Verbinding traag na connectie met vpn

bennieboy

Forumlid
29 jul 2018
5
0
1
38
Hallo, Ik ben hier nieuw en hoop dat ik hier goed zit.
Ik heb rondgezocht maar kon nergens een oplossing vinden voor mijn probleem.
Ik ben aan het experimenteren met de androidbox. Ik heb een Vontar TX2 2/16 GB Rockchip RK3229
Ik heb hier kodi op ingesteld met een real debrid account. Dit werkt allemaal prima.

Echter wanneer ik een vpn verbinding opzet gaat het internet snelheid zo drastisch naar beneden dat het te traag is om nog wat af te spelen..
Dit is met elke vpn app.. Ik heb er meerdere uitgeprobeerd.
Ik heb hier een snelheid van 40mbit, Zodra ik de vpn uitzet en een speedtest doe dan haal ik gewoon 40mbit.
Maar zet ik de vpn aan dat zit ik gemiddeld op 10mbit.. Dit is ook bij mijn zwager zo die 100mbit internet heeft..
Ik heb het ook op de pc getest en daar behaal ik wel gewoon 40mbit op de vpn.
Na testen/experimenteren ben ik er dus uit dat het hem in de androidbox zit. Maar waar gaat het mis ?
Heeft iemand hier eenig idee ? Ervaring mee ?
Bedankt !
 
Google:
Certain devices are not capable of providing high speeds due to the heavy encryption overhead of a VPN tunnel. These devices often include routers, NAS, older Android devices and early generation iOS devices. If you are using one of these devices then your only solution is to switch to a device with a more capable processor.
 
Welkom Bennie :) je vraag toch maar even verplaatst naar VPN/vragen.
 
@ Doorknob: Ja ik gebruik een betalende vpn. Ik gebruik nu private internet acces op de box zowel als op de pc.
Ik heb ook purevpn geprobeerd op het account van een maatje. En diverse trials geprobeerd. Het resultaat is bij allemaal hetzelfde..

@ Rudrood: Mijn androidbox is volgens mij niet zo oud ? van 2017 vernam ik?
 
@ Doorknob: Ja ik gebruik een betalende vpn. Ik gebruik nu private internet acces op de box zowel als op de pc.
Ik heb ook purevpn geprobeerd op het account van een maatje. En diverse trials geprobeerd. Het resultaat is bij allemaal hetzelfde..

@ Rudrood: Mijn androidbox is volgens mij niet zo oud ? van 2017 vernam ik?

misschien heb je hier wat aan :https://kodi-forum.nl/threads/welke-vpn-aanbieder-gebruik-jij.6557/page-2#post-69270
2de deel scheelt typen ;)
 
De CPU van dit soort Android boxen is nu eenmaal lang niet zo perfomant als die van een beetje PC.
 
@ mrmiyagi: bedankt voor de link ik heb het doorgelezen.

Ik ga er nu dus vanuit dat het aan de cpu ligt van de androidbox.
Weten jullie of er wel een androidbox is met een betere cpu ? Waarbij ik wel een hogere snelheid behoud.

Of is het beter om wat meer uit te besteden en een mini pc'tje te nemen ? ( voor mijn zwager )
 
Misschien beetje een rare vraag.. Maar zijn er toevallig ook testresultaten ?
Over de snelheidsverlies met vpn op een xiaomi tv box ?
Voordat ik zoiets aanschaf :giggle:
 
Goede vraag, maar die ga je niet vinden. De snelheid van een VPN verbinding is van teveel factoren afhankelijk:
Locatie, Snelheid VPN aanbieder, VPN protocol en de snelheid van jouw box.
 
@ rudrood bedankt voor je antwoord. Maakt het nog uit op welke locatie je verbindt ? ivm de regels in dat land betreft downloaden/streamen ?

@ Slikt: Nee ik download geen torrents. Het is meer voor mijn zwager die thuis zit met ms. Die wilt graag de nieuwste films kunnen zien maar die is bang dat die problemen ermee krijgt. Vandaar dat ik bij hem een vpn erop heb gezet.
 
@ rudrood bedankt voor je antwoord. Maakt het nog uit op welke locatie je verbindt ? ivm de regels in dat land betreft downloaden/streamen ?

@ Slikt: Nee ik download geen torrents. Het is meer voor mijn zwager die thuis zit met ms. Die wilt graag de nieuwste films kunnen zien maar die is bang dat die problemen ermee krijgt. Vandaar dat ik bij hem een vpn erop heb gezet.
Als jij zou verbinden met Duitsland waar dit nogal een issue is dan nog zit jezelf in Nederland....het gaat er nu net om dat het traceren naar de streamer / uploader niet direct te traceren is tot aan zijn of haar voordeur.