VPN en Live Tv / IPTV...oftewel....buitenlandse Tv zenders via Kodi.

heb nordvpn en ipvanish bijde draaien op mijn shield (2017) Android Tv en werkt goed , dus dat het niet werkt op Android Tv lijkt mij stug .ze hebben allebei tenslotte een Android Tv app beschikbaar


Klopt, maar er worden vergissingen gemaakt tussen een Android Tv (een smart tv) en een Android Tv-box.
Ik heb gisteren een uur met een medewerker van NordVpn gechat. Ik zag alleen de kaart van Europa, zoals ik al aangaf. Nu blijkt dat je de software kunt omzetten naar Tv-modus. Erg omslachtig en een onlogische handeling. Je moet in de settings naar het software versie nummer gaan. Vervolgens moet je daar 5x op klikken. Daarna word de aan/uitknop voor Tv-modus zichtbaar. Maar voordat je zover bent moet je eerst de geïnstalleerde versie verwijderen, opnieuw installeren en updaten. Maar goed...het werkt nu...
Kan het zijn dat nu ik mijn laptop via de VPN in Amerika heb verbonden ik andere websites kan zien ?
Ik zie nu bijvoorbeeld een Kodi website die ik "hier" nog nooit ben tegengekomen, kodiapps.com
Post automatically merged:

Klopt, maar er worden vergissingen gemaakt tussen een Android Tv (een smart tv) en een Android Tv-box.
Ik heb gisteren een uur met een medewerker van NordVpn gechat. Ik zag alleen de kaart van Europa, zoals ik al aangaf. Nu blijkt dat je de software kunt omzetten naar Tv-modus. Erg omslachtig en een onlogische handeling. Je moet in de settings naar het software versie nummer gaan. Vervolgens moet je daar 5x op klikken. Daarna word de aan/uitknop voor Tv-modus zichtbaar. Maar voordat je zover bent moet je eerst de geïnstalleerde versie verwijderen, opnieuw installeren en updaten. Maar goed...het werkt nu...
Kan het zijn dat nu ik mijn laptop via de VPN in Amerika heb verbonden ik andere websites kan zien ?
Ik zie nu bijvoorbeeld een Kodi website die ik "hier" nog nooit ben tegengekomen, kodiapps.com

Trouwens buffert zo'n nvidia shield beter dan een gemiddelde android box ? Ik heb, ondanks de VPN nog steeds meerdere haperende live tv kanalen.
Post automatically merged:

M.b.t. NordVPN. Weet niet of je met je "Android TV" box naast een afstandbediening ook nog gebruik maakt van een draadloos toetsenbord met touchepad. Daarmee zijn vaak net die zaken te bedienen, die alleen met een afstandbediening niet zijn te benaderen.

Ikzelf gebruik een

Klopt. Daar heb ik een aantal jaren geleden eens naar gekeken maar omdat ik de android box eigenlijk verder nooit gebruik anders dan Kodi opstarten heb ik besloten om geen draadloos toetsenbord te kopen alleen voor de box. Die ene keer/jaar dat ik hem daarvoor nodig heb doe ik het wel met de afstandsbediening ?
 
Laatst bewerkt:
welke versie van de beelink gt 1 heb je? er zijn meerdere versies en hebben verschillende versies van android.zoals android os en android tv.
 
Trouwens buffert zo'n nvidia shield beter dan een gemiddelde android box ? Ik heb, ondanks de VPN nog steeds meerdere haperende live tv kanalen.
Dat ligt denk ik eerder aan die TV-kanalen, of de beperking die "officiële" TV-aanbieders wel eens zetten op verbindingen met VPN-services.

Ik heb alleen een NVIDIA Shield, geen andere Android box om ermee te vergelijken.
Nou ja, enkele jaren terug wel eens van iemand een Minix Android box even hier gehad.
Maar zowel de hardware als de (oudere) Android versie kon je er eigenlijk niet zoveel mee.

Met de Shield zet ik wel eens een VPN-verbinding op bij een kennis, en stream dan moeiteloos 4K video's van pakweg 40 GB vanaf zijn NAS.
De grens wel/niet haperen ligt bij films van pakweg 50-55 GB. Is ook afhankelijk of hijzelf (en nog enkele familieleden) data van zijn NAS betrekken.
Ik heb het wel een keer 's nachts uitgetest. 60 GB is dan eigenlijk net iets te groot via internet en een OpenVPN connectie.
Lokaal vanuit mijn eigen netwerk is het geen probleem, datzelfde bestand van 60 GB.
Maar stream meestal via het NFS protocol vanaf een NAS elders. En niet zo'n grote filmbestanden 8-15 GB
 
Laatst bewerkt:
welke versie van de beelink gt 1 heb je? er zijn meerdere versies en hebben verschillende versies van android.zoals android os en android tv.


In de settings van Beeling vind ik onder "about",
Android security patch level: August, 2016
Version 6.0.1
Build: GT1_313MO

Ik heb meerdere malen een poging gedaan om iets aan programmatuur te updaten maar ik vind die optie nergens.
Post automatically merged:

Dat ligt denk ik eerder aan die TV-kanalen, of de beperking die "officiële" TV-aanbieders wel eens zetten op verbindingen met VPN-services.

Ik heb alleen een NVIDIA Shield, geen andere Android box om ermee te vergelijken.
Nou ja, enkele jaren terug wel eens van iemand een Minix Android box even hier gehad.
Maar zowel de hardware als de (oudere) Android versie kon je er eigenlijk niet zoveel mee.

Met de Shield zet ik wel eens een VPN-verbinding op bij een kennis, en stream dan moeiteloos 4K video's van pakweg 40 GB vanaf zijn NAS.
De grens wel/niet haperen ligt bij films van pakweg 50-55 GB. Is ook afhankelijk of hijzelf (en nog enkele familieleden) data van zijn NAS betrekken.
Ik heb het wel een keer 's nachts uitgetest. 60 GB is dan eigenlijk net iets te groot via internet en een OpenVPN connectie.
Lokaal vanuit mijn eigen netwerk is het geen probleem, datzelfde bestand van 60 GB.
Maar stream meestal via het NFS protocol vanaf een NAS elders. En niet zo'n grote filmbestanden 8-15 GB


Eigenlijk heeft mijn Beelink Android Tv-box eigenlijk vanaf het begin ietwat gestotterd. 4K is uit den boze en zelfs 1080 gaat met pijn en moeite, de speler loopt soms halverwege de film vast, dan moet ik óf effe pauzeren of een stuk terug spoelen. Het beste resultaat heb ik met 720 films.
Ik heb via Ares Wizard de "optimale" settings ingesteld maar dat helpt niet veel. ik heb wel sinds gisteren de Supreme Builds Wizard geïnstalleerd. De speler stottert nog steeds maar iets minder. Misschien moet ik eens gaan spelen met de grootte van het cache...??
 
Laatst bewerkt:
In de settings van Beeling vind ik onder "about",
Android security patch level: August, 2016
Version 6.0.1
Build: GT1_313MO

Ik heb meerdere malen een poging gedaan om iets aan programmatuur te updaten maar ik vind die optie nergens.
Post automatically merged:




Eigenlijk heeft mijn Beelink Android Tv-box eigenlijk vanaf het begin ietwat gestotterd. 4K is uit den boze en zelfs 1080 gaat met pijn en moeite, de speler loopt soms halverwege de film vast, dan moet ik óf effe pauzeren of een stuk terug spoelen. Het beste resultaat heb ik met 720 films.
Ik heb via Ares Wizard de "optimale" settings ingesteld maar dat helpt niet veel. ik heb wel sinds gisteren de Supreme Builds Wizard geïnstalleerd. De speler stottert nog steeds maar iets minder. Misschien moet ik eens gaan spelen met de grootte van het cache...??


Dus als ik het zo lees zou eerder mijn Beelink dat boosdoener zijn en niet zo zeer de addons c/q de m3u lijsten.
Ik heb gisteren een 5-tal m3u lijsten gedownload (aanmaak 26-04-2020) met zo'n 150 Franse zenders (lokaal, nationaal en betaal zenders) maar werkelijk geen enkele zender werkt. Zelfs niet met de VPN in Frankrijk. Je zou toch zeggen dat als ze zo iets plaatsten er toch wel iets zou moeten werken ? OK dat de betaalzenders niet werken a la bonheur maar de rest ? Ik save de m3u lijst op een usb-stick en stop deze in de box. Dan in pvr-client onder "local storage" oproepen, een m3u bestand laden en opnieuw opstarten. Bij het opstarten zie je dan rechts boven in het scherm dat de pvr-client de zenders laad.
Maar dan houd het op...

Heb nu zelfs dat de Engelse zenders die gisteren gewoon werkten nu stotteren en zelfs helemaal vast lopen. Misschien heb ik teveel in de Beelink / Kodi liggen klooien. Ik vraag me af of ik niet alles opnieuw moet installeren en dan gewoon 2 of 3 film addons, 2 of 3 IPTV addons en een paar onderhoud programma's moet installeren. Of gewoon datgene wat ik niet gebruik er af moet halen en een opschoon wizard er over heen moet gooien.....
 
Klopt, maar er worden vergissingen gemaakt tussen een Android Tv (een smart tv) en een Android Tv-box.
Ik heb gisteren een uur met een medewerker van NordVpn gechat. Ik zag alleen de kaart van Europa, zoals ik al aangaf. Nu blijkt dat je de software kunt omzetten naar Tv-modus. Erg omslachtig en een onlogische handeling. Je moet in de settings naar het software versie nummer gaan. Vervolgens moet je daar 5x op klikken. Daarna word de aan/uitknop voor Tv-modus zichtbaar. Maar voordat je zover bent moet je eerst de geïnstalleerde versie verwijderen, opnieuw installeren en updaten. Maar goed...het werkt nu...
Kan het zijn dat nu ik mijn laptop via de VPN in Amerika heb verbonden ik andere websites kan zien ?
Ik zie nu bijvoorbeeld een Kodi website die ik "hier" nog nooit ben tegengekomen, kodiapps.com
Post automatically merged:



Trouwens buffert zo'n nvidia shield beter dan een gemiddelde android box ? Ik heb, ondanks de VPN nog steeds meerdere haperende live tv kanalen.
Post automatically merged:



Klopt. Daar heb ik een aantal jaren geleden eens naar gekeken maar omdat ik de android box eigenlijk verder nooit gebruik anders dan Kodi opstarten heb ik besloten om geen draadloos toetsenbord te kopen alleen voor de box. Die ene keer/jaar dat ik hem daarvoor nodig heb doe ik het wel met de afstandsbediening ?

Ik denk dat ik inderdaad nu ook zo'n toetsenbord nodig heb. Ik heb vandaag BBC Iplayer op de Androidbox geïnstalleerd. Werkt perfect. Enige wat ik niet kan is van links naar rechts scrollen en van rechts naar links. Ik heb geen scroll optie op mijn afstandsbediening en de muis gaat maar tot de randen van het tv scherm maar daarmee "beweeg" je het scherm niet naar links of rechts om de rest van het Tv aanbod te bekijken.
Ik kan wel mijn Macbook via Bluetooth met de Androidbox verbinden maar die kan alleen maar bestanden versturen. Ik kan mijn laptop niet als afstandsbediening laten fungeren. Ik hoop dus dat het toetsenbord wel werkt.
 
Als je niet kunt scrollen, werkt het toch niet echt perfect hé

Ben benieuwd of het met dat toetsenbord beter zal werken, hou ons op de hoogte.
 
Als je niet kunt scrollen, werkt het toch niet echt perfect hé

Ben benieuwd of het met dat toetsenbord beter zal werken, hou ons op de hoogte.


Ik heb BBC iPlayer als Kodi addon geïnstalleerd, dat werkt perfect. De interface ziet anders uit maar het scrollen gaat zonder problemen.
Daarnaast heb ik BBC iPlayer als app op de Android box geïnstalleerd. De interface ziet er net mooier en ietwat professioneler uit.
Echter via de Google Play store kreeg ik de melding dat ik de app niet kon installeren omdat mijn IP-adres niet in Engeland was, ondanks dat NordVPN in Engeland was geactiveerd. Dus ik heb de Iplayer op mijn laptop gedownload, op de USB stick gezet en zo op de TV-box geïnstalleerd. Wachtwoord en username ingevuld. Geen probleem, maar er is geen optie om de speler in TV-modus te zetten met als gevolg dat ik niet kan scrollen....tenminste niet met de afstandsbediening.

Ik ben druk bezig met Googlen om een oplossing te vinden voor de Tv-modus van BBC iPlayer om zo toch van links naar rechts te kunnen scrollen.
Mocht het niet lukken dan zal ik toch een extra keyboard moeten aanschaffen. In the mean time doe ik het met de Kodi iPlayer.

Ik werk in de continudienst. Zo gauw als ik niet hoef te werken zal ik eens kijken naar de keyboards voor Android boxen.
Aan de Andere kant ben ik aan het denken om de Nvidia Shield Pro te kopen dus ik twijfel of ik een keyboard nodig heb.
Problems, problems, problems.....

Trouwens....met al dat heen en weer gegoogle....vond ik deze....
Als je VPN gebruikt moet je de Ghost addon eens uitproberen. Geweldige addon.
Vooralsnog functioneren zo goed als alle zenders van Amerika, Engeland en Frankrijk.
De rest heb ik nog niet bekeken.
 
Hier wat tips voor de Android TV BBC iPlayer app. Er zijn een aantal alternatieve apk's voor Android TV die je eens zou kunnen proberen.
You must be registered for see medias
You must be registered for see medias
 
@KodiKid

Op mijn tanix tv box van 35 euro werken met dezelfde vpn iplayer en all 4 player perfect. De iplayer heeft met deze 4k box een geweldig beeld. Gisteren begonnen aan derde seizoen van Killing Eve. Om één of andere reden had ik eenzelfde soort probleem als jij (installeren) met de itv hub, maar die heb ik via een omweg ook werkend gekregen.

Dit alles natuurlijk in combinatie met de vpn.

Het goeie is dat ik dat boxje gewoon bij elk van mijn 4K tv's kan zetten. Ik gebruik geen toetsenbord, maar wél een draadloze muis om te scrollen.

Een andere goeie addon voor live tv-channels is The Crew, in het onderdeel iptv. Ontdek hem maar eens, bevat verrassingen.
 
@tomdefleur
probeer ook eens de freeview app , dan kun je alles open in een app.wellicht kun je ook aptoide app proberen en vandaar uit je uk apps updaten.
 
Hier wat tips voor de Android TV BBC iPlayer app. Er zijn een aantal alternatieve apk's voor Android TV die je eens zou kunnen proberen.
You must be registered for see medias
You must be registered for see medias


Ok....bedankt !! Sorry voor de late reactie. Ik moet 4 nachtdiensten werken (normaal 2). Ik slaap meer dan dat ik leef...?
Kan het zijn dat de versies in de bovenstaande links verouderd zijn ? Volgens mij heb ik op dit moment een hoger versie nummer van de Iplayer.
Ik heb de besproken versie in ieder geval wel gedownload en zal hem 1 dezer dagen als ik vrij ben eens installeren....kijken wat ie doet
Post automatically merged:

@KodiKid

Op mijn tanix tv box van 35 euro werken met dezelfde vpn iplayer en all 4 player perfect. De iplayer heeft met deze 4k box een geweldig beeld. Gisteren begonnen aan derde seizoen van Killing Eve. Om één of andere reden had ik eenzelfde soort probleem als jij (installeren) met de itv hub, maar die heb ik via een omweg ook werkend gekregen.

Dit alles natuurlijk in combinatie met de vpn.

Het goeie is dat ik dat boxje gewoon bij elk van mijn 4K tv's kan zetten. Ik gebruik geen toetsenbord, maar wél een draadloze muis om te scrollen.

Een andere goeie addon voor live tv-channels is The Crew, in het onderdeel iptv. Ontdek hem maar eens, bevat verrassingen.


Haha...maf. Ik heb The Crew al een tijd geleden geïnstalleerd en gebruik het om films te kijken. Zit er ergens een IPTV optie ? Of zit dat in de repository onder video addons ?
Zelf denk ik dat ik een Nvidia Shield pro probeer te bemachtigen. Maar volgens mij zijn ze vrij schaars en vliegen ze zo de deur uit, ondanks dat ze geen vleugels hebben ?? Zo kan ik films/tv kijken en gamen als ik daar behoefte aan heb.
Post automatically merged:

@tomdefleur
probeer ook eens de freeview app , dan kun je alles open in een app.wellicht kun je ook aptoide app proberen en vandaar uit je uk apps updaten.

Ik heb inderdaad Aptoide een paar dagen geleden geïnstalleerd. Maar de opties op de afstandbediening van mijn Beelink zijn beperkt en het werkt allemaal traag. Super frustrerend. Ik ben van plan om een Nvidia Shield aan te schaffen dus ik wacht even met het installeren van de diverse apps op mijn Beelink. De box werkt nu redelijk goed. Af en toe stopt Kodi er gewoon mee en af en toe start de box niet op en moet ik de stroom er af halen om zo opnieuw op te starten.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: B. web
@MRmister

Heb intussen die freeview geïnstalleerd en werkt inderdaad handig, je kunt van de ene BBC-zender zappen naar de ITV-zenders en/of Five en Channel 4.

Al heb ik de indruk dat het beeld van ITV beter is in hun eigen app dan in de freeview app, bij de All 4-zenders heb ik dat minder.

@KodiKid

Als je The Crew juist heb geïnstalleerd, kan je in het menuutje kiezen uit o.m. Movies, TV Show, IPTV, Sports enz.
 
  • Like
Reacties: MRmister
Ik was The Crew kwijt. Wat blijkt, Indigo blokkeert en verwijderd de addon. Enige wat je kunt doen is The Crew via de zip opnieuw installeren en vanuit het programma Indigo blokkeren. The crew werkt, nu dat ik VPN gebruik inderdaad een heeeel stuk beter.
Maar wat ik niet snap is dat zo goed als bijna alle zenders werken maar er nog steeds zijn er zenders die na 10 - 20 seconden vriezen. Met name AFV (America's Funniest Video's) in FLUXUS-Tv heeft dat. Mijn vrouw vind het een geweldig programma, zekere in deze tijd met alle ellenden op Tv. Maar het is frustrerend als je éénmaal aan het kijken bent en opeens alles langzamer word en uiteindelijk niet meer beweegt.
Ik vraag me af of dat aan de zender ligt (maar dan hadden de andere programma's dat ook moeten doen) of aan de bekabeling, of de box, of beide.
Ik las dat de nieuwe ethernet kabels veel meer data aan kunnen en oa ook meer geschikt zijn voor 4K.
Mijn kabel voor de androidbox komt eerst uit het modem en gaat dan naar een oud modem wat ik heb omgeschakeld en nu als een splitter dient. Vandaar gaan 3 ethernet kabels naar apparatuur en dus ook de androidbox. De kabels zijn gewoon standaard. Wellicht zijn de splitter en de kabels te oud ??
 
  • Like
Reacties: GoShow
Ik heb nog een Xiaomi MI box liggen. Ik heb daar The Crew op geïnstalleerd maar als ik nu IPTV op wil kijken dan werkt niks. Kan het zijn dat ik de Universal Scrapers moet installeren om live Tv te kijken ? Daarbij heb ik de NaN Scrapers en de OpenScrapers module.

Andere vraag....in mijn "oude/orginele" Kodi heb ik nog wat oude addons welke niet meer geüpdatet worden. Ik vraag mij af of deze nog toegevoegde waarde hebben. Ik bedoel de oude Shani addons zoals de f4m-Tester en Lifestreamspro. Zijn deze niet van belang om goed live Tv en films te kijken ?

Daarbij wilde ik vandaag een copietje van mijn Kodi op mijn Xiaomi zetten maar de USB word niet gelezen. Van alles geprobeerd, geformatteerd, als Android opslag geformatteerd, een extra map aangemaakt maar zowel Ares als Supreme Builds Wizard zeggen dat er niets op de USB stick geschreven kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een Xiaomi MI box liggen. Ik heb daar The Crew op geïnstalleerd maar als ik nu IPTV op wil kijken dan werkt niks. Kan het zijn dat ik de Universal Scrapers moet installeren om live Tv te kijken ? Daarbij heb ik de NaN Scrapers en de OpenScrapers module.

Andere vraag....in mijn "oude/orginele" Kodi heb ik nog wat oude addons welke niet meer geüpdatet worden. Ik vraag mij af of deze nog toegevoegde waarde hebben. Ik bedoel de oude Shani addons zoals de f4m-Tester en Lifestreamspro. Zijn deze niet van belang om goed live Tv en films te kijken ?

Daarbij wilde ik vandaag een copietje van mijn Kodi op mijn Xiaomi zetten maar de USB word niet gelezen. Van alles geprobeerd, geformatteerd, als Android opslag geformatteerd, een extra map aangemaakt maar zowel Ares als Supreme Builds Wizard zeggen dat er niets op de USB stick geschreven kan worden.

Uiteindelijk.....alles er af gegooid en een frisse start gemaakt.
Nu alleen nog maar het hoog nodige geïnstalleerd. Ghost TV - The Crew - Retrospect - Ares - Supreme build wizard.
Werkt nog niet perfect maar daar word aan gesleuteld....?