Vergrendelopties voor SMB://gebruiker-pc/

cnorren

Nieuwkomer
22 mrt 2018
2
1
6
79
Hallo allemaal,
Mijn naam is Cor en sinds korte tijd heb ik mij geworpen op een mediaspeler voor het afspelen van films en muziek.
Ik werk met Windows 10 home x64 en ondervind op het moment problemen met de COOD-E 4K ULTRA HD en KODI 17.6.
Ik kan geen verbinding maken met mijn PC. Ik kon de hele PC niet in maar het bleek na een update van Windows dat SMB instellingen waren uitgeschakeld. Dat is in middels opgelost door dat SMB onder Windows weer te activeren.
Waar in nu nog tegen aanhik is het volgende: om mappen toe te voegen aan KODI stuit ik op een scherm met de volgende meldingen

Vergrendelopties voor smb://GEBRUIKER-PC/
Gebruikersnaam gebruiker
Voer het wachtwoord in (in rood)
Onthouden voor dit pad off/on

Ik heb geen idee waar dit vandaan komt en - belangrijker - weet ik ook niet hoe dit op te lossen.
De mediaspeler (EMINENT EM7580 en KODI 17.6), die ik heb vervangen door de COOD, geeft met inloggen op de PC geen enkel probleem.. en dat is het hele rare voor mij...

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.

Cor.
 
Misschien kan je hier wat mee:
Mappen rechten instellen voor SAMBA (COOD-E SMB) en/of Schakel wachtwoord beveiligd delen uit voor SAMBA (COOD-E SMB)
 
  • Like
Reacties: Spinix
Bedankt voor je reactie!
Helaas is de ellende nog niet voorbij. Het blijft vreemd.. De Eminent met Kodi 17.6 wandelt vrolijk de hele PC rond maar de COOD-E met Kodi 17.6 verrekt het.
Als ik een oplossing heb gevonden laat ik het weten.
Nogmaals, bedankt voor het meedenken!!
 
  • Like
Reacties: B. web
Je kan ook nog eens zoeken op het COOD-E forum, is misschien inmiddels wel wat gedateerd: rechtsboven bijvoorbeeld zoeken op Samba of SMB.