[UPDATE] Kodi op de USB laten draaien

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Wil je je Raspberry Pi met KodI nog sneller laten werken? Dat kan door middel van een USB stick, via een USB worden de add-ons veel sneller geladen en gaat alles dus een stuk sneller. Deze tutorial is zowel voor de Raspberry pi 1 & 2 geschikt.

Wat heb je nodig?
- Een Raspberry Pi
- Een Class 10 micro SD kaart van minstens 2 GB
- Een USB stick van minstens 4 GB

UPDATE:
Volg deze tutorial: https://kodi-forum.nl/threads/kodi-op-de-raspberry-pi-installeren-met-libreelec.2751/ en installeer LibreELEC zowel op je USB stick als op je SD kaart via die tool.

Ga nu naar de SD kaart en maak de file "cmdline.txt" aan en plak de volgende code erin:
Code:
boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh
(Deze code zorgt ervoor dat Kodi de gegevens van de USB stick haalt).

Je hebt nu op een hele simpele manier ervoor gezorgd dat Kodi via de USB draait. Je kunt natuurlijk ook de onderstaande tutorial volgen.

Software:
- (Installeer dit programma en open het).
- OpenELEC (Download de juiste versie voor jouw Raspberry Pi van de OpenELEC website)

Zorg dat je de USB en de SD kaart in de computer hebt zitten en open het programma "MiniTool Partion Wizard Free"
Wanneer het programma geopend is gaan we de SD kaart formatteren. Zoek de SD kaart in de lijst en klik op de rechter muisknop en druk op "Delete"

You must be registered for see images



Doe het zelfde bij de USB stick.
Klik nu op de SD kaart druk op de rechter muisknop en klik op "Create"

You must be registered for see images


Vul bij het nieuwe scherm dat is geopend het volgende in precies zoals op de afbeelding: (Zet alleen Drive Letter op G: en niet op J:)

You must be registered for see images


Druk nu op "OK"
Nu gaan we de USB instellen, klik op de rechtermuisknop bij de USB en klik op "Create"
Vul het volgende in precies zoals in de afbeelding:

You must be registered for see images


Druk nu op "OK"

Klik nu links boven in het menu op "Apply"

You must be registered for see images


Laat nu het programma de SD kaart en USB stick formatteren en aanpassen met de nieuwe gegevens.

Laatste Stap:
Plaats de OpenELEC image op de SD kaart met het programma Win32Diskimager (Klik hier voor een tutorial).

Ga nu naar de SD kaart en maak de file "cmdline.txt" aan en plak de volgende code erin:
Code:
boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh
(Deze code zorgt ervoor dat Kodi de gegevens van de USB stick haalt).

Stop nu de SD kaart en de USB stick in de Raspberry Pi en laat hem opstarten, alle gegevens worden nu op de USB stick gezet en Kodi draait vanaf nu vanaf de USB stick.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Chagu
Sorry maar ben volledig nieuw met deze dingen. Heb een rapberry pi geen flauw idee welke (heb ik eens gekregen en wil hem nu werkend krijgen). Maar ben dit nu aan het volgen maar waar kan ik OpenElec downloaden? Heb nu wel een image van 6.0 gevonden maar weet niet hoe ik deze naar de sd kaart krijg. En hierboven zie ik losse mappen. Graag hulp hiervoor hulp

Edit: OpenElec weten te installeren via Noobs. Nu bezig met Dit is TV
 
Laatst bewerkt:
Hallo Arjan,
Ik ben sinds vanavond nieuw op het forum!
Dus wil eens kijken om de kodi op USB te draaien
In je handleiding zie ik staan dat je een map hebt aangemaakt op het bureaublad.
(Ga nu naar de map Raspberry Pi die we op het bureaublad hebben gemaakt en klik op de adres balk en selecteer het pad en kopieer het).
Hoe kom je aan zo'n map en wat zit er dan in?
Of kan ik een Openelec img installeren op de SD is dat dezelfde actie als jou copy actie?
Alvast bedankt
Groetjes Ruud
 
Sorry maar ben volledig nieuw met deze dingen. Heb een rapberry pi geen flauw idee welke (heb ik eens gekregen en wil hem nu werkend krijgen). Maar ben dit nu aan het volgen maar waar kan ik OpenElec downloaden? Heb nu wel een image van 6.0 gevonden maar weet niet hoe ik deze naar de sd kaart krijg. En hierboven zie ik losse mappen. Graag hulp hiervoor hulp

Edit: OpenElec weten te installeren via Noobs. Nu bezig met Dit is TV

Hoi Syphrone.
Er ie een programma HDDRawCopy1.02Portable hiermee kan je makkelijk je image naar SD zetten
 
Hallo Arjan,
Ik ben sinds vanavond nieuw op het forum!
Dus wil eens kijken om de kodi op USB te draaien
In je handleiding zie ik staan dat je een map hebt aangemaakt op het bureaublad.
(Ga nu naar de map Raspberry Pi die we op het bureaublad hebben gemaakt en klik op de adres balk en selecteer het pad en kopieer het).
Hoe kom je aan zo'n map en wat zit er dan in?
Of kan ik een Openelec img installeren op de SD is dat dezelfde actie als jou copy actie?
Alvast bedankt
Groetjes Ruud
Hallo Arjan,
Ik ben sinds vanavond nieuw op het forum!
Dus wil eens kijken om de kodi op USB te draaien
In je handleiding zie ik staan dat je een map hebt aangemaakt op het bureaublad.
(Ga nu naar de map Raspberry Pi die we op het bureaublad hebben gemaakt en klik op de adres balk en selecteer het pad en kopieer het).
Hoe kom je aan zo'n map en wat zit er dan in?
Of kan ik een Openelec img installeren op de SD is dat dezelfde actie als jou copy actie?
Alvast bedankt
Groetjes Ruud
Ik heb hetzelfde probleem al Ruud. Mis een stukje handleiding.
 
Ik heb hetzelfde probleem al Ruud. Mis een stukje handleiding.
Je kunt alles tot de USB volgen, daarna kun je gewoon een OpenELEC image op de SD kaart zetten en die cmdline.txt aanpassen
 
  • Like
Reacties: Chagu
Heb zo geen ander programma voor je helaas haha

Je kunt na de stap van het EXT4'en van de USB ook gewoon een image op je sd kaart zetten en de file cmdlog.txt aanmaken op je SD kaart
Toch enige problemen.... usb naar EXT4 geformatteerd (op een windows computer) IMG op SD gezet. Maar bij opstarten blijft het beeld blauw (XBMC zonder knoppen). Wanneer ik de cmdline.txt niet aanpas draait het gewoon.

Moet je de cmdline.txt de huidige regel verwijderen en vervolgens de nieuwe plakken en opslaan, of moet je de huidige regel laten staan en alleen de nieuwe regel ERBIJ plakken?
 
Toch enige problemen.... usb naar EXT4 geformatteerd (op een windows computer) IMG op SD gezet. Maar bij opstarten blijft het beeld blauw (XBMC zonder knoppen). Wanneer ik de cmdline.txt niet aanpas draait het gewoon.

Moet je de cmdline.txt de huidige regel verwijderen en vervolgens de nieuwe plakken en opslaan, of moet je de huidige regel laten staan en alleen de nieuwe regel ERBIJ plakken?
You must be registered for see images attach
 
Hallo,
Het is gelukt om ditistv Alive te installeren op mijn Raspberry B2, maar hij is inderdaad erg traag met het laden van films en dergelijke.
Is het mogelijk om hem op usb te laten draaien zonder hem helemaal op nieuw te moeten installeren?
Indien wel mogelijk , hoe doe ik dit?
 
Hallo,
Kan iemand mijn uitleggen hoe ik ditistv Alive via usb kan laten draaien?Ik heb een raspberry piB2 en een B
Ik heb heel het forum doorgelezen maar kom er niet uit, bij ditistv the one speed,was dit erg eenvoudig, kon toen een img downloaden en deze op de usb stick instaleren en naderhand alle mappen op de usb stick naar de sd kaart kopieren.
Bij voorbaat dank!
 
Hallo,
Kan iemand mijn uitleggen hoe ik ditistv Alive via usb kan laten draaien?Ik heb een raspberry piB2 en een B
Ik heb heel het forum doorgelezen maar kom er niet uit, bij ditistv the one speed,was dit erg eenvoudig, kon toen een img downloaden en deze op de usb stick instaleren en naderhand alle mappen op de usb stick naar de sd kaart kopieren.
Bij voorbaat dank!

Hoi,Diesel,

Ik heb hetzelfde probleem. Heb jij enig idee hoe ik dit kan doen. De img downloaden en op een USB stick naar een SD kaart kopiëren.

Alvast bedankt
 
Hallo kodiml23,
Ik heb de vraag hier gesteld, maar niemand kan (wil) hier op antwoorden blijkbaar?
Mvrgr, Diesel
 
Hallo allemaal,

Effe mijzelf voorstellen en ik ben Jeroen en doof..soms kan ik niet zo goed volgen.. duurt wel effeof ik snap het nog niet zo goed.
Vandaar mijn vraag hieronder en waar moet die zetten ?? ik vat het niet zo goed op hoe en wat en waar. Moet die op usb gezet worden of uist op sd card en waar dan?

****

Makkelijkere manier: Zet op je SD kaart die Kodi image. Pas op je SD kaart het bestand cmdline.txt aan (Of maak hem aan als die nog niet bestaat).
Plaats daar vervolgens dit in:
Code:
boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh

Formateer je USB als ext4 met dat programma hoe ik dat in dit topic beschrijf, stop het in je Pi en opstarten maar!
 
  • Like
Reacties: Chagu en JeroenK
Hallo Arjen.

Dankjewel voor reactie.Er staat wel cmdline op. Maar moet ik dat veranderen in cmdline.txt ? Of is cmdline goed.En dan die code wissen en bovengenoemde code op plakken

Groet Jeroen
 
Hallo Arjen.

Dankjewel voor reactie.Er staat wel cmdline op. Maar moet ik dat veranderen in cmdline.txt ? Of is cmdline goed.En dan die code wissen en bovengenoemde code op plakken

Groet Jeroen
Als er al een cmdline staat is dat al een .txt bestand. Die moet je even openen en de code die ik in mijn vorige reactie heb geplaatst moet je erin plakken. Succes!
 
  • Like
Reacties: Chagu en JeroenK