vpn en kodi

tomdefleur

Forumlid
17 jan 2020
8
4
Hoi people

Ik heb na lang twijfelen een vpn gekocht, vooral om geo content te bekijken en "iets" veiliger te genieten van het fantastische kodi.

Werkt prima op de laptop, maar op mijn Chinees Android 9 mediaplayertje en de Koreaanse tablet krijg ik wat issues.

Dus zowel op tablet als op player werkt de vpn app, maar als ik kodi open en kijk in system, blijf ik het ip adres van mijn provider zien.

Is dit iets wat ik kan veranderen of kan ik maar beter de boel weer opzeggen, ik zit nog in de 30 dagen proefperiode.

Thanks alvast voor het meedenken, Tom

Babylonia

VIP
20 sep 2016
88
61
Je kunt van alles veranderen aan VPN-instellingen met wat het een, of het ander inhoudt of welke connectie-route wordt afgelegd.
Met dit soort summiere omschrijvingen is er weinig concreet advies te geven.

Van welke VPN-dienst maak je gebruik?
Van welk VPN-protocol?
Wat wil je bereiken?
Het complete internet van alle apparaten via VPN, of alleen een bepaalde service van één apparaat via VPN?

• Like
Reacties: LeX

tomdefleur

Forumlid
17 jan 2020
8
4
Okee, mijn info was wat summier. Ik gebruik Nordvpn, aangeschaft om BBC iplayer te kijken. Gebruik die op Windows 10, een tablet en een android tv box. Protocol en dergelijke op standaard instellingen. Gebruik kodi 18.5. De NVP chat zegt dat het normaal is dat - ook al werk ik met de app uit de playstore - dat ik in systeeminstellingen van kodi nog steeds de originele ip van mijn provider zie, maar is dat zo?

• Like
Reacties: LeX

Babylonia

VIP
20 sep 2016
88
61
......dat ik in systeeminstellingen van kodi nog steeds de originele ip van mijn provider zie, maar is dat zo?
In de systeeminstellingen van KODI kom ikzelf nergens als info het WAN IP-adres tegen van mijn (door mijn provider) afgegeven internet-aansluiting.
Hooguit de gegevens van het interne thuisnetwerk van de router welke men gebruikt, en het IP-adres wat aan het gebruikte apparaat is toegewezen.
Meestal beginnend met 192.168.xx.x

Om te controleren of je connectie via het door de provider uitgegeven WAN IP-adres loopt, of via de VPN-locatie
kun je dat zelf het gemakkelijkste controleren door vanuit de mediaplayer (waarop je Kodi hebt geïnstalleerd),
met een webbrowser naar een van de volgende websites te gaan (drie voorbeelden):

ZONDER een VPN-verbinding geeft dat het WAN IP-adres van je internet-aansluiting.
MET actieve VPN-verbinding het "uitgaande" IP-adres van Nord-VPN.

• Like
Reacties: tomdefleur