde probleem op mijn tvboxpro van het gelijknamige bedrijf met kodi 17.6.
Ik kon de rtl programma's ook niet meer terugkijken.

Ik had contact met de klantenservice en ze zeiden dat er inderdaad problemen waren met retrospect (npo uitzendinggemist en RTLXL) maar dat het nu weer moet werken.
Als oplossing zeiden ze dat je de tvboxpro moet resetten en de kodi moet herinstalleren. En dat werkte!!
Misschien een tip voor anderen die ook hetzelfde probleem hebben.

Als addons heb ik nu NPO start en RTL XL . Beide addons werken nu weer zoals vanouds. je kan tot jaren terug naar uitzendingen kijken.
 
Vanaf vandaag alles down, steeds de melding “De door u opgevraagde aflevering is niet beschikbaar”
Ook geen live TV meer op NPO 1, 2 en 3, melding “ Het geselecteerde item is DRM beschermd en werkt wellicht niet in Kodi”
Is dit het einde??
Geld zowel voor de Retrospect als UZG addon.
Via de app op de smart tv kan ik nog wel kijken, maar die app is echt vreselijk kan niet slechter en ook nog reclameblokken in het begin.
Wat jammer nou, ik begin bang te worden dat dit niet meer te fixen valt omdat het acties van NPO zijn.
 
Laatst bewerkt:
@johnberg51 Voor de Uitzendinggemist (NPO) add-on heeft iemand dit issue gemeld:
Wordt vast binnenkort opgelost. Hier kan je kijken voor: .
Live TV zit in andere add-ons en werkt nog wel gewoon. Daarvoor kijken welke Kodi versie je hebt en of je Widevine geïnstalleerd hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees het ergste, alles hangt nu achter een DRM muur en daar kom je niet zomaar doorheen.
Ze hebben gewoon geld nodig bij NPO.
 
Laatst bewerkt:
DRM wordt nu gelukkig ondersteund door Kodi 18. Maar dan moet je besturingssysteem het aankunnen.
Gisterennacht en vannacht bezig geweest, commits staan er al, release komt nog. Maar ik kan op mijn Android TV weer het NOS Journaal kijken.
Windows werkt ook, hoop dat Linux ook gaat werken. Wel trusten!


zal nog verder kijken of het echt goed gaat werken, met ook oude video's en mogelijk met hoger kwaliteit.
 
DRM wordt nu gelukkig ondersteund door Kodi 18. Maar dan moet je besturingssysteem het aankunnen.
Gisterennacht en vannacht bezig geweest, commits staan er al, release komt nog. Maar ik kan op mijn Android TV weer het NOS Journaal kijken.
Windows werkt ook, hoop dat Linux ook gaat werken. Wel trusten!


zal nog verder kijken of het echt goed gaat werken, met ook oude video's en mogelijk met hoger kwaliteit.

Hoi, ik weet niet zo goed welk zip.file ik op mn kastje moet zetten.
Er staan er verschillende maar vooralsnog werkt t niet.
Wat voor n bestand moet ik op mn kastje zetten voor om UZG weer te kunnen zien?
Ik heb kodi 17.6 Alvast heel erg bedankt; ben er niet zo handig mee
Gr Richard
 
Toch vervelend, ik heb een H96 Pro+ die draait op een LibreElec Kodi 17.6 build van Kszaq-wrx en daar ben ik heel zuinig op, werkt echt zalig. Ik zie geen mogelijkheid om deze build te upgraden naar Leia. Het is wel in dual boot met Android. Die Android gebruik ik echter nooit meer omdat Android met Kodi echt shit is.
De H96 Pro+ zal het met zijn Amlogic S912 chip wel aankunnen denk ik. Ik zal in ieder geval proberen om op Android Kodi 18 Leia te installeren en dan eens kijken of UZG werkt. Ik moet dan wel ieder keer rebooten naar Android om mijn 8 uur journaaltje te kunnen kijken, maar ja misschien is dat nog beter als te kijken met de smart tv app met al z’n reclames.

Wat heeft NPO toch allemaal voor met dit gedoe, dient die DRM om in de toekomst alles achter een betaalmuur te hangen??
Blijkbaar is dat nu nog niet het geval, want onze ontwikkelaars hebben het al weer werkend.
Die Widevine libraries is trouwens ook niet niks (1,9 GB) dat is meer als heel mijn huidige Kodi build samen.

Update
Zojuist Leia geïnstallerd op het Android OS van mijn H96 Pro+
Daarna UZG 3.3.3 erop gezet, bij opstarten vraagt deze dan om een aanvullende applicatie (Widevine libraries) en voilà alles werkt weer. Die Widevine libraries installeren valt overigens best wel mee een kwestie van seconden, toch kwam ik gisteren iets tegen van een bestand van 1,9 GB wat uitgepakt moest worden, dit was wel een poging op Kodi 17.6 wat dus niet werkt.
Kan alles weer terug kijken nu in 540p, op LibreElec was dat 576p en werd dan aangegeven als zijnde HD, maar goed het verschil zie je bijna niet.
Jammer dat ik nu elke keer moet rebooten van LibrElec naar Android, maar dat is altijd nog beter als de app op de smart tv gebruiken.
Heel veel dank aan de ontwikkelaars!!

Hier vind je UZG 3.3.3

 
Laatst bewerkt:
Ik krijg het ook nog niet aan de praat met kodi 18.1 op mijn raspberry, jaren oude progamma's kan ik gewoon starten en kijken, bij de latere krijg ik ook wel alle info, maar als ik het start dan gaat hij even tollen en stopt dan gewoon, speelt dus niet af. Ik heb de laatste uzg 3.3.3 geinstalleerd.
Volgens mij werkt de DRM blokkade nog steeds bij mij.
 
Ik krijg het ook nog niet aan de praat met kodi 18.1 op mijn raspberry, jaren oude progamma's kan ik gewoon starten en kijken, bij de latere krijg ik ook wel alle info, maar als ik het start dan gaat hij even tollen en stopt dan gewoon, speelt dus niet af. Ik heb de laatste uzg 3.3.3 geinstalleerd. Volgens mij werkt de DRM blokkade nog steeds bij mij.
Je hebt Widevine nodig omdat NPO sinds kort vrijwel al zijn streams beveiligd met DRM. Widevine zit wel in Android maar niet in LibreElec. Je kan Widevine handmatig installeren of middels de add-on Retrospect via instellingen > met de InputStream Adaptive Helper.
 
Je hebt Widevine nodig omdat NPO sinds kort vrijwel al zijn streams beveiligd met DRM. Widevine zit wel in Android maar niet in LibreElec. Je kan Widevine handmatig installeren of middels de add-on Retrospect via instellingen > met de InputStream Adaptive Helper.
Post automatically merged:

De widevine geïnstalleerd via instellingen Retrospect maar dat biedt geen soelaas