Unlocken MAG254

KodiKid

Expert
7 aug 2017
198
50
16
58
Zo....één probleem opgelost.....door naar de volgende.....

Ik gebruikt sinds twee jaar een MAG254 met een IPTV-abonnement.
Drie maanden geleden is dat abonnement afgelopen. Ik heb de box toen terug gebracht maar het bedrijf die het abonnement verzorgde is failliet en de MAG is nu dus geblokkeerd. Op de één of andere manier heeft de programeur de processor geblokkeerd.
Bij het opstarten van de box krijg ik de melding "STB geblokeerd".
Ik kom wél in het menu (voor de ethernet instellungen / afstandsbediening etc, etc) maar daar kan ik weinig tot niks in veranderen.
Ik kom NIET in het beginscherm waar oa picasa e.d. staan....dus....het scherm waar je daadwerkelijk de instellingen van de box zelf kunt aanpassen.

Ik heb geprobeerd de box via USB op mijn pc aan te sluiten maar daar word hij niet herkend, ook niet als ik de box via een HDMI kabel op de pc aansluit.

Heeft iemand hier ervaring(en) in ?
De bedoeling is dat hier een ander IPTV provider op komt.
 
Zo....één probleem opgelost.....door naar de volgende.....

Ik gebruikt sinds twee jaar een MAG254 met een IPTV-abonnement.
Drie maanden geleden is dat abonnement afgelopen. Ik heb de box toen terug gebracht maar het bedrijf die het abonnement verzorgde is failliet en de MAG is nu dus geblokkeerd. Op de één of andere manier heeft de programeur de processor geblokkeerd.
Bij het opstarten van de box krijg ik de melding "STB geblokeerd".
Ik kom wél in het menu (voor de ethernet instellungen / afstandsbediening etc, etc) maar daar kan ik weinig tot niks in veranderen.
Ik kom NIET in het beginscherm waar oa picasa e.d. staan....dus....het scherm waar je daadwerkelijk de instellingen van de box zelf kunt aanpassen.

Ik heb geprobeerd de box via USB op mijn pc aan te sluiten maar daar word hij niet herkend, ook niet als ik de box via een HDMI kabel op de pc aansluit.

Heeft iemand hier ervaring(en) in ?
De bedoeling is dat hier een ander IPTV provider op komt.

Is het al gelukt, ik kan je er wellicht mee helpen?
 
@MesutAltug
Als je een oplossing weet zou ik die graag willen proberen.
Ik zal de box op de tv moeten aansluiten want via de pc krijg ik geen beeld
 
De bedoeling van dit forum is dat iedereen leert van elkaar.
Al zou een aangdragen oplossing niet werken is dat nog meegenomen want zo weten de naderen in iedergeval wat ze niet moeten doen.
Dus ik zou zeggen...post het gewoon...en dan zien we wel of het werkt of niet.
 
  • Like
Reacties: Spinix en Lex
De bedoeling van dit forum is dat iedereen leert van elkaar.
Al zou een aangdragen oplossing niet werken is dat nog meegenomen want zo weten de naderen in iedergeval wat ze niet moeten doen.
Dus ik zou zeggen...post het gewoon...en dan zien we wel of het werkt of niet.
Dat begrijp ik allemaal maar helaas heeft dit forum geen mogelijkheid tot video bellen etc om het op een simpele manier in een x uit te leggen en om te zien met eigen ogen wat er aan de hand is ipv bijvoorbeeld elke foto's te uploaden etc
 
Ik zou zeggen....maak een tutorial zoals jij denkt het probleem op te kunnen lossen en upload alles in één keer.
Ik ben er van overtuigt dat meer mensen hier baat bij hebben.
 
  • Like
Reacties: Reidinga en Spinix
Beste,

Mijn voorgaande post was totaal niet kwaad bedoeld.
Ik ben simpelweg geen voorstander van prive contacteren en/of video bellen, dat is niet mijn ding.
Ik had gewoon een simpele vraag en ben op zoek naar een oplossing.
Laten we deze topic masr afsluiten.
In ieder geval toch bedankt voor je aangeboden hulp.
 
Ik denk dat iedereen het niet zo kwaad bedoeld heeft maar Maandag hè iedereen heeft opstartproblemen haha
Maar jou vraag is bij mijn weten nog niet opgelost dus wij gaan samen verder voor een oplossing op deze Dinsdag :drum:
 
  • Like
Reacties: Spinix
En that's the spirit @LeX :)

Ik zelf heb (helaas?) Geen MAG maar zie dat er op YouTube en Google veel tutorials staan om een MAG te unlocken:


Kijk ook even op YouTube als de bovenstaande oplossing niet werkt. En laat ons vooral even weten als het gelukt is :)
 
@LeX @Spinix
Met mijn diensten is iedere dag een Maandag :lol:

Ik had inderdaad op youtube ook al een aantal instructiefimpjes gevonden die ik één dezer dagen eens wil gaan proberen.
Mocht het allemaal niet lukken dan is dat geen ramp.
Ik gebruik op dit moment Ultimate IPTV, Bennu en AdrianList om tv te kijken. Hoofdzakelijk nieuws. De ene keer gaat het goed, de andere keer wat minder. Covenant gebruik ik dan om films te kijken. Ik heb laatst de nieuwe tv-box van mijn provider ontvangen, deze zit nog in de doos omdat het zender aanbod van de provider mij niet interreseerd. Ik denk er trouwens ook aan om over te stappen en een internet only pakket te pakken en dan HIPTV te nemen.
HIPTV wilde ik in de eerste instantie op de MAG installeren maar dat kan net zo goed op de b-link.
Vandaar dat het ook geen ramp is als ik de MAG niet ge-unlocked krijg.
 
  • Like
Reacties: Lex
Het is inderdaad geen ramp maaaaaaaar wij zijn pas tevreden als u tevreden bent .... dus we laten dit mooi open mochten er nog mensen zijn met nieuwe inzichten :)
 
Ik ben in iedergeval al zo ver dat ik in het beginscherm van de MAG 254 kom.
Maar op de één of andere manier staat de optie om de server aan te passen niet in de settings
Ik krijg bijvoorbeeld ook de melding "wrong signature" bij het updaten. Het updaten stopt dan.
Mijn versie staat op 0 de nieuwste update zit rond de 218.
Ik ga proberen een recente update file te downloaden en die via een USB-stick naar de MAG zetten.
 
  • Like
Reacties: Spinix