Vrt.nu livestream ondertiteling

Trixy

Forumlid
11 dec 2018
22
9
6
67
Gegroet iedereen,
Eerste maal op dit forum !

Momenteel ben ik bezig via raspberry iemand te helpen om vrt.nu te kunnen bekijken sinds de uitzending via antenne is stopgezet.
Het live-streamen met Kodi werkt perfect ! Maar die persoon heeft wat gehoorsproblemen en zou graag de ondertitels erbij zien.
Ik vind heel wat info over ondetiteling maar dan om video’s te bekijken.
Als je vrt.nu afspeelt via smartphone, met of zonder app dan kun je de ondertitels aanzetten.
Je kunt ook de volgende link ingeven: .
Kan iemand mij helpen om die ondertitels aan te zetten bij livestream

Alvast bedankt
 
Hoi Trixy,

Ten eerste welkom op dit forum. Ik heb zelf geen ervaring met vrt.be, kan het nu ook even niet testen maar misschien brengt retrospect van rieter uitkomst voor je probleem zie: https://kodi-forum.nl/threads/retrospect-installeren.5535/ .
Ik heb zelf geen ervaring met de live streams van vrt.be maar ik weet wel dat deze beschikbaar is via retrospect. Hopelijk brengt het uitkomst voor je probleem.

edit mijn test via retrospect:
Ik had ieder geval wel een ondertitel als ik programma gemist kijkt via vrt.be toen ik dit testen.
Er is op dit moment radio en heb ook geen ondertitel op de website dus kan dit niet testen in de retrospect addon.
 
Laatst bewerkt:
Je stelt de vraag in het Kodi forum, maar je hebt het over smartphone apps en Kodi, het is een beetje onduidelijk via welke add-on je wil kijken. Bedoel je de VRT Nu add-on? dan kan je dat hier controleren:
You must be registered for see images attach

Voor ondertiteling instellingen veranderen in het algemeen in Kodi kan je hier even kijken:
 
Laatst bewerkt:
@ B-web, @Vasqure

Dank voor jullie reply, ik heb die instellingen van vrt.nu gecontroleerd en daar stonden de ondertitels wel aan.
Ondertussen heb ik naar klantendienst van de vrt gemaild met de vraag of ik ondertitels kon instellen op kodi via raspberry.
Hier hun antwoord:

You must be registered for see images

Beste

Bedankt voor uw belangstelling voor VRT NU.

We hebben dit voor u nagevraagd bij onze Technologie-afdeling.

RaspberryPI is wat 'gesloten onderiteling' betreft een gelijkaardig verhaal als Chromecast.
De videospeler van de externe leverancier blijkt in combinatie met deze apparaten de ondertiteling niet te kunnen weergeven.
In de eerste helft van 2019 hopen we hiervoor een oplossing te kunnen aanbieden.

Onze excuses voor deze tijdelijke hinder.

Met vriendelijke groeten,
VRT Klantendienst
*******************************************
Mijn dank voor jullie inspanning.
Men benieuwd of er wel ondertitels komen op livstream van andere kanalen.
Die zijn niet zo makkelijk te vinden dmv geoblocking (Nederlandse, Franse, Duitse)
Iemand die er toch kent die te bekijken zijn...?

Beste dank !
Mike
 
  • Like
Reacties: B. web