VRT app, Belgische uitzending gemist

Plantje

Expert
6 okt 2016
750
289
216
45
Wie had het hier nou laatst over het gebruik van de VRT app in heel de EU?

Ik heb deze geïnstalleerd en inderdaad, ik kon gewoon de gemiste aflevering van Neighbours/Buren kijken en casten naar de TV. Alleen wilde ik dat gisteren weer doen en nu lukte het niet meer. Ik moest een code naar een Belgisch GSM nummer laten sturen.
Nu blijkt, dat het nu eigenljik juist "goed" werkt en het onlangs (toen ik wel kon kijken) niet goed ging. Weet er iemand een manier om gemiste uitzendingen op "Eén" te kijken?
 
Misschien met de vrt nu addon in kodi, zo kijk ik (in België). Zonder ooit een code naar een telefoonnummer te sturen.
Bij buren zie ik in de addon wel geo-geblokkeerd staan. Dus weet niet wat dat in het buitenland doet.
Vrt zegt er dit over:
"al onze gebruikers met een account gebaseerd op een Belgisch adres over heel Europa kunnen kijken naar alle programma's op VRT NU"
 
Denk dat het dan nu voor meer mensen niet meer werkt in Nederland. Ook in de Ziggo Go app kun je namelijk bepaalde programma's van Eén en Canvas wel terugkijken en andere programma's niet. Buren hoort helaas bij de programma's die niet terug te kijken zijn.
Ook jammer is, dat ze blijkbaar niet zo voortvarend zijn geweest in het bijwerken van de gidsgegevens, want hoewel het ingesteld staat om opgenomen te worden "zag" TV Mosaic pas afgelopen vrijdag dat het programma op een ander tijdstip uitgezonden wordt. De woensdag en donderdag zijn simpelweg gemist.
 
Je kunt geo-blocking voorkomen door voor België een VPN-verbinding op te zetten naar een VPN-server gelegen in België.
(En vergelijkbaar met andere buitenlandse TV apps).
 
Denk dat ik hier al voldoende kan wanneer ik de code laat sturen naar een vriend van me die in België woont. Dan kan ik volgens mij mijn hele account laten geo unlocken.
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
Nee, ik heb gewoon mijn NL gegevens opgegeven. Dat was volgens de registratie geen probleem. Nu moet je een Belgisch GSM nummer opgeven waar dan een code naartoe gestuurd wordt.
 
Even een nieuw profiel aangemaakt met het adres in Veldwezelt waar ik destijds gewoond heb. Helaas....nog steeds moet je een Belgisch telefoonnummer opvoeren.
 
Ik heb een satellite connection met een IP adres van Frankrijk.
Mijn adres en telefoonnr. is van Belgie.
Krijg ook melding telefoon bevestigen, wanneer ik mijn nummer bevestig werkt Vrt zonder code te ontvangen.
 
Ben al een tijdje Vrt.nu aan het bekijken, herinner mij niet meer of ik de eerste maal een code ontvangen heb.

Maar nu moet ik alleen maar bevestigen zonder code.