Verse installatie op mijn nieuwe Android Box

Ecnirp

Forumlid
2 aug 2016
18
1
6
53
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Android Box, het duurde even (5 weken) maar uiteindelijk toch gekomen.
Ik heb hem gisteren aangezet, even proberen, ik kwam allerlei apps / addons / dingen tegen en zag door de bomen het bos niet meer, zoveel waren het er. Ook de KODI versie was verouderd (nummer 15 staat er op).
Wat ik nu wil doen (indien mogelijk) is alles eraf halen door dmv een fabrieksreset.

Mijn vraag is nu: is dit verstandig, want kan ik daarna nog wel Kodi installeren en de apps / addons die ik er op wil hebben?
(Be careful with me, ik ben een leek..... ;))
Of is er een andere oplossing?

Ik hoor graag van jullie!
Alvast bedankt!!
 
kun je doen, je kunt ook gewoon naar settings gaan en dan naar apps en kodi verwijderen, daarna kodi 16/17 erop zetten en dan met je eigen add-ons verder gaan vullen.
terug naar fabrieksinstellingen kun je doen maar dan krijg je dezelfde kodi en add-ons terug die de verkoper erop heeft gezet, dus weinig zin
 
kun je doen, je kunt ook gewoon naar settings gaan en dan naar apps en kodi verwijderen, daarna kodi 16/17 erop zetten en dan met je eigen add-ons verder gaan vullen.
terug naar fabrieksinstellingen kun je doen maar dan krijg je dezelfde kodi en add-ons terug die de verkoper erop heeft gezet, dus weinig zin
Dank voor je reactie!
De 'oude' kodi en add-ons worden dus ook automatisch terug gezet als ik de nieuwe Kodi download uit de Google Playstore?
Gewoon de Kodi app verwijderen en daarna dit installeren: http://kodi-forum.nl/threads/dit-is-tv-seven-apk-voor-android-voor-telefoons-android-boxen-etc.114
Die installeert meteen Kodi en de mooie dit is tv skin + addons.
Thanx!!
Dat ziet er erg leuk uit!!

Toch nog een vraagje: in de handleiding uit de thread waar je me naar verwees staat dat ik een factory reset moet doen alvorens verder te gaan met de installatie van Seven. Is dat écht nodig of volstaat het verwijderen van de huidige Kodi ook?
(Zie reactie hierboven)
 
Ik weet niet wat er fout gegaan is maar ik heb het volgende gedaan: eerst een fabriek reset, daarna de link gevolgd voor DitisTV Seven. App geïnstalleerd (inclusief Kodi) volgens de gebruiksaanwijzing en vervolgens Kodi opgestart om het eens te proberen.
Op de één of andere manier kan ik geen films of series selecteren met mijn toetsenbordje en loopt het boxje ook steeds vast. Heb uiteindelijk even de stekker eruit getrokken en toen weer opnieuw opgestart.

Ik heb geen idee wat ik fout gedaan heb....
 
Er is veel mis in dat land,maar om daar nu de box de box de schuld van te geven gaat wel wat ver.Wat je ook nog kunt doen is na een fabrieksreset (zonder seven) de box uittesten dat geeft dan duidelijkheid waar je het moet zoeken.
 
Er is veel mis in dat land,maar om daar nu de box de box de schuld van te geven gaat wel wat ver.Wat je ook nog kunt doen is na een fabrieksreset (zonder seven) de box uittesten dat geeft dan duidelijkheid waar je het moet zoeken.
Dat zou inderdaad wat ver gaan om een heel land de schuld te geven.... :)

Ik ga de box resetten en dan (gewoon) Kodi er op zetten en kijken wat er gebeurd.

Dank voor de hulp!