video formaat 576 wordt niet afgespeeld

NiekN

Gevorderd
3 jan 2017
136
27
16
49
Waarschijnlik door een vreemd formaat worden een aantal films niet afgespeeld in kodi
Ik zie het formaat 576 DVD, bij het opstarten krijg ik eerst een beetje groenig beeld/groenen vlekken . Daarna niets meer, maar wel geluid
Kan wel gewoon vooruitspoelen , maar het beeld blijft dan zwart . Ik kan deze films gewoon afpelen met de laptop met oa. VLC

Maar Kodi (libreelec 8.0.2) kan het niet

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Denk dat Kodi het video formaat verkeerd pakt.
Klik tijdens het afspelen eens op Video instellingen
You must be registered for see images


Wat geeft die bij jou hier weer bij dat bestand?
You must be registered for see images
 
Net een nieuwe PC inelkaar gezet J4205 , ipv een ouder 7jr PC , en waarempel het werkt.

Toch vind ik het beeld slechter dan wat ik op mijn ouder wi7 pc had , wat is een goede setting voor upscale?
 
Net een nieuwe PC inelkaar gezet J4205 , ipv een ouder 7jr PC , en waarempel het werkt.

Toch vind ik het beeld slechter dan wat ik op mijn ouder wi7 pc had , wat is een goede setting voor upscale?
Gaat dit over die zelfbouw pc die je ook benoemd in dat ene topic over LibreELEC met problemen?
Standaard zou Kodi vlekkeloos moeten werken ik denk dat jij een driver probleem hebt. Aangezien LibreELEC anders werkt dan de meeste Linux versies kan ik je zo niet vertellen hoe je dit oplost. Misschien biedt het LibreELEC forum je uitkomst?

Je zou ook een hele kale versie van Windows 10 kunnen installeren en hier op Kodi kunnen zetten, dan weet je zeker dat het goed werkt.
 
Hoi Spinix
De films die niet werkten op mijn oude HTPC kan ik wel op mijn nieuwe HTPC afspelen
De oude had een Intel GPU HD deze nieuwe met een J4205 board heeft een Intel GPU HD505

Ja ik benoemd de nieuwe HTPC ook in meerdere topics, heb namelijk meerdere problemen
Ik heb mijn problemen ook op meerdere forums geplaatst, oa op kodi.tv . Daar werd ik geadviseerd de nieuwste inofficiele libreELEC uit te proberen
Het bleek namelijk dat meerdere mensen een flikkerend beeld hadden . Maar helaas was dat niet de oplossing voor mij