Vraag over verschil Android 8.0 TV en over de term Android 8.1/9.0 TV Box

floppie

Senior
7 okt 2016
325
172
216
Geen idee of ik met mijn vraag in het goede vakje zit.

Ik wil graag een nieuwe mediaplayer die netflix perfect weergeeft in zowel audio als video.
Verder moet de mediaplayer minimaal dts en dolby kunnen weergeven.
Nu zie ik dat er een mediaplayer is met als besturing Android TV 8.0 en maar 8 Gb opslag en 2 Gb geheugen.

Maar er is ook een : Android 9.0 TV Box X88 Max Plus 4 GB 64 GB Rockchip RK3328 Quad-Core 64bit 2.4G/ 5 GHz Dual WiFi 4 K Google Play Store Smart TV Box.

Deze heeft dus lekker veel geheugen maar ook opslag maar er staat Android 9.0 TV box.

En deze mediaplayer : T95Q 4 GB 64 GB Android 8.1 Amlogic S905X2 TV BOX Quad Core LPDDR4 2.4G & 5 GHz Dual wifi BT4.1 H.265 4 K Media Player Smart Box, heeft ook in zijn beschrijving staan TV BOX alleen deze heeft android 8.1


Mijn vraag is nu is Android TV 8.0 een soort benaming omdat de andere de vermelding heeft van Android 9.0 TV box of Andoid 8.1 TV box.
En aangezien je het geld maar 1x kunt uitgeven wil ik nu iets kopen waar ik voorlopig mee vooruit kan en dat je netflix of ziggo go volledig kunt gebruiken.
Heeft er iemand een andere visie betreffende aan andere mediaplayer,ik sta overal voor open.
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Als ik een eerlijk antwoord mag geven,
ik heb al honderden boxjes geprobeerd.
Bij 75% van de kastjes was wel wat met de firmware aan de hand.
Dat heeft mij uiteindelijk doen besluiten om een Nvidia Shield te kopen.
Ik weet dat het een eenmalige uitgave is, maar je hebt wel 3 jaar garantie.
Netflix en Youtube in 4K en al jou gewenste zit onboard.
Het is een beperkte Android 8 playstore, maar met Filelinked en Aptoide Tv heb je 2 extra playstores om te sideloaden.ik heb wel een filelinked playstore met code.
Mocht je de beslissing nemen, dan kan je mij bellen, en ik help je door het procces heen.
Zo kan ik helpen bij de Ziggo app,Videoland, diverse GOEDE Apk`s etc.
Ik heb zelf ook een Andoid Tv Os gehad met 2G ram, maar dat is een slap aftreksel van de shield met een benchmark van rond de 40.000, en de Shield 192.000 wat bijna 5x beter is in de kwaliteit.
Via mij kan je ook de Afstandsbediening kopen met meer functies en een goede gevoede Usb hub.
Dat ligt hier op voorraad, en je betaald alleen de aankoopsprijs en ik wil de verzending terug.
Ik verdien er dus niets aan.
Android 9 heb ik hier ook, maar veel apps zijn nog niet beschikbaar in Android 9. (staat op de Samsung telefoon)
Er zijn velen die al van mijn diensten gebruik hebben gemaakt.
Vaak belangeloos, maar bij verkoop wil ik op zijn minst mijn eigen geld weer terug.
Bon word meegeleverd van de verkoper.

Als je een leuk goedkoop kastje wil hebben, dan zou ik voor de H96pro+ gaan.
Die vallen nog onder de High performance kastjes, en zijn rond de 50/60 euro.
Die gebruik ik ook op een andere kamer vanaf 2016 en werkt prima.
Amlogic S912, 3G ram, Mali T820 videocard en 4K uiteraard.
Alleen dat is geen Android Tv Os.


Geen idee of ik met mijn vraag in het goede vakje zit.

Ik wil graag een nieuwe mediaplayer die netflix perfect weergeeft in zowel audio als video.
Verder moet de mediaplayer minimaal dts en dolby kunnen weergeven.
Nu zie ik dat er een mediaplayer is met als besturing Android TV 8.0 en maar 8 Gb opslag en 2 Gb geheugen.

Maar er is ook een : Android 9.0 TV Box X88 Max Plus 4 GB 64 GB Rockchip RK3328 Quad-Core 64bit 2.4G/ 5 GHz Dual WiFi 4 K Google Play Store Smart TV Box.

Deze heeft dus lekker veel geheugen maar ook opslag maar er staat Android 9.0 TV box.

En deze mediaplayer : T95Q 4 GB 64 GB Android 8.1 Amlogic S905X2 TV BOX Quad Core LPDDR4 2.4G & 5 GHz Dual wifi BT4.1 H.265 4 K Media Player Smart Box, heeft ook in zijn beschrijving staan TV BOX alleen deze heeft android 8.1


Mijn vraag is nu is Android TV 8.0 een soort benaming omdat de andere de vermelding heeft van Android 9.0 TV box of Andoid 8.1 TV box.
En aangezien je het geld maar 1x kunt uitgeven wil ik nu iets kopen waar ik voorlopig mee vooruit kan en dat je netflix of ziggo go volledig kunt gebruiken.
Heeft er iemand een andere visie betreffende aan andere mediaplayer,ik sta overal voor open.
 
Nou Floppie mocht je het verstandige advies van André opvolgen om een Shield aan te schaffen.
Dan bestaat er de mogelijkheid dat deze volgende week gratis bij je wordt bezorgd ?

 
  • Like
Reacties: Andre19721972
In dat geval kan hij ook bellen haha, dan heeft hij hem binnen een half uutje klaar voor gebruik.

Nou Floppie mocht je het verstandige advies van André opvolgen om een Shield aan te schaffen.
Dan bestaat er de mogelijkheid dat deze volgende week gratis bij je wordt bezorgd ?

 

Bijlagen

  • ipvvvv.png
    ipvvvv.png
    337,9 KB · Weergaven: 14
  • Like
Reacties: Lex
Hallo Andre19721972 .

Ik heb eens even gekeken op internet naar de prijzen van de Nvidia Shield en ik wist dat ze duur waren omdat een kennis die ook heeft.
Maar die zitten met regelmaat van de klok een film of serie te zien en wij kijken maar eens af en toe en dan vind ik de € 229,00 een hoop geld.

Jij had het over de H96pro+ , die ondersteund in ieder geval DTS en Dolby digital plus maar word daar ook dolby 5.1 mee bedoelt.
Is het geheugen van 3 Gb voldoende voor normaal gebruik en weet je ook deze mediaplayer ook Netflix goed afspeeld.
En hij draait op android 7.1 is dit nog wel recent omdat nu ook al mediaplayers zijn met android 801 en zelfs 9.0.
Alvast bedankt voor jou reactie maar uiteraard reacties van anderen zijn ook welkom.
 
Hallo Andre19721972 .

Ik heb eens even gekeken op internet naar de prijzen van de Nvidia Shield en ik wist dat ze duur waren omdat een kennis die ook heeft.
Maar die zitten met regelmaat van de klok een film of serie te zien en wij kijken maar eens af en toe en dan vind ik de € 229,00 een hoop geld.

Jij had het over de H96pro+ , die ondersteund in ieder geval DTS en Dolby digital plus maar word daar ook dolby 5.1 mee bedoelt.
Is het geheugen van 3 Gb voldoende voor normaal gebruik en weet je ook deze mediaplayer ook Netflix goed afspeeld.
En hij draait op android 7.1 is dit nog wel recent omdat nu ook al mediaplayers zijn met android 801 en zelfs 9.0.
Alvast bedankt voor jou reactie maar uiteraard reacties van anderen zijn ook welkom.

Als je liever wat minder wilt uit geven raad ik je de xiaomi mi box aan. kost rond de 50/60 euro op aliexpress.
Of anders heeft xiaomiproducts.nl hem volgens mij ook wel voor iets meer geld. Het voordeel aan de Xiaomi mi box en de shield is dat je android TV hebt een een officiële versie heeft van android TV. Heb zelf geen ervaringen met de H96.
 
  • Like
Reacties: Rudolf
De prijs van de Nvidia Shield TV incl.controller is inderdaad 229,- maar zonder controller een stuk minder mocht hij ook nog in de aanbieding zijn.Voor de Xiaomi Mi heb ik misschien nog wel een kortingscode indien nodig.
 
Na vele adviezen te hebben gelezen ga ik toch voor de H96pro+ .Deze heedft wel DTS en Dolby.
Moet afwachten of deze mediaplayer Netflix goed afspeeld,dus met 4K beeld en DTS of Dolby geluid.
Hopelijk wil ziggo go hier ook op maar dat is geen must.
Had al wel op AliExpress de H96 max plus gezien maar die draait met Android 9.0 en daarin wil ik eerst wat meer ervaringen zien,is mij te nieuw.
Bestel hem morgen bij Bol.com en jullie horen wel hoe het mij heeft voldaan.
En ieder bedankt voor de info