Upgraden Android tv box.

therealro

Forumlid
22 nov 2016
10
0
1
40
Door mijn vraag over de snelheid van IPTV (https://kodi-forum.nl/threads/laden-kanalen-gids.1561/) ben ik er achter gekomen dat mijn Android versie te laag is om Kodi te upgraden naar de laatste versie.

Na wat geGoogle ben ik op een hoop sites terecht gekomen, sommige betaald (onzin natuurlijk) en sommige vrij omslachtig. Daarom de volgende vragen:

1. is het aan te raden om mijn systeem te upgraden?
(als dit een "ja" is)
2. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en waar kan ik het bestand het beste downloaden?
3. Ik begrijp dat via een SD kaartje dit makkelijk kan. Maakt het uit wat voor SD kaartje dit is (afgezien de capaciteit)?
 
Graag wat meer informatie:

- Welke versie Android draai je nu?
- Welk Android box heb je.

Dan kunnen we je beter helpen.
Als het een goedkope Chinese box is is de kans vrij laag dat ze nog een update uitbrengen.
 
Graag wat meer informatie:

- Welke versie Android draai je nu?
- Welk Android box heb je.

Dan kunnen we je beter helpen.
Als het een goedkope Chinese box is is de kans vrij laag dat ze nog een update uitbrengen.

Had het in mijn handtekening staan, maar ik heb een MXQ box s805 met kitkat 4.4 draaiend.
 
Wat Arjan al aan gaf,de kans is te verwaarlozen dat deze Android kikkat 4.4 nog een update krijgt dus hoger dan v16.1 gaat het niet worden helaas
 
  • Like
Reacties: Spinix
Kitkat... Die is al een tijdje oud. Als ik jou was had ik deze verkocht aan een liefhebber, of als cadeautje voor je ouders, kale Kodi met Exodus en je kunt er nog iemand blij mee maken. En dan zelf een nieuwe boxje met de nieuwste Android voor + - 50 euro kopen. Kijk eens in het review forum. Mocht je dat nu niks vinden op marktplaats ben je hem ook zo weer kwijt vooral als je hem al levert met addons.
 
schijnt dat bepaalde mxq (aldus een chinees op dhgate......) wel firmware upgrades kunnen en zelfs een beta van android 7.0 dan draaien
 
Interessante ontwikkeling misschien een idee om hier verder mee aan de slag te gaan,aangezien ik verwacht dat we daar de komende tijd veel vragen over kunnen verwachten nu kodi 17 zijn voltooiing nadert
 
  • Like
Reacties: Spinix
@LeX Ja dat schat jij goed in lol, Android 7 Nougat (ik spreek het uit als nauw gat) en Kodi 17 kunnen nog wel eens ongeveer tegelijk als alfa op 'de markt' komen, dat wordt overwerken gab, bel de vrouw maar dat ze je balletje en prakje in de magnetron zet :)
 
@LeX Ja dat schat jij goed in lol, Android 7 Nougat (ik spreek het uit als nauw gat) en Kodi 17 kunnen nog wel eens ongeveer tegelijk als alfa op 'de markt' komen, dat wordt overwerken gab, bel de vrouw maar dat ze je balletje en prakje in de magnetron zet :)
Android 7 is al een tijdje officieel uit hoor. Het is alleen aan alle fabrikanten om devices te updaten.
Kodi 17 zit al een hele tijd op beta, en ze verwachten januari als final release.

Ontopic: over deze specifieke box zou ik niet weten of je het kan updaten.
 
@Plenkske *bloos* , ik heb het gegoogled en tja in augustus kwam die al uit roflol, ik dacht dus dat marshmallow nog nieuwste was , denk omdat zelfs veel smartphones nog wachten op update naar 6.0 en ik nog geen apparaten of tv boxen te koop zag met 7.0

Maar dan nog los van het uitkomen als alfa, moet die nog doorsijpelen naar de kodi wereld en veel android boxjes, ben benieuwd welke cpu/firmwares dat aan kunnen allemaal
 
  • Like
Reacties: Plenkske
@LeX Ja dat schat jij goed in lol, Android 7 Nougat (ik spreek het uit als nauw gat) en Kodi 17 kunnen nog wel eens ongeveer tegelijk als alfa op 'de markt' komen, dat wordt overwerken gab, bel de vrouw maar dat ze je balletje en prakje in de magnetron zet :)
Eric Hebs dat is nou de zoveelste poging om mij te verleiden offtopic te gaan.. dus de vraag of ik het prettig vind dat mijn geslachtsorganen in de magnetron worden geplaatst kan ik dan ook niet beantwoorden :)
 
Maar dan nog los van het uitkomen als alfa, moet die nog doorsijpelen naar de kodi wereld en veel android boxjes, ben benieuwd welke cpu/firmwares dat aan kunnen allemaal

Mwahh voor Kodi maakt android 7 niets uit hoor. De app werkt toch wel, android 6 of 7 is allebei prima voor Kodi.
De meeste cpu's die android 6 kunnen, kunnen ook android 7. Het is alleen aan de fabrikanten(of open source ROM's) om het uit te brengen ;)
 
@Plenkske Kan ik hier hieruit opmaken dat Kodi 17 niet gaat draaien op Android 5 ? (had nog een kastje met 5.1.1 liggen namelijk).
 
@Plenkske Kan ik hier hieruit opmaken dat Kodi 17 niet gaat draaien op Android 5 ? (had nog een kastje met 5.1.1 liggen namelijk).
Ik wist dit ook niet zeker. Heb het even gegoogled. Kodi 17 werkt met android versies 5.0 en hoger. Waarom de 17 beta dan niet wil installeren weet ik ook niet...
 
Ik heb hier gelezen dat Kodi 17 niet helemaal met Amlogic processors gaat werken.
Of dit de oorzaak is weet ik niet zeker want niet helemaal is duidelijk anders dan helemaal niet.
Maar het zou een verklaring kunnen zijn.