VPN Manager voor OpenVPN OpenELEC/LibreELEC Kodi

Heeft iemand ooit de kodi addon van Goose vpn aan de praat gekregen ? In feite gebruiken ze de Zomboided service.vpn.manager die ze zelf customized hebben omdat Zomboided Goose niet ondersteund.
Ik heb zelf een beetje in de code gegraven en vind in het bestand libs/vpnproviders.py een url naar
, maar deze bestaat dus niet meer en ook klopt het certificaat niet.
Mogelijk is dit door een website migratie ooit verloren gegaan ?
Heeft iemand het METADATA.txt bestand plus alle files die in METADATA.txt vermeld staan ?
 
heb net met de wizz in kodi de vpe manager geinstalleerd hoe zie je dat de vpn aan staat en werk ??
 
Ik gebruik een PureVPN account. Voor de prijs genoeg bandbreedte (ook voor torrents) en erg veel landen om uit te kiezen. Ook goede servicedesk. Soms hebben ze ook mooie aanbiedingen. Laatst halloween met vette kortingen. Ik betaal 70 euro voor 3 jaar.

Nu ontdek ik net dat voor OpenElec (op Raspberry Pi2 hier) PureVPN een Kodi app heeft ontwikkeld. (je hoeft alleen username en password van je purevpn betaal account in te voeren in app settings en een keer eenmalig herstarten van openelec.)
Ik was zoekende naar manueel openvpn actief te krijgen voor purevpn, tot ik zag dat purevpn een app heeft voor kodi. Erg handig als je niet op een standaard amd64 / i64 computer werkt (bv pi2/3 met openelec en arm64 architectuur.)
Start je openelec Raspberry pi, en zet die purevpn zip file op een usb stick, plug em in je raspberry en bij addons kies je install from zipfile.
Erg handig. Zeker in vergelijking om manueel openvpn aan de gang te krijgen op arm.
Howto Kodi on PureVPN:
You must be registered for see images attach


You must be registered for see images attach


You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
Toevoeging: Die " service.purevpn.monitor-1.8.0.zip " werkt alleen op OpenElec 8.0.4.

Dus helaas niet op OCMC en LibreElec.
Ik heb Purevpn hierover bericht, zijn op de hoogte, maar denk niet dat ze de xbmc applicatie gaan updaten naar versies die wel werken op zeg maar nieuwere software.
Ze geven aan dat je altijd via terminal Purevpn werkend krijgt (OpenVPN danwel PPTP configuratie). Hun vermeld dat het lastig is om met terminal te werken in OCMC en LibreElec via je tv.
 
Toevoeging: Die " service.purevpn.monitor-1.8.0.zip " werkt alleen op OpenElec 8.0.4.

Dus helaas niet op OCMC en LibreElec.
Ik heb Purevpn hierover bericht, zijn op de hoogte, maar denk niet dat ze de xbmc applicatie gaan updaten naar versies die wel werken op zeg maar nieuwere software.
Ze geven aan dat je altijd via terminal Purevpn werkend krijgt (OpenVPN danwel PPTP configuratie). Hun vermeld dat het lastig is om met terminal te werken in OCMC en LibreElec via je tv.

Is het met PureVPN ook mogelijk om via hun website OVPN files te genereren? Ik heb zelf de combo Raspberry PI 3b, LibreElec en Kodi. Dan zou je gewoon de openvpn manager kunnen installeren in Kodi en dat gebruiken voor je VPN verbinding.Ik weet uiteraard niet of dit ook mogelijk is onder OSMC. Ik heb zelf AirVPN maar heb dat dus op die manier gedaan. Heb zelfs via iptables een VPN kill switch kunnen bewerkstelligen, zodat in geval van het wegvallen van je VPN verbinding, je eigen IP adres niet open en bloot te zien is voor anderen... Let daarbij ook op je DNS (ik gebruik daarvoor een DNS van opennic) zodat ik op die manier ook "onder de radar" blijf...

Wat betreft je terminal, dat kan toch via Putty (als je windows heb draaien)... Dan hoef je niet te klooien via je tv scherm, maar kan je op die manier LibreElec beheren via Putty op de pc / laptop....
 
  • Like
Reacties: jeroensky
Is het met PureVPN ook mogelijk om via hun website OVPN files te genereren?
Sorry voor late reactie (OMG 3 maanden).
Die hebben ze hier (alleen maakt keuze in operating systeem uit als er geen raspberry (arh) tussen staat. Denk dat Linux of Android meest geschikt is.:


P.s. ik gebruik altijd opennic DNS servers.
 
Laatst bewerkt:
Hehe. Ik heb een oplossing hoor. (om PureVPN te gebruiken op uptodate Libreelec of OCMC).

Probleem wasdat ik Purevpn niet werkend kreeg met eerder genoemde openVPN manager (1e posting van dit topic) Ik moet toegeven dat ik ook niet zoveel zin had om met allerlei terminal commando's via ssh op de pi2 te werken om openvpn aan de praat te krijgen met purevpn.

Ik heb de oplossing gevonden door 2e Linux computer op thuisnetwerk (waar raspberry pi met libreelec aan zit) te gebruiken.
Deze 2e -desktop- amd64 computer heeft werkende purevpn Linuxapplicatie


Daarbij maak ik ook gebruik van SSH op die Linux computer (laat ik functioneren als socks5 proxy server)
In terminal op de Linux desktop tiep ik dan:
ssh -N -D 0.0.0.0:1080 localhost
Nadat je op enter hebt gedrukt even het wachtwoord invoeren van de gebruiker die je dan in gebruik hebt.(dus niet root wachtwoord)
Hier uitleg:

Vervolgens kies je Purevpn server locatie, b.v. de usa:
purevpn -c Trumpland
(mijn Linux computer voert deze twee terminal opdrachten uit bij het opstarten, wel zo handig)
Dan loop ik weg van de computer en ga ik bij de raspberry pi met libreelec verder.
Hierbij heb ik bij de systeem instellingen de proxy server geactiveerd. Je kiest socks5, vult het lan IP adres in van de computer waar je bovenstaande twee terminal commando's op heb uitgevoerd, en vervolgens kies je ook poort 1080. user en wachtwoord is niet nodig.
En gaan. (ik heb de firewall uit gezet op Linux amd64 desktop)
Als Kodi op de pi nu iets van internet wil, gaat het eerst verbinden met de desktop computer met socks5 server, en vervolgens maakt die computer de verbinding over vpn naar beteffende land.

Hier super stabiel en snel genoeg. (voor thuis gebruik met paar socks5 proxy clients hoef je geen echte socks5 proxy server software te gebruiken.)
 
Laatst bewerkt:
Iemand al ervaring met deze VPN dienst?

 
Iemand al ervaring met deze VPN dienst?

Feit is dat bandbreedte geld kost. En, goedkoop isduurkoop.
Als een vpn dienst super goedkoop is, zal bandbreedte nihil zijn, of er worden bepaalde activiteiten geblokkeerd (b.v. torrents).
Als er een proef periode bij zit, maak er dan gebruik van.
Betreft de uitspraak, quote:
Snelle servers in alle belangrijke locaties.
Tja, laat de locatie nou voor een ieder weer anders zijn. Ikzelf kijk b.v. naar de wetgeving (privacy) in het land waarmee ik wil verbinden.

En hier komt de aap uit de mouw: Relatief weinig servers
 
  • Like
Reacties: charleyr