[Vraag] CHUWI Hi13 2 in1 Tablet PC

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Ben van plan om de CHUWI Hi13 2 in1 Tablet PC aan te schaffen voor thuis gebruik zodat ik niet telkens mijn zware laptop hoef mee te nemen etc. (Bovendien is dat ding zo krachtig dat de accu snel leeg gaat, die snel warm wordt etc dus beetje onhandig om lekker op schoot te hebben).

Zijn er mensen die de CHUWI Hi13 2 in1 Tablet PC hebben en hem aanraden? Anders ga ik deze binnenkort bestellen en uiteraard zal ik een review maken.

 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je "probleem" wel. Zelf vind ik het ook irritant om "even mijn laptop erbij te pakken". Ik probeer het dan nu zoveel mogelijk op mijn smartphone, maar dat is bij sommige taken irritant, en anders op mijn mini-pc. Maarja, tijdens tv kijken kan ik weer de mini-pc er niet bij pakken haha.

Bij mij is dit "probleem" binnenkort opgelost met de Superbook. Kickstarter project wat in juli/augustus verstuurd gaat worden. Kort gezegt: dit is een laptop shell waar je je smartphone op aansluit, je smartphone is dan je computer. En met software die hun zelf maken krijg je een desktop omgeving.

Maar ik gok dat jij een tablet wil van redelijk formaat met toestenbord en met windows 10. Volgens mij zijn die redelijk prijzig maar er is vast wel iets te vinden in china ;)

Note: The stylus and keyboard in the pictures are not included.
 
Ik begrijp je "probleem" wel. Zelf vind ik het ook irritant om "even mijn laptop erbij te pakken". Ik probeer het dan nu zoveel mogelijk op mijn smartphone, maar dat is bij sommige taken irritant, en anders op mijn mini-pc. Maarja, tijdens tv kijken kan ik weer de mini-pc er niet bij pakken haha.

Bij mij is dit "probleem" binnenkort opgelost met de Superbook. Kickstarter project wat in juli/augustus verstuurd gaat worden. Kort gezegt: dit is een laptop shell waar je je smartphone op aansluit, je smartphone is dan je computer. En met software die hun zelf maken krijg je een desktop omgeving.

Maar ik gok dat jij een tablet wil van redelijk formaat met toestenbord en met windows 10. Volgens mij zijn die redelijk prijzig maar er is vast wel iets te vinden in china ;)


Note: The stylus and keyboard in the pictures are not included.
Dat van die smartphone uitbreiding is leuk, samsung DeX is al een hele mooie toevoeging maar je kunt er dan geen laptop van maken aangezien je zelf een toetsenbord en beeldscherm moet regelen. (Trouwens mijn idee is dat dat wel de toekomst wordt, werknemers geen laptop meer maar een telefoon die je dockt bij je 'flex' plek.

En over dat toetsenbord wat er niet bij geleverd werd: Gearbest was bereid om die er gratis bij te leveren voor mij in ruil voor een review dus vandaar dat 250 euro wel een mooi bedrag is (Mocht die goed zijn).

En fijn dat je mijn "Probleem" snapt, dacht dat ik de enige was met dat luxe probleem :slap::oops:
Verder zat ik ook te denken aan een tablet bijvoorbeeld:


Je hebt dan alleen geen toetsenbord en het beeld is kleiner...

Ik wil vooral een tablet met toetsenbord voor het gemak om lekker in de woonkamer een beetje te kunnen internetten zoals op Kodi-Forum zitten en mensen helpen.
Dat gaat zonder toetsenbord minder fijn dan met..
Edit:

Ik ga wachten op een M3 processor, wanneer Chuwi dit levert ga ik pas zo'n 2 in 1 pc kopen :)
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Trouwens mijn idee is dat dat wel de toekomst wordt, werknemers geen laptop meer maar een telefoon die je dockt bij je 'flex' plek.
Voorlopig kan dit nog niet (volledig):
- Veel programma's bestaan niet voor op telefoons , of werken niet goed op telefoons.
- Wat doe je als je "onderweg" bent of op locatie, dan is een laptop (of zoals de superbook) handiger.
- Werkplekken moeten dan wel allemaal van een docking, scherm, toetsenbord en muis voorzien worden. De plekken die ik tegen kom is het een beetje 50/50 of dit beschikbaar is.

Maar inderdaad, in de toekomst wellicht ;)
 
  • Like
Reacties: Spinix