Opgelost USB aansluiting niet gevonden

John1962

Nieuwkomer
6 aug 2018
2
1
6
61
Hallo,

Net nieuw hier, dus een echte novice..

Ik heb een nogal vreemd probleem, heb veel gezocht op het web, maar dit kom ik niet tegen.
Nadat ik voor het eerst een mediaspeler heb aangeschaft, een Himedia q10 pro, wil ik gebruik maken van Kodi vanwege alle leuke gadgets.
Er stond oorspronkelijk de oude Jarvis versie op, maar ik heb vanochtend de stap genomen om te updaten naar de laatsteversie van Kodi, dus 17.6. De mediaspeler heeft versie 5.1 van android.
Wat is nu het probleem?

Ik wil gebruik maken van de usb aansluiting aan de zijkant van de speler, dit werkt prima op de oude versie van Kodi.
Ook het mediacenter van de speler herkent gewoon de externe harde schijf die ik daarin het geprikt.
Nu komt het. Na de update naar 17.6 'ziet' Kodi de usb aansluiting niet meer. Enkel bij externe opslag zie ik de SD staan, maar daar zit niets in en dus leeg.
Ik kan prima verbinding maken met de pc als ik de harde schijf daarin steek, daar heb ik dezelfde versie van Kodi op geinstalleerd.
En ook kan ik nog steeds via de mediaspeler eigen mediacenter de usb aansluiting zien en benaderen.

Waarom kan dit opeens niet meer? Doe ik iets fout? Moet ik een add-on hebben om die usb te kunnen zien binnen Kodi?
Of is dit een bekend probleem? Dit heb ik dus als zoekterm op het web pogen terug te vinden, maar dat levert niets op.
Verwijderen van de software en opnieuw installeren maakt niets uit,
Alles werkt, behalve dat..

Iemand een idee?

Mvrgrt,

Jan

De bijlage is het scherm wat ik zie als ik bestanden zoek. Dus wel de externe opslag, maar dat is enkel de SD kaart ingang..
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1 MB · Weergaven: 17
Ik druk op Muziek - Bestanden en dan zie ik hem staan.
En dan toevoegen aan bibliotheek.
Neem aan dat het voor video het zelfde werkt.

Heb je al bij bestandsbeheer gekeken?
 
Nadat ik toevallig eenzelfde speler onder handen kreeg, waarbij dit probleem niet optrad, bleek dat diegene android 7.0 had geinstalleerd. En die van mij, zoals ook genoemd, 5.1
Daar zat het hem in. Na de nodige stappen voor de upgrades, is het nu wel goed. Heel raar.
Maar nogmaals, alleen onder die versie van Android.

Mvrgrt,

Jan
 
  • Like
Reacties: Lex
En zo is het in korte tijd opgelost Jan.
Bedankt voor het melden en de opsomming van de diverse ingrepen.