Vertraagd jou Mediabox? ,Er zijn een aantal mogelijkheden om dit mogelijk te verhelpen.

Andre19721972

Expert
29 mei 2017
417
504
216
51
4 handige trucs, om op wat tragere kastjes te versnellen bij eventueele problemen.
Vergeet ook niet om de cache te wissen in Kodi, maar niet minder onbelangrijk, ook binnen Android middels instellingen/opslag/cache wissen.
Dit moet je echt regelmatig doen om iedere vorm van vertraging tegen te gaan.
Verwijder ook apps die je nooit gebruikt.
Ook dat versnelt je systeem.

De Kodibuild is vanaf versie 17 een stuk zwaarder geworden in belasting van de 1/8 kastjes.
Het was ook niet voor niks om pas vanaf Android 5 te laten installeren.
In het begin (tot 17.3) liep het bij mij allemaal nog prima, maar nadien niet echt fijn meer.
Door de video te volgen, kan je mogelijk wat probleempjes oplossen.
Ik ervaar dit zelf op een paar testkastjes, maar er zijn wel een aantal manieren op eventueel buffering tegen te gaan.
In de video die ik plaats (in het Engels) kan je zien welke 4 mogelijkheden je kan uitvoeren om je kastje minder te belasten binnen Kodi.

You must be registered for see medias

(vraag aan de moderator? , waar kan ik geforkte versies plaatsen van Kodi versies voor Android 4.4.2 zoals EBMC,SPMC en meer? en waar de firmware?)
 
Ik zal voor jou als eerste voor de S9 plaatsen, want ik had ook gelezen dat je die hebt of had.
Dat doe ik morgen, die box was echt de moeilijkste die ik gehad heb om te flashen naar een werkend versie voor de AB en Wifi.
Even SPMC erop, en je hebt weer Kodi 17.6 op Android 4.4.2 die erg goed werkt.
Ik heb een hele mooie repo, ik zal je een bericht sturen morgen, lees die eens goed.
Openbaar zeg ik niks. (Ik ga weer aan de knutsel), want dat doe ik meestal savonds en in het weekend.
Buiten de muziek om zie Facebook (Muziekpromo Nederland of Andreas Jerphanion) is Kodi een uit de hand gelopen hobby geworden.
Nou zoek er maar ergens een plaatsje voor wat dacht je hier van https://kodi-forum.nl/forums/tutorials.11/

Ik meld nooit een playstore aan.
Google slaat werkelijk alles op, incl. IP adressen.
Ik gebruik wel een VPN, maar niet iedereen doet dat.
Ik was al met duall boot bezig met mijn oude Windows telefoon (HTC) in 2007.
Vanaf de Sd card liet ik de telefoon toen al vanaf windows booten naar Android 2.1.
Ik draai op de Max, Vim2 etc etc. 64bit Kodi. 18.0 alpha1

Kodi 17.6 kan gewoon op Android 4.4.2, ik zal het later filmen voor een iedere die het beter weet als ik uit ervaring.
Anders kan ik net zo goed stoppen om ervaringen te delen.
Ik steek er wel tijd in om mensen te helpen.
Ik kan en wil niet alles over mijzelf prijsgeven.
Maar wat ik zeg is geen onzin!!