USB stick in Nvidia Shield TV Pro

Ritchie72

Gevorderd
25 nov 2019
67
5
6
51
Gisteren heb ik een USB stick 64GB usb3.0 aangesloten op de shield.
In het netwerk is deze keurig te zien, en kan hem ook benaderen.
Echter ik kan er niks naartoe kopieren, iets fout in de instellingen ?
 
Gisteren heb ik een USB stick 64GB usb3.0 aangesloten op de shield.
In het netwerk is deze keurig te zien, en kan hem ook benaderen.
Echter ik kan er niks naartoe kopieren, iets fout in de instellingen ?
Misscien vind je het antwoord hier:
 
Wat ik een beetje uit de links kan halen is, dat als je de usb-stick opzet naar internal-storage, dat je deze dan wel kunt benaderen via het netwerk.
Maar dat wil ik dus niet, ik wil mijn intern geheugen niet uitbreiden via een stick, indien zich problemen voordoen met de stick ben je verder van huis.

Ik wil dus de stick als external storage gebruiken, en deze dan benaderen via het netwerk. dit lukt (het benaderen) maar ik kan er niks naartoe schrijven.

Probleem is dus op dit moment nog niet opgelost.
 
Ik heb ook wat geëxperimenteerd, maar zonder teveel toeters en bellen is de USB-stick niet als aparte "drive" te benaderen.
Via de menu's van de Shield zelf heb ik de stick een keer geformatteerd. Als je de stick dan koppelt, wordt het aangemeld als "Jet Flash drive".

Zag die toen als aparte USB-drive in
Wilde je er iets naar toe schrijven moest je eerst toestemming geven.
Maar op een of andere manier werd het dan weer onderdeel binnen de gecombineerde mapjes??
Ook nog in gekeken, maar kwam er daar ook niet goed uit.
Heb er toen wel iets naar toe geschreven, maar bleek achteraf toch in het interne geheugen van de Shield zelf te zijn weggeschreven.

Het installeren van een extra app zoals uitgelegd via de verwijzing benoemd , heb ik verder allemaal niet meer gedaan.
Voor mij is het geen must om een USB-stick in de Shield te steken. Ik benader bestanden via het LAN netwerk die op een Synology NAS staan,
en nog eens op een paar USB-drives die gekoppeld zijn aan een Synology router, welke zich ook als een soort van "mini-NAS" manifesteert.
Daarnaast verbinding met NAS'sen en drives bij kennis en familie elders, via het NFS protocol in Kodi, of via .
 
Laatst bewerkt: