VPN, DNS en IPTV

MrMarcie

Forumlid
24 apr 2021
20
4
6
Ik heb me rot gegoogled maar kom er niet uit.
Is een VPN aan te raden bij het gebruik van iptv of is een andere DNS al voldoende?

Gevoelsmatig voel ik me 'veiliger' bij een VPN maar dat werkt bij diverse aanbieders niet altijd of even goed. Als ik kijk zonder VPN, maar dus wel mijn eigen DNS Settings, (Cloudflare) dan werkt het altijd. Op een enkele storing na, maar die ligt dan extern.

Iemand die hier wat meer licht over kan laten schijnen? Wil namelijk niet door mijn ISP geblokkeerd worden of opeens een mannetje van Brein oid aan de deur.

DX11

Actief
4 apr 2018
32
7
6
Het gebruik van een VPN heeft weinig zin als je provider logfiles bijhoud en niet verwijderd of pas veel later, bij een inval kan men aan de hand van je IP-adres (maakt niet uit welke) en je inloggegevens van je IPTV provider kontroleren wat je hebt bekeken (VOD of live kanalen) Dit blijkt wel uit het feit dat veel uploaders van usenet een schikking van Brein op de mat hebben gekregen, deze uploaders maakten ook gebruik van een VPN las ik. Er schijnt een Nederlandse usenet provider de logfiles hebben vrijgegeven aan Brein, er gaat wel een naam rond van deze provider maar deze noem ik niet vanwege gebrek aan bewijs, wel is het verdacht dat alle gepakte uploaders dezelfde provider hadden.
Dus heb je je abo betaald met je bank of Paypal dan komt men vrij gemakkelijk aan je adresgegevens, heb je betaald met crypto dan zit je vrij safe.
Nu is het wel zo dat men grote uploaders en beheerders van IPTV servers sneller aanpakt, een paar jaar geleden is in Italië een grote provider opgerold en heeft de politie de gegevens van 60.000 klanten bemachtigd, wat daar de gevolgen van zijn geweest weet ik niet maar Google maar eens.

MrMarcie

Forumlid
24 apr 2021
20
4
6
Het gebruik van een VPN heeft weinig zin als je provider logfiles bijhoud en niet verwijderd of pas veel later, bij een inval kan men aan de hand van je IP-adres (maakt niet uit welke) en je inloggegevens van je IPTV provider kontroleren wat je hebt bekeken (VOD of live kanalen) Dit blijkt wel uit het feit dat veel uploaders van usenet een schikking van Brein op de mat hebben gekregen, deze uploaders maakten ook gebruik van een VPN las ik. Er schijnt een Nederlandse usenet provider de logfiles hebben vrijgegeven aan Brein, er gaat wel een naam rond van deze provider maar deze noem ik niet vanwege gebrek aan bewijs, wel is het verdacht dat alle gepakte uploaders dezelfde provider hadden.
Dus heb je je abo betaald met je bank of Paypal dan komt men vrij gemakkelijk aan je adresgegevens, heb je betaald met crypto dan zit je vrij safe.
Nu is het wel zo dat men grote uploaders en beheerders van IPTV servers sneller aanpakt, een paar jaar geleden is in Italië een grote provider opgerold en heeft de politie de gegevens van 60.000 klanten bemachtigd, wat daar de gevolgen van zijn geweest weet ik niet maar Google maar eens.
Goed verhaal, maar het is niet helemaal wat ik bedoel. Ik zal eens uitzoeken trouwens wie die ISP is. Enne, het loopt voor veel mensen via bijv. Alie, dus wordt lastig verhaal omdat allemaal juridisch e.d. rond the breien. Teveel haken en ogen. Dat lijkt me niet het grootste issue. Mijn VPN btw houdt geen logfiles bij.

Maar wat vind mijn/onze ISP (3in1) ervan dat je IPTV kijkt? Daar gaat het meer om. Gebruik je een VPN dan zien ze dat niet (alhoewel ze het wel kunnen raden) en ook niet met wie.

Laatst bewerkt:

MrMarcie

Forumlid
24 apr 2021
20
4
6
Weinig reacties hier op dit onderwerp. Schijnbaar speelt het niet?
Kan beter vragen wie er een VPN gebruiken, schat dat dan in van bijna niemand.