VPN diensten, werking, en soms lijkt het of het niet werkt, maar,

Andre19721972

Expert
29 mei 2017
417
504
216
51
Ik heb al diverse VPN diensten geprobeerd,

IPVanish, ExpressVpn, Norton, GooseVpn etc etc.
Wat mij is opgevallen,
Als ik de app van de VPN dienst uit de Google Playstore haal , dan kan je in Kodi bij systeeminformatie NIET zien dat je gebruik maakt van een VPN.
Het laat alleen de INTERNE IP gegevens zien.

Op mijn ene H96Max zie ik met Norton wel andere info, maar op de andere H96 max weer niet. (bijzondere firmware denk ik op die 1e box)
Het blijkt dat de INTERNE IP gegevens op de meeste boxen vaker te zien zijn, en dat aanbieders ook al denken dat hun dienst niet werkt.

Als je nu INDIGO erop zet, dan kan je ook naar Systeeminformatie.
Daar zie je een Intern IP (bij je thuis zichtbaar) MAAR OOK het externe IP van de VPN dienst.
In Kodi de snelheid meten, of om te zien of je VPN werkt is onzin.
Want de meting gaat via Arnubox.com over internet, en vpn`s werken zoiezo op internet wel.
Je meet dus niet in KODI, maar via Arnubox.com vanuit Kodi.

Intern meten, dat kan dus met INDIGO speedtest WEL.
Zet de vpn maar aan en meet, zet hem uit en je zal zien dat de snelheid het dubbele is.
je ziet zowel je interne als je externe IP in INDIGO.
Conclusie, het werkt gewoon.
Alleen de snelheidwaardes moet je met een korrel zout nemen.
Je ziet wel duidelijk het snelheidsverschil (vpn aan/uit)

Er worden dus addons of apps gebruikt voor openVpn Manager terwijl dat helemaal niet nodig is.
De addon Openvpn Manager werkt bij mij helemaal niet eens, en de app Openvpn voor Android doet nog veel minder.

Probeer het maar eens uit!!
Mocht ik het alsnog helemaal mis hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Want ik zeg niet dat ik alles weet, dit zijn mijn ondervindingen.

Ivm IP nummers, heb ik geen foto`s toegevoegd.

Info voor de admins,
Het kan zijn, dat mijn topic verkeerd staat.
Maar ik wou het elders neerzetten, ik kreeg een tellertje in beeld, moest de voorwaarden aanklikken en na aftellen kon ik dan klikken.
Maar dan kom ik terecht op een foutmelding.
 
Nou André dan help ik je toch een handje :).
Topic verplaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Reacties: Andre19721972
Is je vraag eigenlijk of de VPN wel actief blijft tijdens kodi? Ik heb Nord VPN altijd draaien bij kodi en ga er vanuit dat kodi middels de VPN actief is. Als je Netflix bv opent in Android ( ja, ik heb android eronder) en de VPN op de VS zet denk Netflix dat je in de vs zit. Ook ik heb er niet veel verstand van;)
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Je bent gewoon afgeschermd in Kodi.
Als je INDIGO aan zet uit Tvaddons kan je daar de interne en externe ip gegevens zien binnen Kodi.
Ook de snelheidtest in INDIGO loopt BINNEN Kodi. (al zijn de waardes niet geloofwaardig), je ziet duidelijk het verschil als de VPN aan/uit staat.
Als je in Kodi meet met Arnubox, gaat het via internet : en werkt dus NIET binnen Kodi.
Maak je geen zorgen, je zit goed!! Ook ik kijk Netflix Amerika en meer.
Probeer het maar eens met INDIGO en kijk naar je Internal IP wat je thuis ziet, en dan het External IP.
Je zal zien dat daar (Extenal IP) het Ip adres staat van de VPN aanbieder.
De systeeminfo in Kodi zelf laat dat niet zien, en dat schept verwarring.

Mijn vraag is dubbel, ik weet het.
Ik probeer alles zo helder mogelijk te krijgen.
En meer mensen, weten meer dan 1 alleen.
Ik had het ook helemaal mis kunnen hebben, maar de testen samen met (Goose) wezen dit uit.
Ik heb 6 maand cadeau gehad door dit uit te zoeken.
Mocht ik er alsnog helemaal naast zitten, dan hoor ik dat graag.

Is je vraag eigenlijk of de VPN wel actief blijft tijdens kodi? Ik heb Nord VPN altijd draaien bij kodi en ga er vanuit dat kodi middels de VPN actief is. Als je Netflix bv opent in Android ( ja, ik heb android eronder) en de VPN op de VS zet denk Netflix dat je in de vs zit. Ook ik heb er niet veel verstand van;)
 
Laatst bewerkt:
Indigo van TVaddons is wel het laatste wat ik op mijn box zou willen. Dit programma wordt echt wereldwijd afgeraden om te gebruiken op je systeem. TVaddons.ag is verwikkeld in een rechtzaak in Canada en er loopt een sterk vermoeden dat TVaddons gegevens laat lekken middels de beruchte Indigo addon.
 
Ik weet wat TvAddons is!!
Ik geloof dat ik meer weet dan sommige denken.
Maar ik hou het voor gezien, het lijkt Facebook wel.
Het is trouwens Tvaddons.CO
Indigo van TVaddons is wel het laatste wat ik op mijn box zou willen. Dit programma wordt echt wereldwijd afgeraden om te gebruiken op je systeem. TVaddons.ag is verwikkeld in een rechtzaak in Canada en er loopt een sterk vermoeden dat TVaddons gegevens laat lekken middels de beruchte Indigo addon.
 
Twijfel ook niet aan je eventuele kennis, maar dan zou je ook moeten weten en zeker overal kunnen hebben lezen dat Indigo niet helemaal een lekkere addon is voor op je systeem en geen zuivere koffie.

Om ip adressen van jezelf te controleren heb je in ieder geval geen Indigo nodig en verder probeer ik ook bezoekers te behoeden voorminder fraaie zaken.

Op onderstaande pagina nog een simpele uitleg in Jip en Janneke taal hoe te controleren:

 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn PIA VPN gewoon op de router ingesteld (ASUS). Alle verkeer gaat dus door de tunnel, dus geen probleem in KODI of andere bronnen m.b.t. (schijn)veiligheid...
 
  • Like
Reacties: snoopdog
Je hebt gelijk, Schijn veiligheid.
In principe is dat ook zo.
Ook ik kan de boel op de router instellen, maar met een vaste snelheid van 500mb bij 50 (klein zakelijk pakket) ga ik dat niet doen.
Dan hou ik een snelheid op al mijn apparaten over van 75 a 80mb.
Een VPN is niet 100% safe, maar vertraagd alleen een eventuele opsporing.
In principe kan iedereen ook een eigen VPN opzetten met een goede Nblocker (niet te verwarren met een VPN die ze wel eens dezelfde naam geven) heb je alles in eigen hand.
Toch ga ook ik voor schijnveiligheid #LOL
Nu heb jij wel 1 van de betere Private Internet Acces (P.I.A.)


Ik heb mijn PIA VPN gewoon op de router ingesteld (ASUS). Alle verkeer gaat dus door de tunnel, dus geen probleem in KODI of andere bronnen m.b.t. (schijn)veiligheid...
 
  • Like
Reacties: VonJot en Micko